Bimmerlorris Skrevet Juli 1, 2020 Forfatter Skrevet Juli 1, 2020 3 minutter siden, Mortenej skrev: Herlig Tore. Bra du tørr skru, og deler erfaring med oss. Dette som gir kunnskap og inspirasjon. Håper dette var det som skulle til for å få kjølig kupe. Godt de ikke presser alle E34 som kommer inn Kjekt for oss at det fortsatt står noen en kan plukke deler av. Den som intet våger, intet vinner 😅 For fire år siden fikk jeg en e34-kompis til å gjøre all skruinga for meg. Trodde ikke jeg ville gjøre annet enn å ødelegge eller ikke få det til, men så tok jeg en beslutning da jeg kjøpte denne 525’n som jeg startet denne tråden med. Jeg besluttet å forsøke. Siden denne 525’n var såpass sliten og godt brukt og fordi jeg ikke ga mange kronene for den, tenkte jeg at nå bare begynner jeg. Resultat ble jo at jeg fikk innsikt i at dette ikke er rakettforskning 😅👍 I dag synes jeg NESTEN at det er mer morsomt å drive å mekke enn det er å kjøre 😂 Det er en god følelse å gjennomføre arbeid også 😃 Se at det ikke er så vanskelig og farlig 👍 Nå gikk jo arbeidet med denne magnetventilen i dass da, men jeg ble en erfaring rikere. Nå har to stk i reserve og venter på repsett. Når dette kommer skal jeg få én av pumpene i topp stand og vite at det kommer til å holde lenge. Ja det er ikke alle høggere som har tre stk E34 stående tenker jeg 😃 Jeg tror en del høggere har fått opp farta når det gjelder å knuse biler. Dette høggeriet her er skikkelig Oldschool og virker ikke å ha det travelt med høgginga 🥳
Bimmerlorris Skrevet Juli 8, 2020 Forfatter Skrevet Juli 8, 2020 Sånn,, da fikk jeg gått over og sjekket ventilklaring og oljerøret ☺️ Valgte å justere de fleste ventilene med en litt stram 0,30mm der hvor søkebladet gled litt lett gjennom. Da jeg startet opp etterpå var det null tikking og en veldig fin lyd av stille M30-motor 😉👍 MEN !! Når jeg øker turtallet til sånn ca 2500 og oppover, høres det ut som tikkinga kommer allikevel. Det høres liksom ikke ut som det kommer fra under ventildekslet, så lurer på om det kan være innsprut-dysene ? 🤷♂️ Ikke vet jeg. Men som dere ser på bildene så ligger det olje jevnt over hele toppen og alt er blankt og fint. På bildene har bilen stått i ro ustartet i mange dager fordi jeg har vært på ferie med Corsaen. Banjoboltene på oljerøret ble festet med locktite da jeg monterte sammen toppen i fjor vår, og de sittet fast og fint fremdeles. Og jeg velger å tro at røret fordeler oljen jevnt mtp oljen som ikke ligger samla under der banjoboltene er festet. Da jeg åpnet opp før overhalingen, lå olja nemlig i all hovedsak rundt midten av toppen og bakover mot torpedo og de tre fire første kammene var helt utslitt. Så velger å tro at det er i orden under toppdekslet. Ingen av kammene har noen form for slitasje nå. Har jo ikke kjørt mer enn kanskje fire fem tusen km siden kambytte, men antar at dersom kammen hadde fått dårlig fordeling med olje, så hadde den rukket å få slitekanter på disse få km også ? Så nå velger jeg å stole på at det bare er tut og kjør og planen er en mini-ferietur så fort været blir fint på ruten jeg legger ved bilde av 😃 Skal overraske søsteren min som ikke har så god råd, med denne turen og en overnatting i Geiranger 😍 Snagg30 og Mortenej reagerte på dette 2
sveigis Skrevet Juli 9, 2020 Skrevet Juli 9, 2020 Denne toppen er jo renere enn ny Tore 😀 Ser du har gjort godt arbeid her . God tur . Du er jo pinadø rene Tore på spore for tiden jo 😅👍
Bimmerlorris Skrevet Juli 9, 2020 Forfatter Skrevet Juli 9, 2020 46 minutter siden, sveigis skrev: Denne toppen er jo renere enn ny Tore 😀 Ser du har gjort godt arbeid her . God tur . Du er jo pinadø rene Tore på spore for tiden jo 😅👍 He he nei er ikke mye grums eller gammal oljeslam nedi denne toppen 😁 Har kjørt ca 9 tusen km siden overhaling og to oljeskift, så skulle i grunn bare mangle 😅 Ja ha ha ha jeg har fått reist mye på kort tid 😃 438 mil med Corsaen på snaue to uker 😅 Men nå skal Bmw’n brukes mer. Blir nok noen 40-50-60 milsturer men da blir det sammen med kompisen min og spleis på bensin 😉 Vi har denne felles interessen for sånne lange dags-roadtrips 👍
Bimmerlorris Skrevet Juli 10, 2020 Forfatter Skrevet Juli 10, 2020 Ahh !! Da klarte jeg å få samlet nok mot og ork til å få tatt en skikkelig vask og fiksedag 🙈😅 Ikke så galt at det ikke er godt for noe. Strålende sol men ikke så varmt, ca 17-20 grader. Så etter morrakaffen så fikk jeg fylt bøtta med godt såpevann og fikk gitt den en skikkelig håndskrubb 🥳 Så fikk jeg gitt den en skikkelig omgang innvendig med støvsug og vask. I dag ble det nesten med bruk av tannbørste og q-tips 😂 Jeg fikk også limt på plass litt løse detaljer på dørtrekket bak som har hengt og slengt en god stund. Jeg hadde også panseret oppe for å få tørka den godt i kriker og kroker og da oppdaget jeg at det var no søl nede under servo-beholderen og så at det var begynt å lekke. Det var helt øverst ved slangenlemmen så jeg fikset dette ved å kappe den delen der slangeklemmen hadde sittet, så nå er det forhåpentligvis tørt og fint igjen. Skal få kjøpt en ny slange etterhvert sånn at det er sikra for evig tid 😅👍 Godt å klare å få ut fingeren og sette av noen timer til en skikkelig detaljfiks. Nå er den ren og pen igjen og forhåpentligvis klar for en skikkelig langtur 😃👍 Rakk med et nødskrik å bli ferdig før et helvetes regnvær pissa over her 😅 Er så drittlei norsk sommervær at hadde jeg hatt råd så skulle jeg tatt en langtur til Spania og blitt der leeeenge 😂 Man tager hva man haver 🥳👍 Hver minste krik og krok fikk gjennomgå av filla i dag 😅 ///M-ini95, viggo E34, Christer B og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet Juli 12, 2020 Skrevet Juli 12, 2020 Ren og pen e34 er saker det 😀 Bilen din er blitt veldig pen nå og din look Tore.😀
M-jakob Skrevet Juli 12, 2020 Skrevet Juli 12, 2020 Du må jo legge ut flere bilder av bilen. Har jo blitt kanonbra med de nye hjula🤩
Bimmerlorris Skrevet Juli 12, 2020 Forfatter Skrevet Juli 12, 2020 1 time siden, sveigis skrev: Ren og pen e34 er saker det 😀 Bilen din er blitt veldig pen nå og din look Tore.😀 Ja nå skinner’n i sola og i dag har jeg tatt turen fra hamar til jessheim og hentet søss. Skal ta henne med på en 20-mils roadtrip 🥳☀️ Ser litt tøffere ut med senk og kule felger 👍
Bimmerlorris Skrevet Juli 12, 2020 Forfatter Skrevet Juli 12, 2020 54 minutter siden, M-jakob skrev: Du må jo legge ut flere bilder av bilen. Har jo blitt kanonbra med de nye hjula🤩 Tusen takk, hyggelig å høre 🙏😃👍 Klar for roadtrip 🥳👍 M-jakob, Mortenej, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
sveigis Skrevet Juli 12, 2020 Skrevet Juli 12, 2020 God tur og godt du tar denne nå 😀 Bimmerlorris reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Juli 12, 2020 Forfatter Skrevet Juli 12, 2020 Takk takk Jan, dette ble en minneverdig dag og en deilig tur i deilig bil 😍 Fått kjørt ca 40 mil i dag, på alskens type veier 😃 Alt fra krøttersti vi til slutt måtte gi opp pga kvaliteten. Veien var på ca 4 mil, men når toppfarten til slutt ikke kunne overstige 20 kmt så ble moroa borte 😅 Så da ble det å snu og finne en alternativ rute, noe som gikk fint 😉👍 Søstera mi er foto-gal, så det ble en del småstopp og innom forskjellige rare stedet. Bl.a en gammel landhandel ved Steinsfjorden nær Hønefoss der de av en eller annen grunn hadde disp til å selge Øl, snus og tobakk til lavere priser 😂👍 Så gjennom Lommedalen og Bærum opp til Kollen og middag på Frognerseteren ☺️ Forsøkte så godt vi kunne å holde oss mest mulig unna riksveier og heller finne fylkesveier, noe som er mye morsommere å kjøre langs 😃 Så dette ble en herlig dag i godt vær og godt selskap med min søster. Vi gjør alt for lite ting sammen, så gleder meg til å overraske henne med en 150 mils roadtrip så fort et høytrykk legger seg over den delen av landet jeg har planlagt 😉👍☀️☀️☀️☀️ Heldig og priviligert som har denne herlige bilen å bruke 😍 Den er helt fantastisk å ratte. Ligger som limt til asfalten, passe stiv og ikke en antydning til noe slark eller ulyder på ujevn vei 🥳👍 Og blir heller aldri lei lyden 🥳😍 En herlig cruiser men også morsom å kjøre på svingete veier ☺️👍 sveigis, Christer B og viggo E34 reagerte på dette 3
Mortenej Skrevet Juli 16, 2020 Skrevet Juli 16, 2020 Fantastisk med Roaldtrip Tore gøy å kunne bruke bilen både til korte og lengre turer Du har virkelig løftet denne det året du har eid den. Koser meg med E34 selv som sommer bil i år.
Bimmerlorris Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Skrevet Juli 16, 2020 31 minutter siden, Mortenej skrev: Fantastisk med Roaldtrip Tore gøy å kunne bruke bilen både til korte og lengre turer Du har virkelig løftet denne det året du har eid den. Koser meg med E34 selv som sommer bil i år. Ja det var digg med en 40-miler i denne vogna her 😍🎼☀️ Planen er en tur på ca 150 mil snart og det blir enda bedre 🥳👍 Ja så knallfint å høre at du koser deg med din firråtredve på ferie 🥳👍
Bimmerlorris Skrevet Juli 24, 2020 Forfatter Skrevet Juli 24, 2020 Må si jeg er superfornøyd med denne bilen nå altså 🥳👍 Tok en roadtrip med min søster her forrige dagen og det er liksom null og nix å klage på. En skikkelig herlig cruiser. Sikkert mange som synes det er stusselig med sånn motor og automat, men jeg elsker den komboen. Turen gikk fra Hamar hvor jeg bor, via fylkesveier ned til søsters som bor på Jessheim og derfra videre på fylkesveier ned til Halden og middag på brygga i sentrum 😃 Så en annen vei hjem. Det også på fylkesveier. Mye koseligere å kjøre på slike veier enn det er å kjøre på overtraffikerte riksveier 😉👍 Så totalt ble det en tur på 58 mil. 58 mil ren nytelse rett og slett 👍 Var så opptatt av kjøringa at jeg helt glemte å fotografere 🙈 Her om dagen fikk jeg endelig repsettet til magnetventilene, så får sette av en dag til denne jobben med å demontere den ene jeg kjøpte av Eirik Viste. Den ser penest ut av de tre stk jeg til nå har kjøpt 😅 Så dersom gummien i dette settet er av grei kvalitet, så burde jeg jo ha en magnetventil som holder en god stund 🙏 Den ene jeg kjøpte på huggeren og monterte, funker jo fint pr i dag, så dette er ikke noe stress, men skal få fiksa dette en dag jeg har ro i ræva 😅 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Juli 24, 2020 Skrevet Juli 24, 2020 Ja er rart det med disse bilene hvor gode de er å kjøre .😀 Satt og tenkte det samme her en kveld . De er jo gamle nå ,men likevel så er de vel så gode å kjøre som nyere mellomklasse biler 😀 Bimmerlorris reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå