Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Måtte bare ta bilde av en gammel 5-serie parkert like ved min 5-serie. Kjekt å se slike på veien også på vinterstid 😊 Såg ut til å være i god stand og mindre rust enn min har,utifra det jeg såg i farten.

Håper det er ok at dette bildet ble lagt ut, i tilfelle det er noen fra Bimmers som eier :)

20210314_210503.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sveigis skrev:

Den e28en der er igrunn en ettertraktet modell .

Shadowline utgave og i Lachsilber ,me like💕💕

Ja, den såg virkelig ikke ille ut!😊 Såg en annen senere i uka i Åndalsnes og den var i noe dårligere forfatning. Hellakkert i matt sort og viftereim som bråka mye under kjøring bl.a 😅

Stod også parkert en flott E34 sedan i området med Rondell 58 felger og i mørkere sølvfarge enn min. Sikkert kommet ut ifra vinterdvale😉

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zeveren skrev:

Gøy å se veteranene plassert ved siden av hverandre, som ågå tilbake i tid 😁

Måtte dokumentere et slikt syn. Du skal vite at jeg sikla VELDIG mye på den E28'en😍😂 Men fikk lyst å tilby vedkommende noen penere vinterfelger. Plastkapsler og stålfelger er litt trist å se på en slik flott klassiker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du sikla på den helt klart ,for ja Tor Magne selv om jeg elsker e34 er det kun en 5 serie for meg 😊😊.

De er helt rå å kjøre frekke å se på .

E34 er mer sånn kosebamse look i forhold .

E28en er haien 😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2021 den 10.06, sveigis skrev:

Skjønner du sikla på den helt klart ,for ja Tor Magne selv om jeg elsker e34 er det kun en 5 serie for meg 😊😊.

De er helt rå å kjøre frekke å se på .

E34 er mer sånn kosebamse look i forhold .

E28en er haien 😎😎

Enig der, Jan! E28 med Zender bodykit og i gjerne lysgrønn/turkis farge, er i mine øyne en fantastisk kombinasjon. Kjenner en som hadde en slik E28 tidligere, men kun sett den via bilder da han drev og kjøpte biler billig og fiksa de opp og solgte videre! På den tiden var ikke E28 spesielt dyre, samt E34 var det massevis av til salgs på nettet.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). 2x2 interiør montert, tlc+farging gjenstår!

Fortsatt permitert, så prosjektene går veldig etter lommeboka. Bestilt litt mer deler, men prøver å holde igjen pengebruken til jeg har bedre økonomi. Handlet mer blå interiørdetaljer. Kommer nok snart i posten.

Sedanen går en liten tanke bedre etter å ha fått kjørt mange mil med den, men tror den har behov for litt service, som filter etc. Den jukker fortsatt i 3.gir, men virker som det er mindre enn tidligere,heldigvis. Kanskje det kan være tegn på sliten girkasse?🤔 Bilen går fint ellers i de andre girene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permittering er ikke like gøy spesielt om man har hobby som bil 😢.

Da må man planlegge litt mer og ting tar litt lengre tid .

Forøvrig bra at den funker bedre nå ,men den juksingen du har ,er det turtallsbasert feks at du drar på så holder den igjen feks på 3000 omdr og fjusker ,eller er det akkurat som noe er slarkete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Permittering er ikke like gøy spesielt om man har hobby som bil 😢.

Da må man planlegge litt mer og ting tar litt lengre tid .

Forøvrig bra at den funker bedre nå ,men den juksingen du har ,er det turtallsbasert feks at du drar på så holder den igjen feks på 3000 omdr og fjusker ,eller er det akkurat som noe er slarkete?

Ja,det er ikke noe særlig. :S

Merkes veldig godt om jeg ligger i 3.gir og går sakte opp i turtall. Fra ca 1500 rpm mot 1700/1800 kan den jukke,men mest rundt 1500/1600. Om jeg går rett til 4.gir ved samme omdreining,går den fint. 🤔 Kanskje det er noen deler tilhørende motor/girkassa som trenger service?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmwen er levert til verkstedet angående knekt fjør som skal byttes på garanti. Har mottatt mer blått interiørdetaljer. Dette blir montert etter hvert som jeg kommer i mål med farging av interiøret. 

Er litt frem og tilbake om jeg skal bruke de sorte skinnsetene med armlen (som er fra touringen) eller beholde de blå og fikse de opp, samt bygge midtarmlen til midtkonsollen 🤔 Luksusproblem 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...