Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, viggo E34 skrev:

Skal vel ikke være nødvendig med locktight nei, men etter å fått stopp 2ganger på den med turbo etter pådrag med nedgiring. Både med å uten locktight, så endte med stifting av hub på den. Samme om jeg dro på med drøye 450nm på den 😅 selvfølhelig ikke samme påkjenning på org motor.

Det er klart, monterer du en eksosbrems kan du få problemer.😄men BMW brukte aldri noe ekstra låsning på M106 motoren heller. Nå var jo ikke en effektøkning fra 218hk til 252hk noe voldsomt, de tok det nok heller ut i dreiemoment da de bestemte seg for og montere eksosbrems på M30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rune-K skrev:

Det er klart, monterer du en eksosbrems kan du få problemer.😄men BMW brukte aldri noe ekstra låsning på M106 motoren heller. Nå var jo ikke en effektøkning fra 218hk til 252hk noe voldsomt, de tok det nok heller ut i dreiemoment da de bestemte seg for og montere eksosbrems på M30.

Hva er eksosbrems ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser hva Koed har av bremseskiver og det er såklart fra noen få hundrelapper og opp til neste to lapper for Zimmermann sine borra sportsskiver.

Ser Febi sine koster drøye femhundrelappen, Bosch ca 750 og Zimmermann uten borringer til rett under tusenlappen.

Er det noen av dere som har erfaring med noen av disse skivene ? Tenker mest på å velge Zimmermann sine.

Det som er viktigs for meg er at de holder seg rette da jeg begynner å bli møkka lei kast i skivene og påfølgende risting ved nedbremsing 😅😤

Jeg kjører jo alltid rolig og sjeldent jeg trenger nedbremsing som fører til overopphetede skiver. Måtte være mine årlige vestlandsturer og opp/ned fjellene😉

Så derfor spør jeg her først, før jeg nødigst spør på fjasboka 😂🙈

Legger ved et savnebilde fra turen over fjellet mellom Skåbu og Bygdin i Valdres 😍

82CD84EE-4ACF-4BC2-9586-ADAE5095027A.jpeg

5A434A7F-D428-4132-A1D7-00035BBB76FC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Zimmermann foran på min e34 og opplever null risting .

Jeg kjøpte nye Bosch bak ,men fremdeles en risting bak når jeg bremser forsiktig fra 90 km og ned liksom .

Har byttet det meste bak av foringer osv ,men har meg å leve med det 😅.

Har liksom gitt opp og finne feil .

Prøvde de nye skivene over på Julies og null risting ,så skivene er iorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg har Zimmermann foran på min e34 og opplever null risting .

Jeg kjøpte nye Bosch bak ,men fremdeles en risting bak når jeg bremser forsiktig fra 90 km og ned liksom .

Har byttet det meste bak av foringer osv ,men har meg å leve med det 😅.

Har liksom gitt opp og finne feil .

Prøvde de nye skivene over på Julies og null risting ,så skivene er iorden.

Ja dette riste/skjelveproblematikken på disse bmw’ene er et forferdelig irritasjonsmoment altså 🤬 Opplever at E87’n også rister men ikke ved bremsing. Den begynner å vibrere ved ca 120 og oppover.

Det jeg mistenker på 535’n er at skiven på høyresiden bak ihvertfall har kast og at det er pga treg caliper. Merker til tider at det piper der ved rygging. Så enten henger caliperen litt eller så er det bremsebåndene i brekket som ligger på og lager lyden.

Men snart skal alt demonteres uansett, så får jeg bare bygge opp igjen med nye deler. Krysser fingra for en ristefri sommer 2021 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mortenej skrev:

E34 her fikk Zimmermann bak i våres, og har ikke hatt risting på denne. Så kan anbefales.

Brukte litt tid på ulike forum etc, før jeg landet på Zimmermann sine. Var en god anbefaling på kvalitet mot pris. 

 

 

Ja takk for anbefaling og erfaring Morten 😃 Skal utover til garasjen så fort kvikksølvet kryper litt oppover og få demontert alt sammen og få sendt bort caliperene til overhaling og innkjøp av repsett samt nye skiver og klosser. Så satser på disse Zimmerman 😃🤘

Hadde du problem med kast i de gamle skivene på bilen din ? Er sååå lei vibrasjoner og risting 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

743E8C9C-EDF9-4651-A1ED-201124111183.thumb.jpeg.f648454b7dd233588b69852db5df747e.jpegSitter på Koed sine sider og skal bestille litt nytt til grommisen min 😃👍 Blir Zimmermann skiver rund baut, så repsett til caliperene.

Men så sjekket jeg mellomaksellager og himmel og hav for en pris på orginalt 😱 2300 kr !! Febi sin får jeg til ca 500 kr. Er virkelig den orginale verdt å betale for eller kan jeg trygt handle Febi sin ? 🤷‍♂️
 

Er jo svinekaldt om dagen og så langt Yr.no klarer å melde, så det er lite fristende å reise bort å begynne å demontere bremsecaliperene. Ikke at det er noen hast heller, men om et par ukers tid kan det hende det kommer en bil til i garasjen og da blir det trangt å ligge der å skru 😅 Får bare se an.

Ang mellomaksellager så blir ikke dette vurdert før jeg har fått montert nyoverhalte calipere og nye skiver. Er det da fremdeles vibrasjoner så får jeg jeg kontrollere dette og hardykobling. 
 

Savner å bruke bilen kjenner jeg, men det blir vår i år også. Så gleder meg til dette 😃

394DC998-42B1-495C-A3D0-DDC4035412AC.jpeg

C20CE7FA-E680-49B2-B8F2-60C46CE59DAC.jpeg

4D7F27E1-BFE1-4D84-83CE-30EB9D431B73.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Jeg hadde lett tatt febi og ikke original. Ihvertfall med den prisforskjellen. 

Ja dersom det viser seg å være slitt og slarkete så velger jeg nok Febi ☺️ Jeg kjører kanskje 8-10k i året, så er jo begrenset hvor mye jeg sliter slitedeler pr år 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Støtter Otis her .😀

Har brukt mengder av erstatningsdeler som funker godt til mitt bruk og regner med du ikke kjører veldig hardt i lengden du heller .

Så fyr på med Febi.

Ja siden denne blir kjørt såpass lite i året så tenker jeg at jeg kan bruke sånn "midt på treet" deler. Disse er jo også lette å skru på også så ikke no stress dersom noen ryker. Men nå er det ikke aktuelt å kjøpe dette før jeg har fått montert nye bremseskiver og overhalte calipere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...