Lifeasiknowit_bmw Skrevet April 20, 2017 Share Skrevet April 20, 2017 (endret) Men deler ikke 316i, 318i og 320i samme kasse?? (Manuell og automat) trodde 28i, 30i, 35i og 40i hadde omtrent samme kasse Endret April 20, 2017 av Lifeasiknowit_bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet April 20, 2017 Share Skrevet April 20, 2017 50 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev: Men deler ikke 316i, 318i og 320i samme kasse?? (Manuell og automat) trodde 28i, 30i, 35i og 40i hadde omtrent samme kasse Iflg realoem.com deler 320i og 330i (med den nye motoren) samme kasse. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knoett Skrevet April 20, 2017 Share Skrevet April 20, 2017 Wikipedia har en grei oversikt over ZF kassene og hvilke BMW modeller som har de forskjellige variantene: https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission Du vil eksempelvis finne 8HP45 varianten i de fleste pre- LCI modellene. 8HP50 som har en maks grense på 500 nm for bensin- og dieselmotorer og er å finne i LCI modeller. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet April 20, 2017 Forfatter Share Skrevet April 20, 2017 Dagens foreløpige bilder, har rukket å kjøre ca 3 mil, vist frem bilen til familie og fått testet de nye lyktene i mørket, samt litt drag. Men ikke fullt gasspådrag enda. Uansett en knall bil å kjøre. Så sykt fornøyd! tennbrikket, Gorg, tobiasw og 12 andre reagerte på dette 15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet April 20, 2017 Share Skrevet April 20, 2017 Grattis med lekker f31! Hva synes fruen? Hvilken eksos var det du skulle ha forresten? fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet April 20, 2017 Forfatter Share Skrevet April 20, 2017 9 minutter siden, Gorg skrev: Grattis med lekker f31! Hva synes fruen? Hvilken eksos var det du skulle ha forresten? Hun er superhappy! Original 340i, på vei i posten. Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knoett Skrevet April 21, 2017 Share Skrevet April 21, 2017 Virkelig flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeasiknowit_bmw Skrevet April 21, 2017 Share Skrevet April 21, 2017 Gratulerer med ny bil! Alltid digg å sitte bak rattet med nybillukt og M sports ratt som ikke er slitt i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut O E61 Skrevet April 21, 2017 Share Skrevet April 21, 2017 Gratulerer. Nydelig bil. Nesten lik den svenskimporterte tvillingen fra Ålesund. Tilnærmet likt interiør og utstyrspakke. Jeg legger ved et bilde, men jeg kjører fortsatt på vinterdekk og har ennå ikke fått på 19 toms hjulene fra utstillingsbildet. Skifter vel hjul til helgen. Artig å følge med på hva du modifiserer. Jeg har heller ikke gjort noe med motor/eksos. Har hatt den registrert i 3 uker nå og har skiftet grill og speilkapper. Grill er M3 look med doble ribber og fortsatt krom ramme. Speilhusene er sorte M3 look. Thule skistativ er montert og Viofo a119s dash camera blir det neste. Antirustbehandling og DAB+ er også planlagt. Det ser ut til at 3 serie fra og med 2016 ikke har innstegslister i dørtersklene bak. Jeg ble rådet til å foliere. Alternativet er å kjøpe originalt. Før jeg kjøpte denne biler prøvekjørte jeg en F31 som hadde stramming av setebelter. De strammet seg litt til når man begynte å kjøre. Fikk en følelse av trygghet og sportslighet. Vet ikke hva det heter eller hva som er utstyrskoden. Er det noen som vet om dette bare er koding eller om det ev må fysisk ettermonteres? Savner også den lille tiltingen av høyrespeilet når man setter bilen i revers. Tipper at det kan kodes på plass. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet April 21, 2017 Share Skrevet April 21, 2017 5 minutter siden, Knut O E61 skrev: Savner også den lille tiltingen av høyrespeilet når man setter bilen i revers. Tipper at det kan kodes på plass. Du må gjerne ha disse utstyrskodene for å kunne gjøre det. 0430 Automatisk avblendbart sidespeil førerside 0431 Aut. avblendbare innvendige speil Hvilken farge var det @fupsaker Den så meget fin ut! Du må få tatt flere bilder å lagt de ut asap fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet April 21, 2017 Forfatter Share Skrevet April 21, 2017 17 minutter siden, Knut O E61 skrev: Gratulerer. Nydelig bil. Nesten lik den svenskimporterte tvillingen fra Ålesund. Tilnærmet likt interiør og utstyrspakke. Jeg legger ved et bilde, men jeg kjører fortsatt på vinterdekk og har ennå ikke fått på 19 toms hjulene fra utstillingsbildet. Skifter vel hjul til helgen. Artig å følge med på hva du modifiserer. Jeg har heller ikke gjort noe med motor/eksos. Har hatt den registrert i 3 uker nå og har skiftet grill og speilkapper. Grill er M3 look med doble ribber og fortsatt krom ramme. Speilhusene er sorte M3 look. Thule skistativ er montert og Viofo a119s dash camera blir det neste. Antirustbehandling og DAB+ er også planlagt. Det ser ut til at 3 serie fra og med 2016 ikke har innstegslister i dørtersklene bak. Jeg ble rådet til å foliere. Alternativet er å kjøpe originalt. Før jeg kjøpte denne biler prøvekjørte jeg en F31 som hadde stramming av setebelter. De strammet seg litt til når man begynte å kjøre. Fikk en følelse av trygghet og sportslighet. Vet ikke hva det heter eller hva som er utstyrskoden. Er det noen som vet om dette bare er koding eller om det ev må fysisk ettermonteres? Savner også den lille tiltingen av høyrespeilet når man setter bilen i revers. Tipper at det kan kodes på plass. Takk det samme, Knut! Tenker på dashcam selv, lurte litt på BMW sitt eget, men synes det er så stort. Eksos er på vei til meg. Antirustbehandling også, er det nødvendig? Eventuelt trodde jeg at dette ble gjort på bilene før levering. Men jeg kan være litt blåøyd. Jeg har den strammingen i min, men tror kanskje det er Active Protection? Tilting kan kanskje kodes, ja. Men har du innklappbare speil? Mulig det trengs, men her er nok andre bedre skikket til å svare enn meg. Knut O E61 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet April 21, 2017 Forfatter Share Skrevet April 21, 2017 6 minutter siden, Gorg skrev: Du må gjerne ha disse utstyrskodene for å kunne gjøre det. 0430 Automatisk avblendbart sidespeil førerside 0431 Aut. avblendbare innvendige speil Hvilken farge var det @fupsaker Den så meget fin ut! Du må få tatt flere bilder å lagt de ut asap Mineralgrå. Hehe, liker'n godt selv! Og jada, det kommer nok! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet April 21, 2017 Share Skrevet April 21, 2017 28 minutter siden, fupsaker skrev: Mineralgrå. Hehe, liker'n godt selv! Og jada, det kommer nok! Gratulerer med nydelig bil! Jeg må innrømme at den fargen på bilen din faller mer og mer i smak hos meg fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet April 21, 2017 Forfatter Share Skrevet April 21, 2017 7 minutter siden, Fahad skrev: Gratulerer med nydelig bil! Jeg må innrømme at den fargen på bilen din faller mer og mer i smak hos meg Hehe, takk for det! Du får kjøpe en mineralgrå M3. Fahad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 21, 2017 Share Skrevet April 21, 2017 Gratulerer så mye med ny handlevogn @fupsaker Må si det var en meget pen farge og flott interiør på denne her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå