Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

På 8.9.2021 den 1.00, opeth84 skrev:

Noen som er gamle nok til å kjenne igjen og huske hva BP står for?😉 Kom over denne i forrige uke, og måtte selvsagt dokumenteres! 😁

BP Norge AS[rediger | rediger kilde]

Utdypende artikkel: Aker BP

BP opererte i Norge fra 1920. I 1974 etablerte BP kontor for letevirksomhet i Stavanger. BP solgte sin nedstrømsaktivitet (bensinstasjonsnett etc.) i Norge til Norol (senere Statoil) i 1979. BP Norge drev utvinning og leting etter olje og gass fra den norske kontinentalsokkelen. Hovedkontoret lå i Stavanger.

BP var operatør for feltene Valhall, Hod, Ula og Tambar på norsk sektor i Nordsjøen. Selskapet var også operatør for Skarvfeltet nord for Haltenbanken med produksjonsstart i 2012.

I 2016 fusjonerte BP Norge og Det norske oljeselskap til Aker BP.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt frem og tilbake,har jeg kommet frem til at sedanen vil komme for salg etter hvert - tror for min del at det holder med EN E34 for en stund fremover.
Blir å fokusere mer på touringen, som jeg savner veldig å få brukt.

Har brukt mye penger på deler og rep på sedanen, så dette vil neste eier få gleden av.

Tror nok ikke jeg kommer til å kvitte meg med alt av deler for sedan, da jeg har en mistanke om at jeg muligens vil ha E34 sedan en eller annen gang i fremtiden.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, opeth84 skrev:

Etter litt frem og tilbake,har jeg kommet frem til at sedanen vil komme for salg etter hvert - tror for min del at det holder med EN E34 for en stund fremover.
Blir å fokusere mer på touringen, som jeg savner veldig å få brukt.

Har brukt mye penger på deler og rep på sedanen, så dette vil neste eier få gleden av.

Tror nok ikke jeg kommer til å kvitte meg med alt av deler for sedan, da jeg har en mistanke om at jeg muligens vil ha E34 sedan en eller annen gang i fremtiden.
 

Her tar du et klokt valg .

Å eie en Tds er en ting men to ,det kan ta nattesøvnen fra deg 😊.

For dette er lunefulle biler om de ikke er topp notch.

De må brukes å kjøres hele tiden føler jeg om de ikke skal finne på noe tull .

Uansett lykke til med salg når tiden er der Tor Magne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Her tar du et klokt valg .

Å eie en Tds er en ting men to ,det kan ta nattesøvnen fra deg 😊.

For dette er lunefulle biler om de ikke er topp notch.

De må brukes å kjøres hele tiden føler jeg om de ikke skal finne på noe tull .

Uansett lykke til med salg når tiden er der Tor Magne 😊

Takk for det! Ja, føler at touringen blir glemt og det går ikke en dag uten at jeg tenker på det🙄 Så da er det på tide å la noen andre få ta over sedanen, slik at jeg får fokusert mer tid på den jeg hadde først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, opeth84 skrev:

Takk for det! Ja, føler at touringen blir glemt og det går ikke en dag uten at jeg tenker på det🙄 Så da er det på tide å la noen andre få ta over sedanen, slik at jeg får fokusert mer tid på den jeg hadde først :)

Det vil du ikke angre på .

For to av disse krever mye tid og bedre med en som funker og går skikkelig .

Er det rust og dieselpumpe som er hovedproblemet her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Det vil du ikke angre på .

For to av disse krever mye tid og bedre med en som funker og går skikkelig .

Er det rust og dieselpumpe som er hovedproblemet her ?

En stund siden jeg har sett på den nå, men må feste eller skifte pakning rundt ene bakdøra, siden den er veldig løs og er gått i vranglås. Heldigvis går døra opp med sentrallås. Den bærer iallefall preg av endel fukt innvendig pga det.

Hovedsakelig er nok rust,forstilling bør gås over og kanalene som er sprøere enn Sørlandschips 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det krever sin mann å ha 2 stk E34 ja :), og TDS er ekstra lunefulle.

Tenker at her gjør du et klokt valg. Kun en bil å fokusere på, og ikke minst bruke penger på.

Gøy å se at det er vogna du beholder, blir gøy å følge denne videre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mortenej skrev:

Det krever sin mann å ha 2 stk E34 ja :), og TDS er ekstra lunefulle.

Tenker at her gjør du et klokt valg. Kun en bil å fokusere på, og ikke minst bruke penger på.

Gøy å se at det er vogna du beholder, blir gøy å følge denne videre :)

 

Ja, det koster å ha to eldre biler. Ser at det er mer fornuftig å gi stafettpinnen videre til noen andre som ønsker seg TDS :)

Siden jeg har mest forhold til touringen, så klarer jeg ikke å kvitte meg med denne, selvom sedanen er i bedre stand.

Dersom jeg får ordna pakninger på dieselpumpa, så vil den iallefall mest sannsynlig ikke gå mer i nødmodus, og da tenker jeg å få ordna litt dagsskilt så den får noen etterlengta mil igjen :) Kanalarbeidet vil jeg få et verksted til å ta, siden forrige forsøk ikke var like vellykka.

Får satse på den blir i bedre stand på sikt, så kan det bli en Ålesundstur på doningen og en tur innom deg, så du får sett nærmere på den, om du vil 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, opeth84 said:

Ja, det koster å ha to eldre biler. Ser at det er mer fornuftig å gi stafettpinnen videre til noen andre som ønsker seg TDS :)

Siden jeg har mest forhold til touringen, så klarer jeg ikke å kvitte meg med denne, selvom sedanen er i bedre stand.

Dersom jeg får ordna pakninger på dieselpumpa, så vil den iallefall mest sannsynlig ikke gå mer i nødmodus, og da tenker jeg å få ordna litt dagsskilt så den får noen etterlengta mil igjen :) Kanalarbeidet vil jeg få et verksted til å ta, siden forrige forsøk ikke var like vellykka.

Får satse på den blir i bedre stand på sikt, så kan det bli en Ålesundstur på doningen og en tur innom deg, så du får sett nærmere på den, om du vil 😁

Få et verksted til å fikse kanalene er lurt. her kan det være mye å plukke tak i, ikke alle som er like heldige som jeg var, hvor det kun var yttre kanal som hadde fått det.

Ligger noen dieselpumper til salgs på finn, dog ukjent tilstand.

Så er det bare å si fra om du er i sona :) kaffe å bilprat er alldri feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Få et verksted til å fikse kanalene er lurt. her kan det være mye å plukke tak i, ikke alle som er like heldige som jeg var, hvor det kun var yttre kanal som hadde fått det.

Ligger noen dieselpumper til salgs på finn, dog ukjent tilstand.

Så er det bare å si fra om du er i sona :) kaffe å bilprat er alldri feil.

Tenker å fikse den pumpa jeg har :) Frykter det bare kan bli styr å kjøpe brukt i ukjent tilstand. 

Er kjøpt inn komplett pakninger til pumpa mi. Var en fra forumet som nevnte tidligere at han kunne ordne dette for meg- om det fortsatt er gjeldende da :)

Ja, kanalene vil jeg få ordnet skikkelig, selvom det vil koste endel. Har hatt bilen i endel år, og ønsker å kunne ha den en stund fremover. 

Må også få skifte bakruta men dette har jeg liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble til at jeg kjøpte nyere bil etter mye grubling. Greit å ha en ok pendlebil i forbindelse med jobben. 

Sedanen må gåes over hos verksted da de leverte ut bil med panser som ikke var skikkelig lukket. Pga dette, fusker bilen en del under kjøring til tider og det kommer opp feilmelding i dashbord. Bilen ble brukt mye i perioden hvor det var flomvarsel i området :S Får satse på at dette blir ordnet uten mer problemer fremover. Den kommer ikke for salg før dette blir utbedret iallefall.

Håper det dukker opp noen som er lysten på TDS på sikt og som kan ta vare på denne fremover. Jeg har brukt MYE penger i forbindelse med slitedeler på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Håper det ikke er alvorlige feil på bilen.

hva bil har du kjøpt til pendling?

Den kan være skikkelig vanskelig å starte innimellom, så har hatt to kjipe episoder da jeg skulle av med ferga og har stått og kinna og kinna mange ganger før den omsider starta. Både flaut og meget frustrerende..

Ble bruktbil fra Aaland Bil. 2012 Honda Civic. Har hatt flere Honda modeller før, så vet hva man går til. Greie og pålitelige biler og helt ok sittekomfort :)

Kjører jo endel mellom Ålesund nå, så om du vil ta en kaffeprat hvor jeg får sett hvordan ditt prosjekt ligger an, så kan vi jo prøve å avtale en gang. Tror jeg fortsatt skal ha tlfnummeret ditt, Morten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda er ikke feil. er vel noe av det bedre fra Japan, så her har du iallefall noe du kan stole på at går.

Bare å gi et vink når du vet du er i sona :) så ser vi. Prosjektet står i garasjen når den ikke er ute på tur :).

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...