Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Stå på 😃🙈 Tipper det ikke er så dyrt å få dette sveiset på et verksted heller. 

Også er det noe med å få den kjøreklar. Lettere å komme seg rundt til steder der du kan få fikset andre ting. 

Ja dæven så tålmodig du er med denne bilen. Viser at den betyr mye for deg 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Stå på 😃🙈 Tipper det ikke er så dyrt å få dette sveiset på et verksted heller. 

Også er det noe med å få den kjøreklar. Lettere å komme seg rundt til steder der du kan få fikset andre ting. 

Ja dæven så tålmodig du er med denne bilen. Viser at den betyr mye for deg 😃 

Ja, er nettopp dette jeg tenker selv!:) Tror jeg har vært en tanke over gjennomsnittet tålmodig her ja! Stemmer, denne bilen betyr veldig mye for meg, og da er ikke pengene jeg bruker på den, så viktig å tenke på! Rart det der ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mortenej skrev:

Gøy å se liv i tråden igjen. Kjekt å se det er flere i Ålesund med E34. Som de andre skriver unner jeg deg å få denne på veien.

Tusen takk for det! Ja,dette er en bil som virkelig har bitt kraftig ifra seg, og det har jeg kjent på lommeboka,for å si det slik! Allikevel ser jeg mye glede og verdi i denne bilen til tross! Så satser på det blir bil av den til slutt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
4 timer siden, sveigis skrev:

Dette var gøy å se 😀😀

Håper jeg får se mer av dette 👍👍

Takk for det!:) Ja, tror det kan bli litt småturer innimellom på prøveskilt i ny og ne, for den trenger å bli kjørt litt igjen. Tør bare ikke kjøre for langt pga nødmodusen som trolig skyldes dårlige pakninger i dieselpumpa, men det skal bestilles og få levert bil på verksted. Må bare spare litt til!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, viggo E34 skrev:

Godt å se du får lufta den litt:bmw: man får litt blod på tann når mann får lufta godbilen litt, får litt ny giv. Stå på :applause:

Det er så sant, så sant! Har brukt mye tid på den innvendig, men tror jeg vil få tatt litt mer kosmetisk etter hvert. Har enda litt igjen av skade i front som må ordnes. Deler er iallefall handlet inn for en stund siden, men det var det med motivasjon tidligere og dødsfallet i familien tok veldig på. 

Har jo litt planer fremover og tenker jeg vil prøve å få fikset det meste selv.
Blir bl.a å bytte ut girspaken til shortshift istedenfor. Slik den er nå, er den ikke så enkel å få i 5.gir.
Montere nye grøftelys og deksel ved siden av tauekroken. Få ordnet til originale lys i istedenfor xenon. Men litt usikker her om det går an å bruke "sukkerbit" for å skøyte sammen ledninger fremfor å lodde, da ledningene er kappet til for xenon opplegget fra tidligere? Og om dette blir godkjent på den måten.
Få montert ferdig resten av trelister og se om jeg får ordnet seteryggen til interiøret jeg farget opp, eller bare bruker deler fra det sorte skinninteriøret jeg har liggende.
Handle inn ny propp til karosseriet, da jeg fant ut at en av de som står i, ikke er helt tett. Var noe vann under sjåførsetet som kom ut ved hullet. Har ikke fått sett under teppet enda, men det får bli når setene skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt snø igjen etter mange dager med bar vei. Måtte ta et lite stemningsbilde i farten 😊 Bruksbilen ved siden av. Må få tatt noe vedlikehold på den også som pussing av overflaterust.

20190302_030544.jpg

20190307_204848.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var det bare å vente på pakke i posten og holde av litt penger til dieselpumpa. Handlet inn komplett pakningsett. Får håpe dette løser "nødmodus" problemet jeg har hatt en stund nå. Tenker å høre om verksted kan samtidig ta diagnose og eventuelt fjerne feilmelding(er) som dukker opp.

Fått sett litt på frontlykt-styret som jeg ikke ble noe særlig klok av, så tror jeg får be om litt hjelp senere.😵 Xenonkit som står på bilen nå, har jeg null peiling på. Vil få fjernet xenon både i kjørelys,fjernlys og tåkelys, da det blir dyrere og mer styr å skifte pære når de går, i forhold til originale halogenpærer., samt kommer garantert til å få mangel på dette ved eu-kontroll.

 

Gaskets kit injection pump BOSCH TD-TDI-TDS BMW AUDI GOLF Volkswagen Mercedes,selger,ebay,bosch-delphi-lucas.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Artig med prosjekt, og kjekt at du holder liv i E34'n. 

Og på bildet av "ny eier" på første siden i tråden og ser den slående likheten med Åkerfeldt og i tillegg leser brukernavnet ditt så kan det ikke være tilfeldig... ;)

God helg

Takk for det! Prøver selv om dette prosjektet har kosta meg en del, men kan ikke tenke slik, for da hadde jeg vel gitt opp for lenge siden :P

Hahaha, tjaaa vel! Har man kommet over en liten Opeth-fan selv,mon tro?

Takk og riktig god helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Fan siden 2002, har dog bare fått sett de live 3 ganger.

Ah, siden 2001 her. Har sett de en gang mer enn meg iallefall! :) Har sett de kun 2 ganger, men begge konsertene har vært fantastiske! 1. konserten varmet Extol opp for de, og siden jeg er fan av begge, kan du tenke deg hvor gira jeg var! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...