AHellem Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Kjopt meg ny bil igjen og skal prove aa holde en oppdatert bimmerstraad for baade min egen skyld og dere som vil folge med! kjenner jeg allerede er ganske irritert paa at det ikke gaar aa skrive norske bokstaver her, men pyttpytt... Akkurat hjemme fra henting av en helt orginal og rustfri 1988modell e34 520i i fargen cirrus blau metallic. Noe steinsprut og smaaskader er det selvfolgelig, men i det grove er den veldig bra! Har handlet akkurat 88 modell pga. forenklet mulighet for aa godkjenne med turbomotor. Hvilken motor har jeg ikke bestemt meg for enda, men m20, m30 eller m50 turbo. Kom gjerne med forslag og innspill Innvendig ser den ikke ut, men der blir nok alt byttet ut. I forste omgang maa jeg faa solgt unna den gamle (kompressorbilen) enten hel eller i deler,, usikker paa hvilke deler jeg evt skal overfore til denne,, saa det er hodebryet naa inntil videre. Slenger med noe bilder fra turen, saa kommer det mer etterhvert Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Regnet med det var turbobygg på gang når jeg så du hadde kjøpt 88-mod Så veldig fin ut! Følger med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zymh Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Blir artig å se hva motor du går for! grattz med ny E34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 hva med v8 og turbo ?? er jo den svenskregga 540n med turbo som selges for 65 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Eg stemme for M50 turbo av fleire grunna: 1. M50 kom i E34 originalt. 2. Nyare, meir moderne motor enn M20 og M30. 3. Litt usikker her, men eg rekna med da fins krav til CO sjøl om ein turbolada ein motor? Tenke då på Eu-kontroll osv. Isofall so e da vel lettare med M20/M50 enn med M30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Gratulerer med ny e34.:) Denne så fin ut og gleder meg til å følge med her . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Gratler med pent eksemplar :) liker planene om godkjent turbobygg Jeg mener den fortjener m20 eller m30 Gleder meg til fortsettelsen her Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet November 6, 2016 Forfatter Share Skrevet November 6, 2016 Gabz; kjekt du følger med 😁 Zymh; takk for det! 😁 Crabfish190; vil helst ikke ha v8 pga trangt, og ombygging av bremsekraftforsterker osv... Er gromt, men denne gamle gubben trenger en 6er tenker jeg 😁 RF91; alle de nevnte kommer orginalt i e34 avgass er nok ikke noe problem uansett.. Co måles på tomgang så kan justeres helt fint.. Og kravene er nesten ikke eksisterende med 88mod sveigis; takk for det og kjekt du følger med 😁 viggo E34; takk takk! 😁 like spent selv på hva jeg velger... Foreløpig står det litt på m30,, men kommer helt ann på hva jeg får tak i til hvilken pris osv Oppdatering med mer bilder kommer snart! Hadde håpet på å få hivd den på bukken snart også for å se under 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet November 7, 2016 Forfatter Share Skrevet November 7, 2016 Var nede med verkstedet i dag for å hente OZ-Mitoene fra den andre e34en hjem til varm kjeller. Nesten dårlig samvittighet for å kjøre denne med på saltede veier, men faen heller,,, ruster ikke så fort! Fikk tatt litt bilder av tilstanden på den panser og koffertlokket er hobbylakkert og ser ikke ut 😅 liten bulk i panser også pga batteri som sto litt for langt fram en gang,,, men det er helt rustfritt! Så tenker jeg skal redde det ellers er det selvfølgelig småskavanker som steinsprutskader og små riper rundtom, men blir nok en omlakkering med tiden spørsmålet er om jeg skal beholde fargen eller lakke den gletscherblau som den gamle,, kommer litt an på om fangerene osv blir solgt med bilen,, bra skal det i hvertfall bli 😁👌 så også det var byttet toppakning og kamaksel kit på den for ikke alt for mange Km siden, så er nok en bra motor! Får vel solgt den til noen med e30 BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 7, 2016 Share Skrevet November 7, 2016 Får følge med her også Var tøff den "gamle" bilen din selv om jeg aldri fikk sett den skikkelig Satser på at den nye blir like tøff Blir sikkert morro med godkjent turbomotor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamwiers Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Følger med her godt å få flere kule bygg i bergensområde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 Følger med her har selv en 525 88mod som blir m30 turbo men mener å ha lest og hørt at man ikke får godkjent 518, 520 tilnærmet M5 effekt ( 340HK ) at man bare får godkjent de med 525 og oppover. Men bare å søke det da å se jeg overtok et prosjekt med en allerede godkjent søknad til m30 turbo.. men måtte søke på ny da godkjent søknad ikke følger bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet November 8, 2016 Forfatter Share Skrevet November 8, 2016 DanielStance, williamwiers; kjekt dere følger med 😁 Paugen92; kan ikke forstå hvorfor det skal være noe problem... Vet det er vanskeligere med 518 pga vekt, men ingenting teknisk som tilsier det ikke skal gå var du noe prosjekttråd på din? Lyst å dele info om søknad på PM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet November 8, 2016 Share Skrevet November 8, 2016 21 minutter siden, AHellem skrev: DanielStance, williamwiers; kjekt dere følger med 😁 Paugen92; kan ikke forstå hvorfor det skal være noe problem... Vet det er vanskeligere med 518 pga vekt, men ingenting teknisk som tilsier det ikke skal gå var du noe prosjekttråd på din? Lyst å dele info om søknad på PM? Einig. Ser ikkje nåke problem i å bygga om ein 520 kontra ein 525 E kun vektene so kan bli eit problem, men då snakka me helst 518 Om da e nåke anna so kan setta ein stoppar for ombygginga so vil eg gjerne vite ke det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paugen92 Skrevet November 9, 2016 Share Skrevet November 9, 2016 Det har vært tatt opp flere ganger på bimmers det temaet der, har lest det i flere tråder som jeg ikke husker, ett kjappt google søk fant jeg denne : men det er jo bare å søke så får man jo ett svar AHellem: har ikke fått alle papirene enda, men kan ta kontakt med deg når jeg har de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå