Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, sveigis skrev:

Bra dette ordner seg ikke minst at du fant ut av feilen .😊🙏

Veldig bra og at de fikser tingene greit for deg uten diskusjon .

Nå kan du trøste deg med strøkne kanaler og nye ledninger og Tore 😅,må jo se positivt på det .

Ja jeg er sjeleglad for at jeg fant ut at feilen var avkappet kabel og ikke no drit med alarmen og evnt startsperre 🥳

Så nå ser jeg fram til å få dette fikset i morra 😃

Veldig reale folk i et realt firma og jeg fikk forsikret meg om at han som kommer i morra kunne forsikre meg om at dette skal fikses med lodding og krympestrømper 🥳 Ellers hadde han kunnet snu på gårdsplassen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ja veldig glad for seriøsiteten her 😃 Les hva jeg skrev til Viggo over her, så slipper jeg å skrive det to ganger 😂👆

Jeg er sjelden eller aldri noen fan av å henge ut folk eller firmaer med navn. Selv om noen faktisk fortjener det. Det er aldri min oppgave å dømme noen. Har selv mine gamle svin på skogen 😂 Hvem har ikke det ?

Men nå blir det fikset og det er det som betyr noe 😃👍

Vi har nok alle det i en eller annen form 🙂

Men det ser veldig bra ut det som er gjort, ikke mange E34 som kan smykke seg med slike kanaler 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Olaandref skrev:

Vi har nok alle det i en eller annen form 🙂

Men det ser veldig bra ut det som er gjort, ikke mange E34 som kan smykke seg med slike kanaler 🙂

He he ja, må jo ha et levd liv på godt og vondt 😅

Ja nå begynner den å nærme seg rustfri og det er veldig tilfredstillende 👍 Godt å vite at det er helsveist og solid 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg besøk av en ansatt hos karosseriverkstedet som blemmet seg ut ved å kappe gjennom innerkanalen og X antall kabler, bla kabelen til bensinpumpa.

Nå har han holdt på i 2,5 timer, så regner med han snart er ferdig 😅

Skal bli godt å få bilen i virke igjen 👍 Planene nå er å demontere framskjermene og få pusset vekk litt rust i buene og få dette lakket opp igjen. Da vet jeg ikke om noen flere plasser det er rust på denne bilen. Finner sikkert noe dersom jeg leter, men det gidder jeg ikke 😂

Det neste da er å få montert disse klossene under fjørbeina for å korrigere for senken. Er jo spent på hvordan den blir da 😃 Det er en video ute på Youtube av en som monterer slike og han blir ganske overveldet over forskjellen. Så det blir spennende å få gjort 👍

IMG_1274.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, da var han ferdig med å sveise sammen de ødelagte kablene og jeg har fått montert tilbake seter og tepper på plass og vasket bilen og tatt meg en liten tur 😃

Kablene som var kuttet var som sagt bensinpumpekabel, kabel til venstre skiltlys og kabel til slitasjevarsler. Nå er alt tilbake og ingen feilmeldinger i displayet 🥳 Akkurat sånn det skal være når alt er i orden 😉👍

Godt å vite at ting er på stell, nesten… En frisk sveis over kuttet i karosseriet og litt ny farge sånn at det ikke synes så er ting på stell. IMG_1277.thumb.jpeg.9abfd7e274f168a3c2102e915ca73193.jpeg

Jeg er ikke helt som alle andre, for jeg har heller fjernet basskasse og forsterker 😅 Jeg hører aldri på musikk når jeg kjører. Bilkjøring er min form for meditasjon og da er det mye bedre å lytte til den fine lyden i fra motoren 😍IMG_1278.thumb.jpeg.e9dc4b253a2ecdc6fe3d75a0306eddbf.jpeg

Så fornøyd med at jeg har fått byttet ut det triste grå interiøret med sorte sportstoler som også er nydelige å sitte i  😍IMG_1279.thumb.jpeg.65372c7467c13e0c80b824f651f42fdb.jpeg

Nyvasket og klar for nye eventyr 😃IMG_1280.thumb.jpeg.3cf44f259aa166737b5980d852af06a3.jpeg

Veldig digg å vite at kanalene er i tipp topp stand og de ser helt knall ut 😍

IMG_1281.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer og deilig å vite at nå er det på stell Tore 😊😊.

Hjertelig takk Jan 😃🙏 Ja nå er det bare å lagt ei lita larve i sprekken og litt maling så ser man aldri at noe er skjedd 😅👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull å få fikset dette Tore. kjipt med kuttet av kabler, men nå er dette rettet og bilen oppe å går igjen.

Herlig med rustfrie kanaler, tok en inspeksjon av E34 her i fjor sommer og kanalene her er fortsatt hel ved. Godt jeg fikk ut den dreneringa fra kanalen før det var for seint.

Kos deg med denne i sommer :) og nyt lyden av M30 på tur - Ikke basskasse eller overdrevet anlegg her heller ;) 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mortenej skrev:

Gull å få fikset dette Tore. kjipt med kuttet av kabler, men nå er dette rettet og bilen oppe å går igjen.

Herlig med rustfrie kanaler, tok en inspeksjon av E34 her i fjor sommer og kanalene her er fortsatt hel ved. Godt jeg fikk ut den dreneringa fra kanalen før det var for seint.

Kos deg med denne i sommer :) og nyt lyden av M30 på tur - Ikke basskasse eller overdrevet anlegg her heller ;) 

Takk takk Morten 😃 Ja shit happens og det viktigste er at verkstedet tar ansvar og rydder opp 😃👍

Det å ha en E34 med rustfrie kanaler er gull verdt 🥰 Godt å vite at bilen nærmer seg absolutt hel ved 👍

Tok bilen på en 25 mils tur i dag og det var digg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes bilen fortjente en skikkelig kjøretur i dag 😃

Våknet styggtidlig i dag og kjente meg rastløs og hadde ikke lyst til å være hjemme.

Så tenkte at en sånn halvrunde rundt Mjøsa kunne være en fin tur. Så på drivstoff-appen at de solgte 98 oktan til 21 kr/l på Lena (Toten) 🥹 Har tatt valget om å begynne med denne oktanen og det at den er etanolfri og bedre for motoren.

Om det er placebo eller ikke, jeg synes bilen trakk mye bedre av den høyere oktanen og at jeg nesten ikke trengte å berøre gassen i forhold til tidligere kjøring 🤷‍♂️😅 Jeg er nesten manisk til å følge med på drivstoffmåleren og i dag synes jeg den hadde mye lettere for å holde seg under literen under kjøring. Uansett, følelsen som gjelder og så får jeg se hva komputeren sier etterhvert. Sjeldent den står på under 1,1 på mila 😅

Uansett, turen gikk fra Hamar til Lena og fylling av tanken samt en kaffe og vaffel til frokost. Deretter ned via Skreia til Jessheim og besøk hos min søster. Et par timer der og så hjemover via Eidsvoll og Nord-Odal og hjem. Ca 25 mil og denne bilen er som alltid en deilig cruiser. Og som sagt så synes jeg den dro mye lettere og virket kvikkere på 98 oktan 😃

Jeg ser at bilen begynner å bli veldig blass i lakken og jeg haaaater sånn jobb. Det skjer ikke at jeg gjør sånn type überkjedelig arbeid. Så skal den få strekke litt på fargen så bare måå jeg sette den bort og slikt koster en god del. Men det har kommet et firma i nærheten som får mye skryt, så tenker Å ta en tur bort dit og høre litt hva jeg må ut med 🙈 Men den fortjener en slik jobb. Den har bare blitt vasket i mitt eie og det er nå snart fem år uten polish 🥵

Ja ja dagens lille øppdeit om meg og min gromme 535ia 🥰

IMG_1282.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var turen sin Tore :) godt å se at du koser deg med denne.

Når det gjelder forbruk, opplevde jeg det samme da jeg hadde en Sierra 2.0iS, 98 gav lavere forbruk en 95, det målt over lengre tid på samme strekning (pendling) andre mente at det ikke skulle ha noe å si.

Nå er det vel bevist at 95 med 10% etanol medfører økt forbruk på 3% (husker ikke hvor jeg leste dette). Kansje ikke så rart når det bare er 90% bensin igjen..... Lenge leve miljøet :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mortenej skrev:

Det var turen sin Tore :) godt å se at du koser deg med denne.

Når det gjelder forbruk, opplevde jeg det samme da jeg hadde en Sierra 2.0iS, 98 gav lavere forbruk en 95, det målt over lengre tid på samme strekning (pendling) andre mente at det ikke skulle ha noe å si.

Nå er det vel bevist at 95 med 10% etanol medfører økt forbruk på 3% (husker ikke hvor jeg leste dette). Kansje ikke så rart når det bare er 90% bensin igjen..... Lenge leve miljøet :D

 

Ja det var fint med en litt lengre tur 😃 Kjørt den veldig lite denne sesongen. Så det hadde den godt av.

Ja føltes ihvertfall sprekere og fasit får jeg etterhvert 😅 Komputeren har vært ganske så korrekt så får se hva den sier når jeg har kjørt opp ca halve tanken.

Huff ja, synd de skal lage destruktivt drivstoff og nærmest tvinge oss entusiaster til å måtte fylle bensin til tre fire og også fem kroner ekstra for literen🤬 Lenge leve symbolpolitikk 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det samme om M3en når det blir vekslet på drivstoffet på den, den går renere med 98% tror jeg, men jeg kan liksom ikke bevise det heller. :) Fin tur du har hatt deg der, og bra det ordnet seg så du får brukt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Olaandref skrev:

Jeg føler det samme om M3en når det blir vekslet på drivstoffet på den, den går renere med 98% tror jeg, men jeg kan liksom ikke bevise det heller. :) Fin tur du har hatt deg der, og bra det ordnet seg så du får brukt den :)

Nei det er kanskje vanskelig å bevise det 😅 Men siden jeg følte den gikk renere og hadde bedre respons så går jeg for teorien 😂👍

Ja det var deilig å få tatt den med på en litt lengre tur igjen 😃 For to år siden dro søsteren min og jeg på en skikkelig roadtrip på 250 mil 😃 Gikk som en drøm 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau jau, da har jeg endelig klart å få ut fingeren og begynt demontering av framskjermene 😅

Operasjon puss ned og få på ny lakk, er i gang. Med ny lakk her og et par bittesmå hakk i lakken der det har blitt litt brunt som skal pusses og legge i en lakkdråpe, så vet jeg ihvertfall ikke selv hvor det finnes rust. Ikke synlig rust ihvertfall 😅

Så har jeg klart å legge vekk "gjerrig-lorriz" for et øyeblikk og bestilt til hos Vegar’s Autospa. Dette er en kar som begynte med bilpleie hjemme i garasjen sin for noen få år siden og nå har han blitt for stor for dette og fått seg lokale.
 

Han er også én av tre uavhengige bilpleiere som har fått tillit av Ferrari Norge til å yte bilpleie på bilene deres. Dette sier ikke meg noe og ikke har jeg sjekka hva dette betyr, men han får mye skryt for arbeidet sitt.

Vel, han skal ihvertfall få jobbe med sandpapirlakken på Grom og mener han skal få den til skinne som best den kan. Setene skal også få en omgang og resten av interiøret skal vaskes.

Prisen er 7600 kroner, men blir jeg fornøyd så synes jeg dette er verdt pengene. Selv kommer jeg aldri til å sette en poleringsmaskin i denne lakken eller lakken på noen biler som helst jeg skal eie, så da må man sette det bort og ta de kostnadene dette medfører 😅

Så slipper jeg bomben, ja for det er kanskje det for noen av dere som følger meg. Bilen skal selges. Og hvorfor det ? Jo fordi jeg både fysisk og mentalt ikke har det som trengs lenger når det kommer til bilhobby. Fysisk er det sånn at jeg får store smerter i skuldrene og armene etter litt større skruing. Kjedelig som faen, men når jeg må knaske smertestillende hver gang, så føler jeg ikke at det er verdt det lenger. Det fysiske ved dette har så ført til at jeg mentalt mer og mer mister interessen for å holde bilen i orden 🥵

Dette har vært en lengre prosess og har ikke villet si noe før jeg var 100% sikker. Nå er jeg skrudd sammen sånn at jeg ikke ønsker å selge den før jeg selv er fornøyd nok med bilen til å overlate den til en ny eier. Derfor valgte jeg å få kanalene 100% og få den til å se så fin ut som mulig før salg. Så sånn ligger det an og avgjørelsen er tatt.

Nå har jeg 1 mnd på meg til å få fikset skjermene og få montert disse klossene til korrigering av "Bump-Stop" Det bør gå fint. Jeg har nok smertestillende 😂

Så i slutten av august kommer jeg til å legge den ut på finn. Jeg kommer ikke til å la folk tro de får den til "Høstpris", så får jeg ikke det jeg forlanger så havner den på samme vinterlagringplass som sist og jeg venter til våren med å legge den ut igjen. Jeg kommer også til å være veldig selektiv med hvem jeg selger den til. Jeg ønsker ikke å se denne i forkommen tilstand på et senere tidspunkt fordi en eller annen idiot er likegyldig. Til det har jeg lagt altfor mye tid, arbeid og penger i den. Dette har blitt en veldig solid bil selv om den ikke er strøken. Selv ville jeg kjøpt bilen og kost meg med den slik den er og ikke trenge være redd for å bruke den. Men en evnt ny eier får nå finne ut av det selv, om de vil pusse den ned og lakkere den. Selv hadde jeg ikke giddet bruke penger på det 😉

Ja ja, da er det sånn det er og jeg er fornøyd med avgjørelsen min ☺️

IMG_1295.jpeg

IMG_1296.jpeg

IMG_1297.jpeg

IMG_1298.jpeg

IMG_1299.jpeg

IMG_1300.jpeg

IMG_1302.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...