Gå til innhold

Er E60 LCI verdt det kontra pre-LCI?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, har sett litt på den. Men er usikker på om jeg vil ha manuell i en E60 faktisk. Tenkte det hadde vært deilig nå som jeg har kjørt mye i Oslo-trafikk og sånn med manuellen min. Også føler jeg at automat kler E60 bedre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.3.2017 at 20.58, S. Gunstad skrev:

525d LCI kan vel trimmes til naermere 300 hk? Det må da vaere bra?

Alt er mulig. ESS leverer mapping til 285hk og 600nm+ til 525 LCI, i hovedsak vill de ikke installere det i bilen ettersom Stage 1 er mer "safe", men om du vill ha det, så får du det nok, men et eventuelt girkassehavari kommer nok. Min converter begynte og lage lyd på rundt 165.000km. Nå blei det gjort funn av spon i bunnpanna mi, så hele girkassa blei tatt ut og hele innmaten ble byttet ut med en del fra Sonnax, forsterka converter og en del småsnacks. Regninga var på 58 lakser. Så om du skulle ha litt penger ligge å slenge, så går det helt fint, men om du ikke vil påkoste en overhaling av girkassa hadde jeg latt være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.3.2017 at 18.31, Clevion skrev:

Alt er mulig. ESS leverer mapping til 285hk og 600nm+ til 525 LCI, i hovedsak vill de ikke installere det i bilen ettersom Stage 1 er mer "safe", men om du vill ha det, så får du det nok, men et eventuelt girkassehavari kommer nok. Min converter begynte og lage lyd på rundt 165.000km. Nå blei det gjort funn av spon i bunnpanna mi, så hele girkassa blei tatt ut og hele innmaten ble byttet ut med en del fra Sonnax, forsterka converter og en del småsnacks. Regninga var på 58 lakser. Så om du skulle ha litt penger ligge å slenge, så går det helt fint, men om du ikke vil påkoste en overhaling av girkassa hadde jeg latt være :)

Dersom tuneren lager seriøse programmer skåner han kassa på de områdene den har svakheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HMW skrev:

Dersom tuneren lager seriøse programmer skåner han kassa på de områdene den har svakheter. 

Jojo, men når girkassa er oppgitt til 450nm, og man drar ut over 600, så ligger man jo å tyner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Clevion skrev:

Jojo, men når girkassa er oppgitt til 450nm, og man drar ut over 600, så ligger man jo å tyner.

450 pluss margin 

 

Disse tallene er ingen fasit, men mange som henger seg opp i dem. Hadde det vært tilfelle ville du sett girkasse havari på ekstremt mange bmw'n med tuning. 

 

Det er ikke drømmegirkassa, men med gjennomtenkt program blir resultatet meget bra. 

 

Finnes nok egne tråder om dette så vi trenger ikke dra det lenger i denne :-D

 

Jeg ville gått for LCI 530 eller 535, dog ingen skam med pre LCI heller. Vent på en god deal, de dukker stadig opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.4.2017 at 22.09, HMW skrev:

450 pluss margin 

 

Disse tallene er ingen fasit, men mange som henger seg opp i dem. Hadde det vært tilfelle ville du sett girkasse havari på ekstremt mange bmw'n med tuning. 

 

Det er ikke drømmegirkassa, men med gjennomtenkt program blir resultatet meget bra. 

 

Finnes nok egne tråder om dette så vi trenger ikke dra det lenger i denne :-D

 

Jeg ville gått for LCI 530 eller 535, dog ingen skam med pre LCI heller. Vent på en god deal, de dukker stadig opp. 

Jeg kjøpte min bil på 83,000km, på 165.000 kom det en del skranglelyder fra torque convertern, hadde sikkert gått en stund til men, greit og fikse det før alt står i lås. Nå var dette program fra ESS, Stage 1.5, men ja, som du sier, 530 eller 535 er et bedre valg mtp girkasse, men betydelig økning i pris også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gabz skrev:

Kan man ikke bare kjøpe 525 og sette i en 530-kasse? Eller er ikke det plug and play? 

Dette går helt sikkert. Må sikkert bytte noen moduler også. Jeg var i samtaler med SS performance om å bygge om min e60 fra automat til manuell. Dette var visst meget vanskelig og det sto heller ikke noe på nettet om dette. Det endte opp med at det ble altfor kostbart også uten garanti for at det faktisk gikk. En god regel er at bilene med idrive og nyere, har en vanvittig komplisert elektronikk og nesten ikke noe kan bygges om uten å være fabrikkingeniør. Men akkurat i 525-530 tilfellet så må nesten de som sniffer bmw elektronikk svare for deg :) rent mekanisk er det ikke noe problem å bytte ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, DanielStance skrev:

Må vel oppgradere clutch/svinghjul og sånt hvis man skal øke effekten mye uansett? :P

M5 trykkplate og en god lamell tåler 600nm. Og en diesel tar man ikke rivstarter med, så det holder nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Den manuelle kassen svikter mye tidligere enn automat på 530d preface vertfall.

Det er 530d kasser som brukes i gatebil, ofte med 800hk og 900nm. Det er kun disse og 2jz kassene som holder. Så automatkassa er sterkere enn dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gabz skrev:

Kan man ikke bare kjøpe 525 og sette i en 530-kasse? Eller er ikke det plug and play? 

Om det er planen allerede fra starten av kan du vel like greit kjøpe 530d først som sist? Slår meg som meget kostbart og ufornuftig å gå for en slik løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi prisforskjellen mellom 525d og 530d fort kan være flere titalls tusen, mens en kasse koster langt mindre :) Og det er hvis jeg skal chippe den noe veldig mye i det hele tatt, noe som ikke er sikkert heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...