Pal Ostgard Skrevet April 6 Skrevet April 6 95oktan er ikke bra på gamle biler,spesielt ikke til lagring.Må ha premium på premium bil😛 danskiii og liffi reagerte på dette 2
E.C. Skrevet April 6 Skrevet April 6 Den slanga der hadde vel gått uansett. På en såpass gammel bil er det nok best å gå ovet hele drivstoffsystemet og bytte ut alle gummislangene med moderne nye. Ble bedre kvalitet påslanger på både kjølesystem og drivstoff på slutten av 90-tallet starten av 00-tallet. Disse blir ikke like dårlige over tid som en del eldre. danskiii reagerte på dette 1
danskiii Skrevet April 8 Forfatter Skrevet April 8 On 4/6/2025 at 6:58 PM, E.C. said: Den slanga der hadde vel gått uansett. På en såpass gammel bil er det nok best å gå ovet hele drivstoffsystemet og bytte ut alle gummislangene med moderne nye. Ble bedre kvalitet påslanger på både kjølesystem og drivstoff på slutten av 90-tallet starten av 00-tallet. Disse blir ikke like dårlige over tid som en del eldre. Har byttet alle bensinslanger flere ganger på bilen, senest var vel nå 4 år siden. Akuratt den slangen som nå tok kveld ble byttet senest i fjor... On 4/6/2025 at 5:27 PM, Pal Ostgard said: 95oktan er ikke bra på gamle biler,spesielt ikke til lagring.Må ha premium på premium bil😛 hehe ja, men tidvis har en ikke valg liffi reagerte på dette 1
E.C. Skrevet April 8 Skrevet April 8 29 minutes ago, danskiii said: Har byttet alle bensinslanger flere ganger på bilen, senest var vel nå 4 år siden. Akuratt den slangen som nå tok kveld ble byttet senest i fjor... Oi, dette var jo kjempedårlig. Hva slags slange brukte du?
danskiii Skrevet April 8 Forfatter Skrevet April 8 46 minutes ago, E.C. said: Oi, dette var jo kjempedårlig. Hva slags slange brukte du? bensin slange liffi reagerte på dette 1
danskiii Skrevet April 8 Forfatter Skrevet April 8 (endret) 14 minutes ago, E.C. said: Biltema? Jeg har prøvd slanger fra 5 forskjellige leverandører. Biltema, bmw, continental, osv osv. De tar alle kveld relativt fort. Ønsker ikke en diskusjon på hvem hva hvor slanger, ønsket å ventilere min frustrasjon på gummi brukt i slanger og etanol nivå i bensin generelt Endret April 8 av danskiii liffi reagerte på dette 1
E.C. Skrevet April 8 Skrevet April 8 Kjedelig at de ryker så fort når de egentlig skal tåle det. Du får bygge om til metallrør
liffi Skrevet April 13 Skrevet April 13 På 8.4.2025 den 11.50, danskiii skrev: Ønsker ikke en diskusjon på hvem hva hvor Hvilken slange brukte du 🐍 danskiii reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet April 14 Skrevet April 14 Jeg har bytta alle på E30en til denne typen: https://gundersenmotorsport.no/butikk/slanger-og-koblinger/slanger-ror/drivstoff-olje-slanger/bensinslange-r9-push-on-10mm-etanol-godkjent/ Kommer uansett til å fylle 98, men satser på de varer en stund😅 danskiii reagerte på dette 1
danskiii Skrevet April 15 Forfatter Skrevet April 15 7 hours ago, Eystein Ose said: Jeg har bytta alle på E30en til denne typen: https://gundersenmotorsport.no/butikk/slanger-og-koblinger/slanger-ror/drivstoff-olje-slanger/bensinslange-r9-push-on-10mm-etanol-godkjent/ Kommer uansett til å fylle 98, men satser på de varer en stund😅 Mener på jeg har brukt R9 slange tidligere, men kan teste her også. Det eneste som er så rart er at slangene under bilen, rundt bensinpumpa, ser enda ut som de er nye, og de er fra 2017/18 Men så er det også forgasser, den er heller ikke glad i etanol. Så vi får se. Planen var jo egentlig mekanisk innsprøytning, men vurderer å droppe det nå for datasprut istedenfor for å minimere årevis med trøbbel på grunn av etanol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå