Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

On 4.3.2017 at 17.31, GtiGtr skrev:

Spent på oppdateringer her nå!  Sjelden det skjer så mye på en helg! :)

Er det plass til alt i trådoverskriften? ;)

Satser på ei oppdatering ikveld 😉

3 timer siden, PenguiN- skrev:

De setene dine i E61`n trenger litt pleie ser det ut som. Ja, også må du bytte dørpakning:-)

Seter er for 2 mnd. Siden pleiet med SW leather kit. Er nok bildet som lurer deg.. Men sidestøtten på rygg er det slitasjehull på så planen er og få montert comfortstoler når jeg kommer over ett sett til en ok sum. Dørpakning må byttes ja, samme må alle 4 innstegslister.. Men har brukt over 100k bare på denne bilen siste året så akkurat nå blir kun viktige ting prioritert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd endel i helgen! :) Begynner med fredag kveld..

Kom over en godt utstyrt tysk e38 730d på finn i nærområdet som jeg fant ut jeg "måtte" ha. Så fikk bydd til meg denne :) Denne rekner jeg med blir momset inn, muligens betale engangsavgift og deretter selge. Men merket med engang "vil ha" følelsen så ikke utenkelig at jeg beholder den selv, men har vel strengt talt ikke bruk for den :P Fantastisk bil på alle måter! Mye utstyr som lys i dørhandtak ut og innvendig, sort taktrekk, contourstoler, m ratt, stor navi osv.


Er noe småfiks, må skifte frontrute, bytte vindusheis høyre bak ( Kjøpes gjerne om noen har ) og litt annet smådill jeg ikke kommer på i farten

Ble dårlig med bilder desverre, men legger ved noen fra finn annonsen der den står med 20 " sommerhjul.

 

 

48_490763338.jpg

48_734015110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så over til lørdagen! Satte oss på buss 05:50, og etter en laaang busstur på 8 timer(!) var vi endelig fremme ved godbilen på nordmøre:love:

Og med ett par minus grader i luften satte vi igang hjem på sommerdekk :P Fantastisk følelse og få kjøre den igjen etter 2 år! Og nå endelig med manuell8) Tørre strøkne veger hele veien hjem med stor sol, så slapp unna saltet også!

Bilen gikk fint hele veien hjem, girkassen fungerte utmerket. Men sliter litt med at den "popper" i eksosen og går litt urent på lave turtall.. Så mistenker den suger falskluft, så skal få tatt en sjekk på vakumslanger og div. Har trossalt stått i 2 år så er jo ikke utenkelig at noe har morknet litt..

 

Vegen hjem gikk nesten non stop foruten alle fergene, så ble desverre ikke mange bildene her heller:roll:

Skilter er bestilt og satser på Eu og div. oppdateringer her fremover

Her rett etter henting, rett på ferge nr.1

Snapchat-551957514.thumb.jpg.370d73cf709aa7deead3a10364439010.jpg

Skitten og fæl på enda en fergekai, dette var vel nr. 3 :P Var kun ved fergekaiene det ble stopp

IMG_3248.thumb.JPG.7f26576647a289d4c7ce35e087c5fca9.JPG

Her for påfyll av 98. Gikk en del bensin på turen, ble noen pådrag i ny og ne for å endelig høre litt godlyd:D

( lyspæren som manglet på høyre side ble kjøpt og montert 1 min etter bilde ble tatt :P )

IMG_3249.thumb.JPG.de1aed2922e5e1e45aed569d1501a75f.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på Søndag ble det enda ett bilkjøp:D Denne gangen var det fruen som ble eiger av sin første Bmw. Hun er student og kun ute etter en billig bil som bruker lite. Så ble kjøp av en kompis sin rimelig falleferdige 98 mod. 320d

Ekstremt rusten utvendig, og generelt utrolig dårlig stelt. Planer for denne er og se om det er mulig og få den igjennom eu til sommeren, evt. bare kjøre til den ikke er euok lenger og vrake.
Bilen er grønn utvendig, og har grønne:!: sportsstoler i delskinn innvendig. Nesten som m3 GT :D Uten at jeg vil påstå det er en spesielt heldig fargekombinasjon :P

Av alle ting knakk ene fremfjæren akkurat når vi var på prøvetur, som igjen førte til at fjøren gikk inni dekket, som igjen førte til punktering. Fikk ned prisen enda litt mer og endte med kjøp likevel ](*,)

 

Nå er nye fremfjærer bestilt, sammen med serviceting til både 530d, m3, og 320d..

Så har vertfall nok å henge fingrene i fremover :D

Også denne må jeg komme sterkere tilbake til med bilder :P

 

Alt i alt en ganske hektisk og dyr helg, som fører til mye arbeid fremover 8-[

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gabz skrev:

Du som røsket 730D'en ut av hendene på meg, ja :lol: Gratulerer med henting av rå biler! Kan jo hende jeg kjøper 7ern av deg etterhvert da om du skal ha den vekk igjen etterhvert ;) 

Var over 120 mail på bilen på 2 dager :P Ble en liten budrunde men fikk den nå til slutt :) Perfekt bruksbil er det vertfall! Går rimelig bra, merker godt den er tunet opp litt

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, GtiGtr skrev:

Oi oi!! Oppdatering!!  Ser ut som at vi får ta en dag og ta litt bilder, det er virkelig ikke din sterke side! :P

Må jo få med bilder av den grønne bøtta og :D

Ja hadde ikke vert så dumt det :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skulebollen skrev:

Var over 120 mail på bilen på 2 dager :P Ble en liten budrunde men fikk den nå til slutt :) Perfekt bruksbil er det vertfall! Går rimelig bra, merker godt den er tunet opp litt

Ja, var jo hyggelig priset og så veldig bra ut :) Kan jeg tro! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff 7er. Er vel 20" Style 32 som sitter på om jeg ikke tar feil ? Sikkert godfølelse å hente M3n fra lagring tenker jeg. Husker når jeg var og hentet donorbilen min i Telemark. Turen hjem var helt episk for en som var vant med 318is :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HalvorK skrev:

Tøff 7er. Er vel 20" Style 32 som sitter på om jeg ikke tar feil ? Sikkert godfølelse å hente M3n fra lagring tenker jeg. Husker når jeg var og hentet donorbilen min i Telemark. Turen hjem var helt episk for en som var vant med 318is :love:

Er Style 32 ja :) Kler bilen bra, men om den blir beholdt rekner jeg med det blir 19" etterhvert.. Ja di 6 timene bilturen hjem tok gikk unna på ett blunk:love:

35 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer med nye biler :).

Ja du har litt å velge i nå :).

E38en var nydelig uten tvil .

Ja baller på seg :P Ja er fornøyd med den, litt kjipere nå som den står med 16" vinterhjul men

29 minutter siden, BjornarHS skrev:

Blir spennendes med flere oppdateringer rundt M3'en fremover!

Var og pen den e38'en du hadde henta deg, etter min mening ett av det fineste 7er-karosseriet :)

Ja må bare få dagligbilene litt mer på stell så blir det mer kos på M3 :) Ja e38en er en virkelig grom bil i mine øyne. Liker den myyye bedre enn e61, mer sjel :P

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som for med den med e38en ja :-D var i Ørsta å såg på den på fredag. Han ringte meg opp rett etter jeg hadde vært å sett på den og sa jeg skulle få kjøpe den for det budet jeg ga og avtalte henting i Måløy på søndagen.. par timer etterpå ringte han og sa den var solgt :P haha..

Men jeg hadde tenkt å bruke den som delebil så kansje like greit du fikk den så den får leve videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...