Gå til innhold

Kjøp av BMW 3-serie, 2008-2010


JøranHansen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Skal nå kjøpe min første bil. Jeg er veldig interessert i 3-serie 2007-2010 med en km.stand på maks 130k. Er det noen spesielle ting jeg bør se etter ved kjøp av en sånn bil? Er det noen årsmodeller med spesielle problemer jeg bør styre unna eller andre ting jeg burde ta hensyn til? Lurer også på hvordan motor dere anbefaler med tanke på driftsikkerhet og diverse kostnader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, JøranHansen skrev:

Hei :)

Skal nå kjøpe min første bil. Jeg er veldig interessert i 3-serie 2007-2010 med en km.stand på maks 130k. Er det noen spesielle ting jeg bør se etter ved kjøp av en sånn bil? Er det noen årsmodeller med spesielle problemer jeg bør styre unna eller andre ting jeg burde ta hensyn til? Lurer også på hvordan motor dere anbefaler med tanke på driftsikkerhet og diverse kostnader. 

Heisann! :) 

3-serien er kjempefine og gode biler. Jeg ville satset på 2008 og nyere, da dette er facelift-modeller. De har et betraktelig oppløftet utseende. Det er enkelte svakheter som hengsler på bakluke, lekkasje fra soltak, motor 2,0L diesel(316d, 318d og 320d), men om bilen er tatt vare på og servicer fulgt er det ikke grunn til større bekymringer. Får du CIC navi er dette et stort pluss kontra CCC. Du får biler også uten dette, men disse er ofte tungsolgt igjen og bare navi-skjermen gjør et stort løft på interiøret.

Hvilken prisklasse tenkte du deg?

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

Heisann! :) 

3-serien er kjempefine og gode biler. Jeg ville satset på 2008 og nyere, da dette er facelift-modeller. De har et betraktelig oppløftet utseende. Det er enkelte svakheter som hengsler på bakluke, lekkasje fra soltak, motor 2,0L diesel(316d, 318d og 320d), men om bilen er tatt vare på og servicer fulgt er det ikke grunn til større bekymringer. Får du CIC navi er dette et stort pluss kontra CCC. Du får biler også uten dette, men disse er ofte tungsolgt igjen og bare navi-skjermen gjør et stort løft på interiøret.

Hvilken prisklasse tenkte du deg?

Har et budsjett på rundt 130k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.12.2016 at 14.46, Marius2002 skrev:

Får du CIC navi er dette et stort pluss kontra CCC. Du får biler også uten dette, men disse er ofte tungsolgt igjen og bare navi-skjermen gjør et stort løft på interiøret.

Her snakker vi uansett om 10 år gammel teknologi, samt en radio som dør i løpet av året. Jeg ville ikke gitt fem flate øre for hverken CCC eller CIC. Mitt råd er å se etter en bil uten navi, og bytte ut spilleren med en 2-din-spiller som både har DAB+, oppdatert navi og alt annet du forventer i en moderne bil. Så slipper du å ha en død skjerm i dashbordet som minner om en forgangen tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Basse Lusk skrev:

Her snakker vi uansett om 10 år gammel teknologi, samt en radio som dør i løpet av året. Jeg ville ikke gitt fem flate øre for hverken CCC eller CIC. Mitt råd er å se etter en bil uten navi, og bytte ut spilleren med en 2-din-spiller som både har DAB+, oppdatert navi og alt annet du forventer i en moderne bil. Så slipper du å ha en død skjerm i dashbordet som minner om en forgangen tid.

Snakker om 10 år teknologi, ja DET gjør vi :) Uansett er interiørbiten med innebygget skjerm et stort løft. Ja det duger nok mer enn godt nok med slik du nevner, men det ser uansett kjipere ut enn med originalløsningen. Så da spørs det hva som teller. Ellers er en facelift E9x er uansett å foretrekke og jeg vil ikke påstå min link er et dårlig valg innenfor trådstarters kriterier. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er jo du Herr Originalpolizei. :) For utseende og "følelsen"  er jeg enig, men for den som faktisk bruker systemet og trenger funksjoner, så er det ikke tvil om at en tredjeparts 2-din-spiller er uovertruffen. Og da er den 10 år gamle originale bare i veien og skjemmer ut dashbordet. Det er like lite tvil om at du er rykende uenig, selvfølgelig.

Relatert til tråden kan vi spørre hvilken av våre oppfatninger som er mest utbredt blant bilkjøpere. Der er jeg usikker, men holder en knapp på at folk flest lar fornuften seire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom budsjettet ditt tillater det - gå for en faceliftmodell som Marius sier, de ble produsert f.o.m. August 2008. Men jeg tror egentlig det viktigste må være å finne en bil som er godt tatt vare på, uavhengig om det er 2007 eller 2009 modell. Dette er driftssikre biler, og i løpet av mine to år som eier av en har jeg kun byttet slitedeler som bremseskiver (etter 80000km) og fremre støtdempere (etter 140000km). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...