Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg slengt avgårde en bestilling på repsett og nye skiver og klosser samt litt annet småtteri ☺️
 

Får vel ta en ventilsjekk til våren og siden jeg har hatt av toppdeksel noen ganger så er det jo greit med en ny pakning 😃

Skal også bytte kjedestrammeren da jeg hører at fjæra blir litt slapp med årene.

Det jeg så da jeg overhalte toppen, var at den plastskinna begynner å få en del avskall. Så det er vel kanskje lurt å skifte denne ? (Se bilde) Men ser ikke helt for meg visuelt om det er mye demontering for å skifte akkurat denne ?

AED0AD7C-BA4A-4E0A-96D6-FBF9ECFD9561.jpeg

37A0B36E-B797-4E2D-BB31-7809F3DB600D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2021 den 21.26, Mortenej skrev:

Se der ja, en aldri så liten bestilling Tore.

Tenker Zimmermann blir bra, kjører som sagt det bak selv.

Håper på varmere vær snart her og, kjenner at jo lengre ned på blått jo mindre motivert for å pleie bilen.

Ja nå kommer det noen deler og så håper jeg på noen mildværsdager slik at jeg kan ta turen dit bilen står og få demontert caliperene. Men som du også sier, motivasjonen blir lav av blå temperaturer 😂 Jeg er så frossen av meg og føler meg nesten syk når jeg må ut i kulden.
 

Men uansett så er det ingen hast med noe som helst 😉👍Jeg kan godt vente til uti februar/mars for min del. Ser dessverre ikke ut til at jeg kan hente bilen ut av vinteropplag like tidlig i år som i fjor. Da kunne jeg kjøre den hjem på sommerhjul i midten av februar 😅👍

Så håper jeg at nyoverhalte bremser kan fjerne vibrasjonene i bilen 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da fikk jeg bestillingen min, men måtte jo såklart være et irritasjonsmoment i form av en toppdekselpakning de bare hadde krølla nedi esken og da med påfølgende knekk som i mine øyne har gjort den defekt 🤬 Lurer på hvordan pakkeren tenkte 🤷‍♂️
 

Men resten av delene så fint og flott ut. Ankurat som forventet. Så nå må jeg bare klare å finne motivasjon til å kjøre 10 mil utover til garasjen der bilen står 😅

Kjenner at den ikke er helt til stede. Trøtt og uopplagt for tiden. Eneste jeg orker om dagene er å jobbe, praktisere gåturene mine og resten av tiden på sofaen 😂

Men det er ingen hast. Lenge igjen til vårslipp av 535’n kan det se ut som. Ser ikke ut til at våren kommer i slutten av februar i år. Hentet jo ut bilen 15 februar i fjor og kjørte hjem på sommerdekk. Tørre og fine veier som jeg tviler på skjer i år 😂

D0CC7122-37F0-4434-B019-D2F2D9C32111.jpeg

D971D23A-3D70-4CCB-983A-4AFD6688D3CF.jpeg

00C3248F-E28E-4994-A771-BCFFD24F4891.jpeg

B50924FB-4148-4417-8062-E46250845E7B.jpeg

1A9E4901-738B-47D1-A24D-25BFC5B0DBB5.jpeg

DB4DFDFD-1E0D-48BD-A956-1726D09F82A2.jpeg

A0159E93-D110-4CC0-80D0-DF1B72CDE43A.jpeg

BAE885BB-6150-4AEA-8611-69E652145939.jpeg

92E456D0-B61D-4ADB-B2B9-BB13CBB06989.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mortenej skrev:

Pakker er alltid gøy :)

Kjipt med ødelagt pakning, men tenker det går fint å få en ny. Så iallefall ikke fin ut den du fikk der.

Kjenner til dette med motivasjon :) spesielt nå i vintermånedene, sofaen er mere fristende en garasjen.

Like guttunge hver gang jeg får pakke fra Koed 😂👍 Motivasjonen kommer nok snart tenker jeg. Merker allerede at det blir litt senere mørkt ute på ettermiddagene og bare det bidrar til mer energi 😃

I utgangspunktet skal det ikke ta lange tiden å demontere bremsene slik at jeg får sendt caliperene til renovering. Så håper på en mildværsdag og gjerne en mild solrik dag, så setter jeg meg i bilen og reiser utover 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Pakker fra Koed er gøy 😊.

Nyoverhalte bremser og nye skiver blir bra på den.

Må være tiden vi er i ,jeg og synes det meste er et ork for tiden og trives best i sofaen når kveld kommer 😊

Ja nå må jo alt bli knall 🤞 Skal bli godt å slippe å ramle ut av bilen ved bremsing fra høye hastigheter 😂👍

Skal få sjekka caliperene før jeg sender dem til han som skal overhale dem. Se hvor galt det ser ut. Skal uansett bli fint å få de med nye pakninger og nymalte ☺️
 

Ja jeg blir litt daff av både årstid og koronadritten 🤮 Men det hjelper å sette seg i 116’n og bare cruise en tur med god musikk 😃👍 Men snart er det vår igjen Jan og vi kan sette oss inn i go’bila våres igjen 🥳🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ahhh så godt å se grommisen igjen 😍☀️ Kjedet meg litt i dag og tenkte jeg kunne slå tre fluer i én smekk. 1 Sjekke at huset til pappa var i orden og at varmepumpa gikk greit. Han bor i Spania vinterstid, og siden det har vært så sprengkaldt i snart en mnd, så var det greit å se at ikke noe rør var frosset og sprekt. Har selvfølgelig stengt av vannet og åpnet alle kraner. Men greit å sjekke allikevel. 2. La E87’n få seg en langtur siden jeg bare har kjørt korte turer i nærområdet de siste par mnd og 3. Sjekke gullet mitt og se at ingen mus hadde bosatt seg i motorrommet eller andre skumle steder 😅 Og heldigvis ikke tegn til møss noen plass. Sto der frossen og kald, men knusktørr ihvertfall 😃 Så dette var godt å se rett og slett ☺️

B26CCE31-B1D2-4463-A9DF-3A8450DBA047.jpeg

4FB592F3-F209-4173-8407-DDF870012AA3.jpeg

588B6302-46D4-4040-B5F6-6E40583C10E7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Er greit å få sjekket opp tingene Tore .😊

Nå er det ikke lenge før du kan hive deg rundt med litt skruing for å så kose videre med den .😎😎

Ja har tenkt en del på dette med mus siden jeg har hørt at det er skikkelig museår enkelte steder i år. Så veldig godt å se at det ikke var antydning til disse plageåndene. Så har de ikke installert seg nå, tviler jeg på at de kommer senere. Det er dessuten veldig tett mellom garasjedøra og gulvet, selv om jeg vet at musa ikke trenger rare millimeterene for å komme inn 😅

Ja ser veldig frem til mildværet en eller annen gang i fremtiden 😂 Så jeg får demontert kaliperene og få sendt de oppover til denne unge karen som har tatt på seg oppdraget med overhaling. 
 

Men når dette er sagt, er det vanskelig å fikse dette selv ? Tenker evnt å ta de med til et verksted slik at jeg får demontert stemplene ? 🤷‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Men når dette er sagt, er det vanskelig å fikse dette selv ? Tenker evnt å ta de med til et verksted slik at jeg får demontert stemplene

Dette er lett jobb egentlig.

Har gjort det selv mange ganger .

Står vel Haynes boken og mener jeg .

Tenker du ordner det lett selv jeg Tore😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Meget lekker, denne bilen altså :D tenker du gleder deg til å kjøre bensin igjen, etter ei stund med bare diesel? 

Tusen takk 😃 Ja denne skal det bli godt å cruise rundt i til sommeren ☺️ Håpet er noen solide roadtrips hvis jeg kan ta meg råd til det. Får se hvor mye jeg kan klare å spare opp. Drømmen om hvor, får jeg holde hemmelig noen mnd 😉 Og ja, blir digg å høre bensinsekseren i stedet for den kjedelig kaklinga fra dieselmotoren 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, sveigis skrev:

Dette er lett jobb egentlig.

Har gjort det selv mange ganger .

Står vel Haynes boken og mener jeg .

Tenker du ordner det lett selv jeg Tore😊

Ok, men står det i Bentleyboka også ? Har ikke Haynes. Antar at stempelet sitter såpass at jeg trenger hjelp der. Ikke vet jeg om pusse-fremgangsmåten heller 😅 Antar at det er no hull i gummien slik at det må pusses rust. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...