Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

På 31.5.2023 den 23.53, viggo E34 skrev:

Steike den er flott denne Tore:wub: glemte helt å få tatt bilde av den matta for deg før jeg reiste på jobb gjenn 🙈

Langt i fra strøken, men strøken langt i fra 😂

Ikke no stress Viggo, ta det når det passer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2023 den 11.58, Mortenej skrev:

Vanvittig reint i det motorrommet Tore 👍

Skulle hatt samme motivasjon til å få det strøkent under lokket :)

 

 

Ja kan spise middag oppi der nå 😂 Jeg er veldig fornøyd med denne motoren som nærmer seg 300k 😃

Tar ikke sååå lang tid Morten 😉 Litt avfetting og en oppvaskbørste så er mye gjort 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Dette var motorrommet sitt ja 😊

Meget pent dette Tore .

Ja den er lett å gjøre ren denne motoren. 😃 Bare litt svetting. Ikke noe oljesprut eller lekkasjer, så litt avfetting, en oppvaskbørste og en runde med spyler’n så ble det spise-middag-oppi-der-reint 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke har noen E34 å sulle med, så får jeg heller sulle litt med to stk Mopar og knipse litt bilder av et frodig og varmt Spania 😅IMG_0999.thumb.jpeg.1d9198d27afb19f4403ecf7e5bd5351a.jpeg

2005 modell Chrysler Crossfire. En elsket og hatet modell. Noen mener den i profil, ser ut som ei bikkje som driter 😂IMG_0992.thumb.jpeg.c4dfbddac36c6a37ddf2216cc019ee8b.jpeg

2007 modell Chrysler Sebring. Denne gjorde jeg storhandel med på Ikea. Kan legge ned bakseteryggen og det ble utrolig god plass til flatpakker 😅IMG_1006.thumb.jpeg.775952ce89d00f8719ee1c3b88a89f59.jpeg

Amerikansk skall og resten er Mercedes 😂 Mye plast som knirker 😂IMG_1007.thumb.jpeg.9119b949a7b96f59a18e3b63e6c4bc18.jpeg

Hadde en stor jobb med å vaske den inni. Fattern er ikke kjent for å bry seg stort om omgivelsene 😂IMG_1008.thumb.jpeg.3889e45e085f4022998bc04229a475e6.jpeg

Men fikk den da ganske ren og pen etter noen timer med filla 😅IMG_0993.thumb.jpeg.594f87630af94a049dbfb0c47fb99a1c.jpeg

Juni er en fantastisk tid å tilbringe i Spania. God temp og etter mye nedbør i mai så har det blitt superfrodig her 😃IMG_0994.thumb.jpeg.350520f7d7f0f6dd5cc056e29360d8ff.jpeg

Lever fint her nede i disse omgivelsene 😍IMG_0995.thumb.jpeg.de26f637ffd815d898f123d80a715014.jpeg

Ser ut som noen overdrevent svære stueplanter 😂IMG_0989.thumb.jpeg.4869e98b779c3de1b1374d081d8dcb99.jpeg

Sentrum av Torrevieja er vakker og herlig å skue utover sjøen 😍IMG_0990.thumb.jpeg.127f09ba0bc6484cae0fae70ca6c1f79.jpeg

Dette er 150 meter fra leiligheten min 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja ja tid for å oppdatere litt igjen.

Nå er det strieskjorta og havrelefsa igjen etter en fin ferie i Spania og en artig tur i Crossfire’n gjennom Europa og hjem 😃

Kunne laget et helt reisebrev der 😅

Da jeg kom hjem så bar det avgårde til karosseriverkstedet og fiks av kanalene bak.

Etter ei ukes tid så fikk jeg tlf om at bilen var ferdig men at de ikke klarte å få startet den 🥵

De hadde forsøkt å koble strøm på pumpa og at den virket på den måten men at de ikke hadde mer kunnskap. De er jo bare et rent karosseriverksted og hadde ikke så mye utstyr til feilsøking.

Vi ble da eninge om 20% avslag på sveisejobben og at de kjørte bilen hjem med Viking.

Så nå står bilen hjemme og jeg har fått feilsøkt noe. Men har hatt det travelt med både arbeidshelg og invitasjoner til middagsselskaper, så får utnytte de fire fridagene jeg har nå til uka 😅

Etter en god samtale med Andreas H Hellen og masse veiledning så fant vi ut (mest sannsynlig) at feilen nesten er nødt til å ligge mellom relé og kontakten til pumpa.

Da står jeg sånn logisk sett igjen med to mulige årsaker til feilen:

1; Defa’n har startsperre og har slått inn.

2; Det ligger smelta ledninger etter sveisinga. 

Satte direkte strøm på pumpa og bilen startet lett.

Frustrerende dette her må jeg si 🥵

Får bare få vrengt av teppet bak og komme skikelig til ledningene og se. Det får bli jobben i morra kveld etter jobb 😅IMG_1231.thumb.jpeg.6bb98f3bcdc955641feeb02a97220c01.jpeg

Får ta det hyggelige først 😃 Kanaljobben ble ihvertfall veldig pent utført 👍IMG_1232.thumb.jpeg.7dd7bb9d8e72a8ab680e956952ec0d83.jpeg

Bedlinerstruktur er det som jeg synes ser penest ut 😃IMG_1233.thumb.jpeg.cbb40a290ec69e468b300efc2f7c7c4d.jpeg

Jeg fikk beskjed om at jobben som var gjort med kanalene av han duden uti Solør for tre år siden var egentlig bra gjort dersom han hadde helsveiset det. Alt var veldig fint føyet sammen, bortsett fra at det ikke var helt innafor sveiset i bunnfalsen. Men nå er gammel sveis slipt bort og sveiset på nytt og innsiden drypper av tynnstoff 😍 IMG_1234.thumb.jpeg.fc2c409529d8725905bf67f55054f5b9.jpeg

Kanalene ble rett og slett lekre nå 😍 Ser faen helt orginalt ut selv med uorginale kanaler 👍 Jeg synes uansett at kanalene er penere uten de stygge jekkfestene. Jeg har aldri brukt jekkfestene når jeg har jekket opp bilen så for meg er de unødvendige 😉IMG_1247.thumb.jpeg.b4f1f394ee2dbf33b6114cde95100392.jpeg

Ved lasking så startet ikke pumpa 🤬 Så da ligger feilen en plass mellom relé og kontakten til pumpa. Skulle likt å visst hvor en evnt startsperre setter inn sperrestøtet sitt 🤷‍♂️IMG_1248.thumb.jpeg.6a73039fe31511645b2959fbd35be327.jpeg

Fikk først ikke noe strøm her i nr 23 som er sikringen til reléet, men det var fordi jeg hadde tatt ut reléet 🙈 IMG_1249.thumb.jpeg.514d0eff03aeb383da8aeff55bc1ad43.jpeg

lagde meg koblinger så jeg skulle få sjekka lettere at det var strøm 😅IMG_1251.thumb.jpeg.eb2de0d715a5682843efd8394725f187.jpeg

4 er minus og 5 er pluss. Da jeg satte strøm på disse så fyra bilen med en gang. Men kontakten har ikke strøm til nr 5, bare til nr 2 og 3 og de bidrar ikke til å sette igang pumpa 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ,grattis med flotte kanaler dette ble fint .😊

Det som er herk er dette med problematikken du fikk etter denne jobben 🥵

Men som jeg skrev til deg på Face ,så ville jeg tatt en titt under teppet ditt og sett der om noen ledninger har blitt smeltet.

Eller kanskje du allerede har funnet utav det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mortenej og @sveigis Takker og bukker 😃 Og ja, frustrerende med at den ikke vil starte, men som dere nå har sett på fjasboka, så er årsaken at de av en eller annen årsak har kappet forbi ytterkanal og inn i innerkanalen der de har kuttet flere kabler, bl.a kabelen til bensinpumpen 🫣😬🙈

Men i all frustrasjon så er det jo en veldig lettelse også 👍 Nå vet jeg hva som er grunnen 😃

Etter innlegget på face så gikk det ikke lang tid før det tikket inn en mld på messenger. Meldingen var fra en ansatt hos karosseriverkstedet som syntes dette, på firmaets vegne var veldig pinlig og tilbød seg å komme gjem til meg og reparere de ødelagte kablene, noe jeg såklart takket ja til 😃👍

Så på torsdag så kommer han og fikser dette og det er skikkelig fint gjort. Han har tross alt ferie.

Når verkstedet åpner igjen etter ferien så forventer jeg at jeg kan reise ned igjen og at de legger på en sveis der de har kuttet i innerkanalen.

IMG_1260.jpeg

IMG_1261.jpeg

IMG_1262.jpeg

IMG_1264.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dette ordner seg, men det skulle ellers bare mangle, for dette var ingen liten tabbe akkurat. 🙂 Men når man ikke henger ut noen og er grei og anonymiserer får man lettere good will tilbake, kudos for den, ikke alle er like ryddige som posten din på fb 👌🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, viggo E34 skrev:

Flott du fant ut av dette og at disse er seriøse å æreskjære nokk til å ordne opp på enkel å grei måte 😊👏🏼👏🏼👏🏼 flott denne blir i orden gjenn på null tid 😊

Ja jeg ble ærlig talt helt lykkelig og ikke lite forbløffet da jeg løftet på kabelbunten og hørte bensinpumpa begynte å surre 😂 Men så skjønte jeg hva som hadde skjedd og ble veldig irritert over kappen i karosseriet og de kuttede kablene 😅

Men så tok denne hyggelige ansatte kontakt siden han også følger E34 på fb og la seg paddeflat på firmaets vegne og tilbød seg å komme hit og fikse kablene. Det satte jeg veldig pris på 😃

Nå kan jeg få dette ut av verden og tankegods og alt blir som før 🥳🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Olaandref skrev:

Bra dette ordner seg, men det skulle ellers bare mangle, for dette var ingen liten tabbe akkurat. 🙂 Men når man ikke henger ut noen og er grei og anonymiserer får man lettere good will tilbake, kudos for den, ikke alle er like ryddige som posten din på fb 👌🙂

Ja veldig glad for seriøsiteten her 😃 Les hva jeg skrev til Viggo over her, så slipper jeg å skrive det to ganger 😂👆

Jeg er sjelden eller aldri noen fan av å henge ut folk eller firmaer med navn. Selv om noen faktisk fortjener det. Det er aldri min oppgave å dømme noen. Har selv mine gamle svin på skogen 😂 Hvem har ikke det ?

Men nå blir det fikset og det er det som betyr noe 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dette ordner seg ikke minst at du fant ut av feilen .😊🙏

Veldig bra og at de fikser tingene greit for deg uten diskusjon .

Nå kan du trøste deg med strøkne kanaler og nye ledninger og Tore 😅,må jo se positivt på det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...