Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Gøy når en lander seter en har sett etter lenge :) Tenker sports seter  blir bra. Blir det å bytte fremseter i bensinbilen nå? er det stor forskjell i fasthet på sport mot std? eller er det hovedsaklig sidestøtta og lengde justering som er gevinsten?

Tenker jo på samme for min, men her må jeg ha samme delskinn som står der, og ikke sett noen slik de siste årene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mortenej skrev:

Gøy når en lander seter en har sett etter lenge :) Tenker sports seter  blir bra. Blir det å bytte fremseter i bensinbilen nå? er det stor forskjell i fasthet på sport mot std? eller er det hovedsaklig sidestøtta og lengde justering som er gevinsten?

Tenker jo på samme for min, men her må jeg ha samme delskinn som står der, og ikke sett noen slik de siste årene.

 

Ja, jeg har hatt lyst på sportseter siden 2013, så det var på høy tid å få tak i et slikt sett 😁 Litt dumt det er i den fargen jeg liker så utrolig godt, for desse skal farges i blått, slik at det passer til resten. Desse setene skal inn i TDS'en mens Touringen har de komfortsetene jeg hadde fra tds touringen jeg solgte. Synes de løfta inntrykket voldsomt mye også da de ble montert sammen med de andre lysegrå detaljene :)

Fasthet-hvordan da tenker du? Sist jeg prøvde sportseter, var i en 530i touring (ikke godkjent ombygget) og de var veldig godt innstilt for der satt du veldig godt og med god støtte i sidene! Men TROR det er mykere sittepute i comfort vs sportseter🤔

Ja håper du finner i sportseter, men tror dine seter er vanskelig å finne som sportseter 😐 Unner deg å ha noe slikt i din iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet meg litt frem angående luftmengdemåleren og hva den skal renses med. Noen som vet om denne sprayen er å få kjøpt på BilXtra eller Biltema for eksempel?

Skal ellers få kjøpt inn tennplugger,luftfilter,bensinfilter bl.a så touringen får seg en liten service 😊 Tenker å få vasket interiøret grundig også da dette var interiøret som stod i TDS touringen som ble stående en god stund. 

På sikt blir det å kjøpe inn ny toppakning og få prøvd å bytte dette-virker ikke som den vanskeligste jobben å gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Greit med en liten service!

Hva er grunnen til bytte av toppakning?

Ja, det skader aldri med litt TLC!

Han som kjøpte Tds touringen mistenker at pakningen er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ser ut til at dynamoen til Tds'en har takket for seg. Kom opp batteri ikon i forrige uke og ladet opp batteriet i går. Men nå er ikonet i dashen tilbake igjen. Får feilsøke litt og se om jeg finner ut årsak til at batteriet ikke lades. På jakt etter multimeter med mindre storebror har tatt det med seg til Sørlandet. Skal ikke være store greiene å finne ut om dynamoen er ok eller ikke. Mulig den bare trengs å pusses litt eller at det er dårlig kontakt en plass.

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var innom og fikk hentet resten av kanalene og eksosanlegget som stod på Tds'en. Det fikk AKKURAT plass i touringen 😅 Gleder meg til å få kappet til og satt det sammen slik at det ser penere ut bak med M5 fangeren samt bedre lyd 😊

20230301_172248.thumb.jpg.bc7bc3e8ed5eb5004a4164f0aa5383c4.jpgGodbilen😁 Civicen skal legges ut for salg og da blir touringen daglig brukt. Litt galskap med tre biler,ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tikket inn en epost melding om at det snart er tid for eu kontroll på touringen, så må hive meg rundt å sette på vinterdekk samt få ryddet ut deler i bilen. Har snakket med et annet verksted og de kan se over det som må fikses på venstresiden fremme (stag,foring eller lignende) samt ta eu kontrollen. Tenkte å høre om jeg får sett denne på bukk så man får et innblikk i hvordan den er der. Krysser fingrene på at ikke altfor mye må gjøres. Vil iallefall at de ser på den mindre lekkasjen jeg har ved motoren. 

Ønsker ellers alle her en riktig fin helg og at prosjektene deres går i riktig retning fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)! Touringens tid for eu kontroll nærmer seg!

Har spurt mange mange ganger verkstedet som hadde BMW'en min til kanalrep. om å få bilder som jeg forespurte før de begynte på jobben. Sa det senest denne uka da jeg var og henta deler av kanaler og eksosanlegg som stod på bilen før, som ikke er godkjent fra Vegvesenet. Mangler også de to sprayboksene med lakk som jeg bad om at de satt av før de begynte å lakkere.

Merker jeg begynner å bli litt lei av å mase - har jo ikke akkurat lagt igjen lite penger hos de heller, så hadde vært kjekt å ha dokumentasjon på arbeidet.

Multimeter i forbindelse til feilsøking av dynamoen er bestilt og ventes å få i posten om ikke så lenge. Tipper det er dynamoen som har takket for seg. Den har sikkert stått på bilen siden den kom ut fra fabrikk, så da er det ikke rart.
Virker ikke vanskelig å demontere og sette inn ny dynamo. Vurderer å kjøpe inn reim i samme slengen slik at begge deler er helt nytt. Funnet ny dynamo til ca 1300kr men er alternativ vare. Ellers skal Koed og Gs ha 1600 ca for brukt dynamo. Frister mer å kjøpe en helt ny istedenfor brukt 

Har vært så mye møkkavær i det siste, så har ikke vært fristende å stå ute og montere sportsetene og få bilen full av regn/sludd. Alternativt blir det å lade opp batteriet helt fult og kjøre til plass med garasje og gjøre jobben der.
Funnet frem sportsrattet også, så vurderer å ta dette samtidig, men da burde vel bilen stå uten batteri tilkoblet en god stund, om jeg ikke husket feil. Har jo en takrutespoiler liggende men usikker om jeg skal lakkere denne og montere på bilen. Noen som har tanker om dette?
e6e7c248b5ca01bf79ad01c0ca7731e4.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst på andre felger til touringen og får mer og mer lyst på MK Motorsport felgene, men desse er sikkert ikke så lett å få tak i. Rop i så fall gjerne ut om noen vet om et par som skal selges! :D 
Synes de ser knall lekre ut på touring. Denne touringen hadde også perfekt høyde både fremme og bak. Kanskje en liiiiten tanke høyre opp bak. Men fy så mye bedre touring ser ut med desse felgene, synes jeg. Ikke minst sjelden man ser dette på E34 i senere tid, virker det som.105ce4e3218e23c4bff708843d99d9d5.jpg.0f7909af992e64f5f35f3b61fdc166ac.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, opeth84 skrev:

Har veldig lyst på andre felger til touringen og får mer og mer lyst på MK Motorsport felgene, men desse er sikkert ikke så lett å få tak i. Rop i så fall gjerne ut om noen vet om et par som skal selges! :D 
Synes de ser knall lekre ut på touring. Denne touringen hadde også perfekt høyde både fremme og bak. Kanskje en liiiiten tanke høyre opp bak. Men fy så mye bedre touring ser ut med desse felgene, synes jeg. Ikke minst sjelden man ser dette på E34 i senere tid, virker det som.105ce4e3218e23c4bff708843d99d9d5.jpg.0f7909af992e64f5f35f3b61fdc166ac.jpg

Her er link til disse felger

https://mk-motorsport.de/katalog/mk-motorsport-mk-1

https://mk-motorsport.de/katalog/mk-motorsport-mk-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ampera skrev:

Tusen takk! Så man kan altså bestille desse helt flunka nye? I så fall skikkelig gladnyhet for min del!:bounce: Beste hadde jo vært å funnet noen til salgs i Norge, for det blir jo endel i både frakt og toll om man kjøper fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen klar til eu kontroll. Får se hvordan det går. Regner med det blir nok litt å fikse.20230320_174711.thumb.jpg.07f372abf1b5490caa9461fa2448bd7c.jpg

20230320_190330.thumb.jpg.2536d1c704bf02da20204d5eddb869df.jpg

20230320_190344.thumb.jpg.5e3cffb055bf3c75271af0caceb7442a.jpgBle MYE penere med desse felgene enn de sommerfelgene. Må få senket den litt fremme så blir det bedre helthetsinntrykk.

Ikke dumt med Defa warmer når denne blir bruksbil på sikt etter Hondaen er solgt.20230320_190358.thumb.jpg.fe05725d8f9094be11e047e77c8949cc.jpg

20230320_190420.thumb.jpg.2ffc0bd96439efdf245a1256f9334258.jpg

Godt eksosanlegget til TDSen ikke ble kastet så jeg får montert deler av det igjen. Blir penere med denne potta enn det som står i hvor man ikke ser potta engang.20230320_185259.thumb.jpg.eeb00de293e13c23a9ede7c0d0e36294.jpg

20230320_185305.thumb.jpg.49023122499e16f804000adef620878d.jpgTrenger nok litt TLC dette eksosanlegget. Skal få pusset ned og legge på noe lakk som tåler varme som jeg har liggende...en eller annen plass 🙄

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...