Gabz Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 Skal selge framskjermene på ene bilen min, men tre av fem av de torx-skruene på ene siden sitter som et helvete for å si det mildt. Vil ikke runde de ut eller ødelegge lakken.. Noen tips? Har bare prøvd med trekker og med torx-nøkkel, tenkte kanskje man burde ha en sterk drill eller lignende? Andre forslag? Må ha dem av i morgen.
Fredrik Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 Har du prøvd med crc/wd-40 eller lignende? Alternativt kan du bruke en grisepigg/skruefjerner...
Gabz Skrevet Februar 2, 2017 Forfatter Skrevet Februar 2, 2017 Nope, kommer liksom ikke til noe gjenger med det sånn det står nå tror jeg. Funker grisepigg bra da? Og hvor burde det handles fra? Biltema/Jula? Redd for å ødelegge dem uten å få av skjermen.
Hawkon88 Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 Ikke bruk grisepikk hvis skruen sitter fast. Den ville jeg kun brukt hvis skruen allerede er løs. Den utvider skruen og øker friksjonen, med stor sannsynlighet for at den knekker, og da sliter du- fordi grisepikken krever diamantbor ($$$$) for å bli løsnet. Hvis ting sitter, og ikke kommer med wd40, bruker jeg butanbrenner. Det er definitivt det mest effektive. wd40 over flere omganger over noen timer, godt verktøy, noen gode slag med hammer og dor (for å sende sjokkvibrasjoner) er gode alternativ hvis du ikke kan bruke varme.
Gabz Skrevet Februar 2, 2017 Forfatter Skrevet Februar 2, 2017 Tenkt på varme og, men vil ikke ødelegge lakken på skjermen. Kan prøve WD-40 sammen med å slå trekkeren litt inn i bolten så den ikke hopper ut når jeg vrir og se hvordan det går..
Fredrik Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 Jeg tenkte også på varmer, men på tynne plater med lakk er det rimelig risikabelt. Jeg holder en knapp på wd-40 i flere omganger (ikke spar på guffen... gi skruene en ordentlig dose hver gang) og ellers akkurat som Hawkon88 skriver. Grisepigg er siste utvei, men er heller ikke uten risiko.
Gabz Skrevet Februar 2, 2017 Forfatter Skrevet Februar 2, 2017 Prøvde å slå trekkeren litt inn nå men hjalp ingenting. Får prøve litt wd i morgen
Maxmek Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 5 minutter siden, Gabz skrev: Prøvde å slå trekkeren litt inn nå men hjalp ingenting. Får prøve litt wd i morgen Prøv med slagtrekker med riktig torksbits, det pleier å løsne det meste. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Slagtrekker-2000032610/
hsd Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 (endret) kommer vell ikke til på gjengene, så wd40 gjør ikke så mye. Bruk meisel og hammer, så slår du ytterst på hodet mot klokka slik du løsner den. Har du loddebolt med litt futt i kan du bruke den til å varme med, da ødelegger du ikke lakken. Er vell de oppe det er snakk om? om det ikke fungerer så hadde eg berre tatt vinkelsliper og kappskive og snitta ned i bolthodet slik du svekker det, og kakka litt på det med meisel slik hele hodet faller av. Skader ikke lakken om du tar det med ro og er stødig på handa eller bare borre det av. sitter det skikkelig så knekker du bare grisepikken uansett, og da har du gjort alt tusen ganger værre. Skulle vert banlyst å selge. Endret Februar 2, 2017 av hsd Evopower reagerte på dette 1
Evopower Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 (endret) 46 minutter siden, Gabz skrev: Prøvde å slå trekkeren litt inn nå men hjalp ingenting. Får prøve litt wd i morgen Trekker? Har du ikke torx pipesett for skralle? Sett denne på, få en kamerat til å støtte på pipa mens du legger press på/drar til med moderat belastning. I tillegg kakker du på skralla med en klubbe. Da får du en slags slaghammer. Det funker selvfølgelig ikke hvis det er trangt å komme til. Det er jo bare å prøve, torx er laget nettopp for å unngå å runde skruene. Men dersom det skulle skje, er det jo bare å borre ut skruehode og ta skjermen av. Endret Februar 2, 2017 av Evopower
Gabz Skrevet Februar 2, 2017 Forfatter Skrevet Februar 2, 2017 47 minutter siden, Maxmek skrev: Prøv med slagtrekker med riktig torksbits, det pleier å løsne det meste. Det er verdt et forsøk! 46 minutter siden, hsd skrev: Tør ikke sånne metoder før jeg har prøvd alle de "trygge" men takk for tips, fint å ha til neste gang! 11 minutter siden, Evopower skrev: Nope, har bare trekker og nøkler. Får se om jeg finner billige torxbits på Biltema Så kan jeg prøve det og.
Gabz Skrevet Februar 2, 2017 Forfatter Skrevet Februar 2, 2017 Da var skjermen av! Det ekstra momentet jeg fikk med skralle var nok Dessverre rakk jeg ikke Biltema og Jula hade bare bits ned til T40, så måtte punge ut 90 jævla kroner for en enkel skrallebit på Torshov. Menmen, problemet er i alle fall løst! hsd reagerte på dette 1
Evopower Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 Godt verktøy er hele jobben And-reas reagerte på dette 1
Djwik Skrevet Februar 2, 2017 Skrevet Februar 2, 2017 kjøp et sånt sett gabz det kommer du til å få bruk for Myehttp://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Skrutrekkere-og-Bits/Bitssett/Bitssett-40-deler-2000031767/
Gabz Skrevet Februar 2, 2017 Forfatter Skrevet Februar 2, 2017 Jepp, burde det. Skulle egentlig kjøpe det i dag, men rakk ikke Biltema før det stengte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå