Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Jommen rein bil også på undersidne, ikke antydning til Olje svetting eller har du bare fått vasket bort alt?

Blir bra med jobb på denne fremover ja. Blir spennede å se resultatet av sort skinn.

Ellers stemmer nok det Jan sier, at målebrev for lysjustering må være med til SVV.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Å du og du ,kunne min bil sett sånn ut under motor som din ..😩😩😩😅.

Nei det er en fin bil dette som jeg liker veldig godt og angående interiør du har stående ,så sett det ut i friskluft en stund .

Mått gjøre det med stolene mine ,luktet død da jeg kjøpte de i sin tid .

Men mulig jeg har misset noe her i tråden ,men du skal godkjenne bil med senk imprgen hos Biltilsyn ikke sant ?

Da må du og ha med deg 4 hjuls målebrev og lyktene ferdig justert før de godkjenner.😩

Altså dette var sånn det var før ,men mulig dette ikke gjelder lengre ,ikke minst dette er sikkert noe du har skrevet om før Tore og er gjort .

Uansett lykke til og nå er tiden inne for e34 og tingene der igjen .😊

He he bare å kjøre bilen litt opp i snutisen, marinere litt med kaldavfetting, 10 min pause og på med regntøy og legge seg ned og plaske på med høytrykken 😂👍

Den svetter en del fra bunnpannepakning, men ikke sånn at det henger dråper under den. Så må vel snart krype til korset og få skiftet 😅

Ja jeg tenker å sette det utpå terrassen i noen dager. Bare forsikre meg om at det ikke er spådd nedbør.

Ja det er i morra jeg skal til SVV. Nå fikk jeg litt skjelven her. For jeg har time til denne lysjusteringen etter kontrollen hos SVV. De sjekket faktisk ikke lysene da jeg godkjente senken på 1-serien min. Men jeg får håpe de evnt sier ok når jeg viser til time på verksted og etterkontroll/godkjenning etter eu-kontrollen 🤞

Ja nå håper jeg alt går veien i morra og kan gå påsken i møte med godkjent bil. Gidder rett og slett ikke å gjøre en dritt med bilen før den er godkjent 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Mortenej skrev:

Jommen rein bil også på undersidne, ikke antydning til Olje svetting eller har du bare fått vasket bort alt?

Blir bra med jobb på denne fremover ja. Blir spennede å se resultatet av sort skinn.

Ellers stemmer nok det Jan sier, at målebrev for lysjustering må være med til SVV.

 

 

He he nei den var ganske svett under bunnpanna. Se de to første bildene. Den svetter ikke så mye at det blir hengende dråper, men dette bør fikses snart. Plutselig begynner det å bli dråper av det.

Ja jeg blir ikke arbeidsledig med denne, men det skal gjøres i stille og rolig tempo nå. Orker ikke no mas.

Ja jeg ser frem til å få det sorte skinnet på plass 😃 Blir noe helt annet for min del siden jeg ikke er så stor fan av grått.

Men får håpe noen andre er glad i det. Skal jo forsøke å få det solgt for en ok pris.

Jeg håper så inderlig dere tar feil begge to. Jeg har nemlig time til justeringen ETTER kontrollen. Dette fordi det er senken og lys som er toerfeilene. Får forklare SVV at jeg har tenkt slik jeg har tenkt nettopp fordi jeg skal etterkontrollere bilen etter godkjenningen av senken.

Da jeg godkjente 1-serien så var det ikke noe snakk om lysene. Han bare så på hjulkontroll-papirene og gikk en runde rundt bilen og målte. Dett var dett 🤷‍♂️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at en ulykke sjeldent kommer alene, men det går begge veier og i dag er en slik dag 🥳

I dag hadde jeg time for kontroll og forhåpentligvis godkjenning av senk. Og etterpå, time hos verkstedet jeg hadde eu-kontroll på for etterkontroll og justering av lysene, samt vise til evnt godkjennelse av senken og dermed en stk godkjent 535ia.

Dette skjedde i kontrollhallen hos SVV:

En stk hyggelig, men nøye kontrollør i tredveårene vinket meg inn i hallen og geleidet meg og bilen på korrekt plass 😅

Så begynte det.

Og alt ble bare lykke og glede 🥳

Han tralla rundt og under bilen og skrøt fælt av hvor hel og fin denne bilen var 😃 Var veldig nøye med alt han sjekket. Alt fra understellsnummer til merking av fjørene. Målebåndet gikk flittig og jeg sto der litt smånervøs og bablende 😂 Var redd for den lille forskjellen på høyden vanstre og høyre bak og siden han sjekket to ganger der bak så tenkte jeg at nå pirker han på dette. Men neida, ingen kommentarer.

Så da dette var kontrollert så kikket han på mangellappen min og sa; Skal vi få justert lyktene dine i samme slengen, så godkjenner alt her, sånn at du slipper etterkontrollen på verkstedet etterpå ? Akkurat som jeg blånektet på dette 🤣 Kjente bare jeg ble kjempeglad for velvilligheten hans.

Så han dro frem lykteapparatet og jobben med justering gjorde vi sammen. Jeg fikk en skrutrekker og beskjed om å justere og han sto ved apparatet og ropte stopp da lyktene sto i korrekt possisjon 😃 Veldig deilig med nye lykter der justeringen gikk som en lek 😉👍

Så fikk jeg litt panikk 🙈 Hvorfor det ? Derfor at da jeg skulle starte opp og kjøre ut av hallen for å vente på at han skulle ordne papirene, så skjedde det null og nix !! Hva faaaaen tenkte jeg. Småflau og begynnende svett, forsøkte jeg å klemme stikka godt i park, for jeg har opplevd at den ikke har stått helt korrekt, men nei, ikke faen om det skjedde noe da jeg vred på tenninga.

Jeg merket at den gikk litt sakte på startern etter å ha stått stille en stund, men tenkte ikke noe over det da. Men etter å ha stått med tenninga på pga lysjusteringen så var det rett og slett ikke nok strøm på batteriet. Så kontrolløren måtte komme med booster og da startet den med en gang 😅 Æsj så pinlig dette var 🙈😂

Så da turte jeg ikke gjøre annet enn å la bilen stå på tomgang i den drøye halvtimen jeg måtte vente på papirene. Men da fikk den gått seg skikkelig varm, og jeg kunne også konstatere at viskosen funker fint på bilen 😅 Jeg har aldri stått så lenge på tomgang med denne bilen, så det var jo i grunn en grei sjekk 😉

Da jeg kom hjem, tikket det inn en mld fra posten om at det jeg bestilte på Koed her for en ukes tid siden, lå i postkassa.

Dette har jeg ventet på en stund og hva er det ? Jo jeg bestilte kontakthus og ledninger/koblinger til spylepumpemotoren da denne var gått i oppløsning 😅 Etter å ha ventet på dette i en god del dager, så fikk jeg tlf fra Geir Ove hos Koed med beskjed om at bestilte ledninger var gått ut av produksjon og ikke lenger var å oppdrive. Vi snakket litt rundt dette og etter litt frem og tilbake så ba han meg om å ta et bilde kontakten på spylermotor. Gjorde dette og han sjekket litt mer på dataen og kom deretter frem til at på E30 så er det en lik kontakt og da også tilhørende ledninger med disse kontaktpunktene, så dette ble sendt og jeg har nå montert ledningene i bryteren og testet at dette passer med kontaktpunktet på spylermotoren, så nå er det bare å få dette på plass 😃

Ja så selv om en ulykke sjeldent kommer alene, så gjelder av og til det samme med medgang og suksess også og det er jeg superglad for her jeg sitter nå 🥳

På onsdag skal jeg ned på SVV og hente ut skiltene og jeg er veldig hæppi med at jeg rakk dette nå før påsken. Så slipper jeg å bruke noe tankevirksomhet på dette i høytiden 😉👍

Så nå er jeg en glad laks med eu-godkjent bil med senk godkjent i vognkortet. Og på toppen av dette så sparte jeg nok bortimot en tusenlapp ved å slippe etterkontroll og justering av lyktene på dette verkstedet 😃

God påske folkens 🥳🌟

8A485569-2F68-47C7-A5B9-725605196B45.jpeg

7C1DAA48-1D56-47EC-9C5C-E14C65AA40FA.jpeg

BE045BF8-02AD-4036-A72A-C8705C9AF30C.jpeg

7E56E8E0-F621-482F-AECB-EE3730B1CD50.jpeg

AA83A0F3-9CAF-438E-951E-288CE44B22CD.jpeg

3A19CEE1-2277-4AAF-9439-95B9213592F9.jpeg

8BAD5BD9-6AF7-4ED5-AB3C-CD2F4823BB45.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer med senk og godkjent bil 🙏😊😊

Veldig gøy dette Tore og nå er det jo enda gøyere å fikse på den .

Nå blir det spennende med oppdateringer her fremover .😊

Tusen takk Jan 😃 Ja dette var så utrolig godt og en kjempelettelse rett og slett 😃

Så ja, nå blir jeg nok litt mer motivert og kan så smått begynne på planene mine. Så håper på litt varmere vær sånn at jeg kan begynne 😃🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall gode nyheter her Tore, gratulerer med godkjent bil. Godt felgene også gikk igjennom. 18» du har her? Jeg har 17» så burde gå enda greiere :)

flott når kontrollørene gir litt ekstra service og tar ei lysjustering om sparket.

får håpe det går like rett frem her oppe :) bare å huske topping av batteriet før jeg svinger bort.

 

riktig god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Knall gode nyheter her Tore, gratulerer med godkjent bil. Godt felgene også gikk igjennom. 18» du har her? Jeg har 17» så burde gå enda greiere :)

flott når kontrollørene gir litt ekstra service og tar ei lysjustering om sparket.

får håpe det går like rett frem her oppe :) bare å huske topping av batteriet før jeg svinger bort.

 

riktig god påske.

Ha ha ha ja husk å ha nok strøm 😂

Jo takk Morten 😃 Dette var supergøy og en stor lettelse. Veldig hyggelig kontrollør som gadd å gi god service ☺️

Ja jeg har 18" på min. 9" bak og 8" foran med 265 og 235 så jeg var jo litt nervøs for at han skulle grine på nesa 😅

Jeg har en følelse av at dersom jeg var 25 år og litt småkvisete, så kunne resultatet vært anderledes 🤔😅 Hjelper nok litt å være på vei mot middelalderen og at jeg fortalte at dette bare er en kosebil som kjøres noen få tusen km i sommersesongen.

Tror nok ikke du får noe pes med hjula dine. Sklir nok greit gjennom 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skiltene på plass igjen og siden lysten på å kjøre den litt er såpass stor, valgte jeg å montere grillen igjen 😅 Så får jeg heller demontere igjen senere for lakkering av den.

Fikk også dratt det nye interiøret ut på terrassen for lufting siden det lukter gammalt fjøs av det 🤮😅

Blir bare mer og mer frustrert over selgeren av dette interiøret. Treg som et helvete med å få sendt resten av en del småting av interiøret som jeg glemte å få med meg da jeg var der og hentet det. Dette innebefatter ledningsnettet til stolene. Antar at det jeg mangler er nettet til memoryen.

Hvis jeg ikke får han til å sende dette like etter påsken (har mast i snart to mnd) så anser jeg han som en svindler. Nesten litt lyst til å allerede kalle han det. Fører og passasjerstolen har jeg ansett som meget pene, men da jeg fikk førerstolen ut i sola og vasket det litt, ser jeg at pyntesømmene er slitt vekk oppover langs venstre side 🤬 Det er liksom dråpen som forsvarer at jeg har betalt aaaaltfor mye for dette interiøret. Trist at folk er så kjipe. Men jeg må bare komme over det. Får helt vondt i magen når jeg gjør sånne kjøp som dette. Sikkert noe som henger igjen fra fortiden. Har hele livet levd fra hånd til munn og først nå de siste seks syv årene har jeg klart å etablere en god økonomi.

Vel vel, nok surv 😉

Blir det like fint vær i morra så skal jeg få vasket resten av interiøret sånn at det er klart til montering ☺️
 

Nå skal jeg få cruiset meg en liten tur 😃 Ønsker alle sammen en fin påske 🥳B9F6CFDE-3C19-4C95-B999-D035BF972B77.thumb.jpeg.c4af48607994082f525e8b19a9bc4622.jpeg

Skar vekk den tullete plastbeskyttelsen over ledningene til parklysene og monterte heller krympeteip sånn at det holder seg bedre. D73E0D1F-D8B7-41EA-B46B-65C854EE32CD.thumb.jpeg.47047a7811e06b6b01b1ee033bda9119.jpeg

Antar at de kontaktene innfelt her er til memory ?

8DB76DD1-CA6A-4791-BD01-02C6B7AE662D.jpeg

BCD6779D-174F-4682-AF98-97E3769A7680.jpeg

B9ED4DDE-9263-47EC-8C95-CC7BBF8CBCD0.jpeg

85C77A24-32B1-443B-A38A-E325E28E17AE.jpeg

6F29C734-300A-43E2-8C1A-247882396D32.jpeg

EA5387D2-E6AE-4D7F-B8A2-4B6D2914FA50.jpeg

8D497E6B-B29C-4A72-AE40-2F17DF9BEAF6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig flott arbeid Tore .🤗

Men angående nissefar du kjøpte  interiør av ,så må jeg si at det er for dårlig å ikke ettersende ting som du har kjøpt hvertfall etter så lang tid ,hvertfall når du har betalt godt med penger for alt .😩

Er mange som er utrolig sløve til å gjøre opp for seg og liksom bare driter i det så lenge de har fått pengene sine .

Angående disse kontaktene her :050FAD68-CCB9-4D75-B2E7-99C3A96C6C0E.jpeg.1514baf70665a4fdebefe63c2e9e64cd.jpeg

Så ligger nok ikke disse klare under stol til desverre ,så her må du modde .

For å få denne til å virke må du legge opp noen nye ledninger for å få den til å virke ,men er gjort på to minutter .😊

Når du skal til ,si ifra så skal jeg hjelpe deg og guide deg på rett kjøl sånn at du ikke mister motet .

Passasjerstol er plug n play.

Minnefunksjon vil du heller ikke få til å virke med mindre du har komplett ledningsnett til både speil osv ,men det har jeg ikke peil på hvordan du kopler.

Jeg har ledningsnett liggende mener jeg til dette ,men er så komplisert å få til at jeg gidder ikke .😊

Men igjen når du skal til si ifra .

Edit ,du kan være svineheldig at din bil har alt komplett under teppe og da er du heldig .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, sveigis skrev:

Som vanlig flott arbeid Tore .🤗

Men angående nissefar du kjøpte  interiør av ,så må jeg si at det er for dårlig å ikke ettersende ting som du har kjøpt hvertfall etter så lang tid ,hvertfall når du har betalt godt med penger for alt .😩

Er mange som er utrolig sløve til å gjøre opp for seg og liksom bare driter i det så lenge de har fått pengene sine .

Angående disse kontaktene her :050FAD68-CCB9-4D75-B2E7-99C3A96C6C0E.jpeg.1514baf70665a4fdebefe63c2e9e64cd.jpeg

Så ligger nok ikke disse klare under stol til desverre ,så her må du modde .

For å få denne til å virke må du legge opp noen nye ledninger for å få den til å virke ,men er gjort på to minutter .😊

Når du skal til ,si ifra så skal jeg hjelpe deg og guide deg på rett kjøl sånn at du ikke mister motet .

Passasjerstol er plug n play.

Minnefunksjon vil du heller ikke få til å virke med mindre du har komplett ledningsnett til både speil osv ,men det har jeg ikke peil på hvordan du kopler.

Jeg har ledningsnett liggende mener jeg til dette ,men er så komplisert å få til at jeg gidder ikke .😊

Men igjen når du skal til si ifra .

Edit ,du kan være svineheldig at din bil har alt komplett under teppe og da er du heldig .😊

Ok, så den vanlige kontakten ved siden av på bildet er bare til setevarmen ?

Er den gule kontakten til memory ? Og den 5 og 4-pin kontaktene til stolstrømmen ?

Hadde håpet at den kontakten til stolvarmen også hadde strøm til stolposisjonene 😅🤷‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ok, så den vanlige kontakten ved siden av på bildet er bare til setevarmen ?

Er den gule kontakten til memory ? Og den 5 og 4-pin kontaktene til stolstrømmen ?

Hadde håpet at den kontakten til stolvarmen også hadde strøm til stolposisjonene 😅🤷‍♂️ 

Ser at nytt ledningsnett er å få kjøpt på Koed og brukt på Ebay til ca 1400-2000 kr

Men det jeg lurer på, er hvor skal dette nettet monteres i utgangspunktet ? Er det kontakter i motorrom eller må dette føyes inn i sikringsboks ?

Da begynner det å høres veldig komplisert ut og dermed ikke noe for meg å holde på med.

Angrer på at jeg ikke valgte det manuelle settet han solgte 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ser at nytt ledningsnett er å få kjøpt på Koed og brukt på Ebay til ca 1400-2000 kr

Men det jeg lurer på, er hvor skal dette nettet monteres i utgangspunktet ? Er det kontakter i motorrom eller må dette føyes inn i sikringsboks ?

Da begynner det å høres veldig komplisert ut og dermed ikke noe for meg å holde på med.

Angrer på at jeg ikke valgte det manuelle settet han solgte 😅

 

Ingenting er komplisert her Tore ,det største problemet ditt er at memory ikke vil virke ,alt annet fungerer 😊.

Hvor de andre ledningene skal koples på mtp memory har jeg null peil på helt ærlig .

Alle sikringer til el stoler ligger bak i boksen der og mulig du må sette inn sikringer der .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Ingenting er komplisert her Tore ,det største problemet ditt er at memory ikke vil virke ,alt annet fungerer 😊.

Hvor de andre ledningene skal koples på mtp memory har jeg null peil på helt ærlig .

Alle sikringer til el stoler ligger bak i boksen der og mulig du må sette inn sikringer der .😊

Takk for veiledning på tlf i dag Jan 😃 Da har jeg skjønt prinsippet og fått liv i elektronikken 🥳

Men før jeg monterer noe som helst så skal stolenes elektronikk rengjøres. Det er jo fullt av støv og møkk overalt.

Selger av dette interiøret eier ikke skam 🤬 Nå gidder jeg ikke legge noe i mellom. Makan til respektløs møkkamann skal man lete lenge etter !!! For den prisen han krevde for interiøret, har han mest sannsynlig ikke gått over en dritt. Bare raska det sammen og lagt det i verkstedet jeg hentet det. Alt var møkkete.

Ja, jeg skulle snudd på flekken. Jeg mista hue og fikk en idiotisk følelse av at jeg ikke ville at sjåføren min skulle synes turen var meningsløs og bortkastet. Men sånn funker delvis den psykiatriske diagnosen jeg har. Jeg har skrevet om de mentale utfordringene jeg tidvis sliter med og også er delvis ufør pga. Så velger å være åpen om det. Sånn at folk ikke skal tro jeg mangler IQ 😅

Men jeg har lest meg opp litt og kan bare glemme å gå i klinsj med selger juridisk. Kanskje kunne jeg kommet noen vei, men hadde ikke hatt ork eller energi.

Så jeg jobber med meg selv for å gå videre og bare glemme det. Men jævlig trist at det er så mange kyniske folk rundt omkring. Jeg eier ikke et minste lille fiber av sånn kynisme så klarer ikke forstå sånne folk. Uansett, så er de noen hælvetes drittsekker.

Denne selgeren her spiller på å være blid og høffelig og viser forståelse for min frustrasjon, men lar allikevel ting trekke ut. Han har i to mnd nå, sagt at han skal få somla seg til å få samla delene jeg glemte samt ledningsnettet til el-stolene han ikke rakk demontere før jeg kom og handlet, men det skjer ikke noe. Sånn jeg ser det så kjører han en taktikk der jeg til slutt bare gir opp.

Jeg har vært helt tom for energi etter jeg oppdaget at interiøret ikke var så bra og jeg har slitt veldig med motivasjon til å sjekke dette noe mer. Så da jeg skulle flytte på midtkonsollen i dag så knakk to av festene i plastikken. Denne midtkonsollen er ikke helstøpt slik som andre konsoller jeg har hatt, men har "ører" som går henholdsvis opp mot rattet og dashbordet som er skrudd dast i midtkonsollen. Og her har flere av festepunktene i plast, knekt. Så enda en ting som bare er filler og ødelagt. Fra før av ser det ut til at dørtrekkene til framdørene er kast og pynresømmen på venstre vange på førerstol er slitt vekk. Så er lårstøtten på passasjerstolen defekt. Baksetet er heller ikke optimalt. DE-lyktene jeg kjøpte mangler to av pynteringene og konsollene de er montert i var ødelagte i flere festepunkt. Her fulgte det riktignok med en ny konsoll. Refleksplaten i rødt påsto han var Depo, men viser seg å være noe annet. Den er hel og ubrukt men usikker på om jeg vil bruke den. Og dette ga jeg 20 lapper for. Det er til å grine av.

Jeg skal ikke bare gjemme meg bak en diagnose som jeg har, for jeg har såklart ansvar for dette selv også. Men jeg var sliten og psyken var litt på utur den dagen jeg reiste for å handle. Det er kjipt, men derfor så forsøker jeg som sagt å legge dette bak meg. Forsøker å tenke at det ordner seg.

Så noe hyggelig for egen del. Jeg klarte å bruke dagen og finværet til å demontere nesten hele interiøret. Og som sagt finne ut sammen med Jan hvordan få liv i de elektriske stolene 👍 Så nå står det gamle interiøret stablet på gjesterommet klar for salg. Skal bare få demontert dørtrekkene så er alt klart for en ny eier.

Har lagt det ut for salg på finn, så får vi se om det er noen som vil ha det 😉

Sånn da har jeg faktisk fått skrevet litt av dritten ut på "papiret" og det føles hanske greit. For jeg lå i flere timer og vred meg fordi irritasjonen over denne fjompen av en selger ikke ville slippe tak i hue på meg. Så kanskje jeg får en bedre natt denne gangen.

Takk til de som gidder lese dette 🙏

09DE3D13-5C7C-4E5D-991B-AD6033EAF8E1.jpeg

D3DD6BC3-B169-442E-8FC8-7902E275308B.jpeg

B5A901AA-A399-46F4-A981-199D6E904DE7.jpeg

8A251315-2C9A-49C3-9C58-0EE40D0FF08B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...