Zeveren Skrevet April 19 Forfatter Share Skrevet April 19 På 17.4.2024 den 20.33, RF91 skrev: Skal du ta registeret mens du har motoren ute? Eller e da ein meir M60-ting? 🤔 Ser hvor galt registeret er. Hvis det er dårlig bytter jeg 😊 men lønningene strekker seg ikke evig, og må få den sammen snart. Har en tendens til å utsette ting som blir stående lenge 😅 så håper jeg kan ta register senere en gang isåfall! Ellers er det framgang! Alt til bakstilling og framstilling er bestilt. En del til motoren på vei, og skal sy boltene til oljepumpa med ståltråd nå imorgen for å sikre de. En liten seier. Begynte på taktrekk for 3 år siden, gikk litt skeis så la jeg det på loftet og ignorerte det. Tok meg i nakken, fikk trekt det ferdig på mandag 😅ikke strøkent men fint nok. Hattehylle er og nesten ferdig. Framstilling demontert og klar for blåsing. Tom for sand så må til den lokale feiltemaen og handle noen kilo til Fant ut for første gang at det er et dren.hull i demperkoppen på fjærbeinet 😅 så stappa med drit at jeg aldri har sett det! Litt gøy Sandblåst og grunna vs. Ubehandla gammalt drit Nogenlunde ferdig montert bakstilling. Gul poly i travers og Lilla i stabstag, alt M5 bakstilling. Mangler småplukk enda, venter på hjullager og slikt. Men gøy å se det malt! Deler kombinert fra 2 halve 210 bakstillinger og litt fra 1 188, hehe. Greit med deler! Travers er ikke vasket forresten. Stod under vann i flommen, ikke fått surra meg til å spyle den 😅 Sørlendingen, Larssoyl, Bimmerlorris og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 26 Forfatter Share Skrevet April 26 Monterer Senkesett for øyeblikket, og fant ut jeg har feil tårnlager. Noen som kan hjelpe meg å finne ut hva jeg trenger her? 😅 tårnlager og demper fra 520 91mod høyre side, TA Technix coilovers høyre side. Stor forskjell på tårnlagere og fjærkoppene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet April 26 Share Skrevet April 26 (endret) Er det denne typen du trenger ? Endret April 26 av ///FredriK.S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 26 Forfatter Share Skrevet April 26 16 minutter siden, ///FredriK.S skrev: Er det denne typen du trenger ? Fullt mulig! Er 2 koner på samme tårnlager. Mulig å ta litt mål på din demper? Og se om den er lik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet April 26 Share Skrevet April 26 Har ikke noen løs demper dessverre. Men bestilte / fikk feil en gang. Så har denne til overs 😅 Kan evnt selges billig. Er denne delen her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 26 Forfatter Share Skrevet April 26 5 minutter siden, ///FredriK.S skrev: Har ikke noen løs demper dessverre. Men bestilte / fikk feil en gang. Så har denne til overs 😅 Kan evnt selges billig. Er denne delen her: Mulig å få tak i deg på tlf? Ringe og måle litt på tårnlagerrt? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 26 Forfatter Share Skrevet April 26 Lita oppdatering. Skrudd hver dag og lenge hver dag siden siste oppdatering 😅 Fikk hjelp av kompis å sy Bolter til oljepumpe, så de skal ikke falle ut! Skal jo montere bakstilling snart, håpte å slippe å ta den ned igjen med det første. Fant mye rust under setebelteforsterkere, så da ble det å fjerne de, sandblåse og sveise inn nytt Volvo sveiseprimer, fantastiske greier! Ble ferdig under og grunna med Jotun industrimaling. Holder på å montere framstilling og som en kanskje kunne forstå av siste innlegg. Mangler hjullager og tårnlager, men satser på det ordner seg. Stor milepæl, motor står i bil! Skal ut igjen da dette kun er for å plassere ting ift. Motor. Men fytti å deilig 🥰 3 år siden sist Men får ikke bakre girkassefeste på, siden motor og kasse tar i den traversdelen som casterstag sitter boltet i. Noen som vet om denne traversen er annerledes på V8? Er originale M60 E34 motorfester, så noe rart her 🤔 peise på videre imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 26 Forfatter Share Skrevet April 26 Fant nå ut, det er forskjellig stag den til casterstag fra 520 til 540 😅 så hvis noen kjenner noen med delebil, gjerne si ifra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet April 27 Share Skrevet April 27 Den syjobben håper jeg du gjør på innfestinga på oljepumpa og 😅 mye bra jobb her, ang tårnlager står det ofte oppgidd en od på demper. Så burde vell være nokk å måle den dempern du har for å få bestilt riktige 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 27 Forfatter Share Skrevet April 27 38 minutter siden, viggo E34 skrev: Den syjobben håper jeg du gjør på innfestinga på oljepumpa og 😅 mye bra jobb her, ang tårnlager står det ofte oppgidd en od på demper. Så burde vell være nokk å måle den dempern du har for å få bestilt riktige 🙂 Ehm. Det tror jeg ikke vi gjorde 😅 skal bytte regisrer og det til vinteren, ser evt over det da 🤘 aah, den er god! Får lese meg litt opp på det og evt få bestilt 😁 takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 28 Forfatter Share Skrevet April 28 Skrur som en møkkakjerring, og det blir framgang! Bakstilling på, holder på med nye hjullager foran og bak Plasserer og alle braketter i motorrom. ABS og BKF er cirka ferdig Måtte bare prøve, lenge siden den har vært så komplett 🥰 Nå kan jeg love faste oppdateringer, nå SKAL den sammen! ///M-ini95, Olaandref og Larssoyl reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet April 28 Share Skrevet April 28 Se her ja. 👌 Skal hjemover 8 mai, skal finne frem spacere til deg da 🙂 Zeveren reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 28 Forfatter Share Skrevet April 28 5 minutter siden, Olaandref skrev: Se her ja. 👌 Skal hjemover 8 mai, skal finne frem spacere til deg da 🙂 Helt fantastisk du! Blir flott å sette på bakken med nye hjul 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet April 28 Share Skrevet April 28 1 minutt siden, Zeveren skrev: Helt fantastisk du! Blir flott å sette på bakken med nye hjul 😍 Ser den 🙂 Blir det oppstart snart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet April 28 Forfatter Share Skrevet April 28 1 time siden, Olaandref skrev: Ser den 🙂 Blir det oppstart snart? Skal ta kontakt med lokal chipper for å chippe vekk startsperre til uka, så skal det egentlig bare være å se om det er liv 😁 Olaandref reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå