Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Ja stemmer det er denne her! Er også litt på tanken å bytte til E28, men usikker om automatkassene er bra på så gammel bil. E30 touring hadde jo vært gøy, men desse har blitt i mine øyne altfor overpriset, så dette blir ikke ofret noen videre tanke.

Skjønner at E24 kan bli dyrt mtp deler. Er vel kanskje det samme med eldre 7-serie også,tipper jeg. Generasjonen før E32. Ser prisene på desse har steget en god del også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Olaandref skrev:

Drømmebilen min er e24, men jeg har ingen erfaring med disse, uansett så har jeg gjort meg noen tanker.

Det som er verdt å tenke over en gang eller to er budsjettet på en slik kontra en E34, totalt ble det levert noe over 86000 stk E24, om du sammenligner dette tallet med hvor mange E34 520 og 525 som ble levert så er det tallet på over 860000 stk, altså ti ganger flere biler, og det kun av 520 og 525. Deleprisene vil nok derfor følge etterspørselen og sannsynligvis ligge en del over det du må regne med for E34 deler, som også begynner å bli ettertraktet og høyt priset. 

Skal ikke avskrekke deg fra å kjøpe en slik, men jeg hadde nok ville tenkt meg om, er bilen billig er det gjerne mye som må gjøres og. :)

Setter stor pris på at du nevner dette og er veldig greit å vite. Kikker også litt på en 745 og en E28 518 og 525 som jeg tenker litt på. Men spørs litt om jeg klarer å skille meg med Tds'en. Her har det gått veldig mye penger i reperasjoner og de store kostnadene er nok forhåpentligvis unnagjort når det kommer til kanaler etc. Skulle jeg velge å selge denne, går den iallefall ikke for småpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, opeth84 skrev:

Setter stor pris på at du nevner dette og er veldig greit å vite. Kikker også litt på en 745 og en E28 518 og 525 som jeg tenker litt på. Men spørs litt om jeg klarer å skille meg med Tds'en. Her har det gått veldig mye penger i reperasjoner og de store kostnadene er nok forhåpentligvis unnagjort når det kommer til kanaler etc. Skulle jeg velge å selge denne, går den iallefall ikke for småpenger.

Du må selvfølgelig gjøre som du vil, men tenker at når du nå har fått fikset den opp en del så blir det fort tap å selge den uansett, for så å begynne på et nytt prosjekt, da hadde jeg heller kost meg med den en stund selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Olaandref skrev:

Du må selvfølgelig gjøre som du vil, men tenker at når du nå har fått fikset den opp en del så blir det fort tap å selge den uansett, for så å begynne på et nytt prosjekt, da hadde jeg heller kost meg med den en stund selv. :)

Ja, er som sagt i tankemodus bare. Blir bare litt frista når jeg ser en knall flott E28 i garasjen hvor dama bor. Den er ufattelig pen! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste stykket på vei mot jobb i dag, så gav jeg litt på i et kryss ( ca 3000-4000 rpm) og etterpå begynte touringen å gå litt rufsete. Mistenker det kanskje kan ha havnet noe olje mellom pluggene da toppdekselpakningen bør byttes. Er det noe annet jeg burde sjekke,om dere vet? Bilen ristet litt ekstra også etter den begynte å gå litt rufsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gå over litt slanger i motorrommet. Lest meg litt opp hvor folk har hatt samme problem og da er det falskluft en plass som var synderen.

Også greit å sjekke coil bl.a står det i et annet forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2022 den 18.37, opeth84 skrev:

Nice! Hvilket tama sett er dette da? Har også Tama som jeg har hatt siden ungdomsskolen :P Et Tama Swingstar, så ikke akkurat det dyreste men det funker helt greit. Angrer litt på at jeg solgte DW trommepedalen min. Den var i grunne veldig god, og ser enkelte av DW ligger litt i pris nå. Jeg spiller bare med min tvillingbror nå. Var i større band før men det ble en stopp da koronaen kom.  

Rock funker da bra det - egne låter eller cover?

Glemte dette bort, da jeg var stressa med å skulle spille. 

Kjøpte meg et splitter nytt Starclassic walnut/birch i 2019. Fikk settet, spilte litt på det, så ble det lockdown.

Vi spiller kanskje en fusjon mellom rock og metal tror jeg, utrolig moro. Mest egne låter men også cover da vi trengte noen flere minutter, kjapt. 

Spiller på en dw9002, dobbel, som jeg betalte 2500 kr for i god stand, fantastisk fin pedal! 

Her er Candycane, døm selv :P

 

Sorry for at vi går heeelt offtopic, ta det på pm om det sporer mer av :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2022 den 21.26, Shattered skrev:

Glemte dette bort, da jeg var stressa med å skulle spille. 

Kjøpte meg et splitter nytt Starclassic walnut/birch i 2019. Fikk settet, spilte litt på det, så ble det lockdown.

Vi spiller kanskje en fusjon mellom rock og metal tror jeg, utrolig moro. Mest egne låter men også cover da vi trengte noen flere minutter, kjapt. 

Spiller på en dw9002, dobbel, som jeg betalte 2500 kr for i god stand, fantastisk fin pedal! 

Her er Candycane, døm selv :P

 

Sorry for at vi går heeelt offtopic, ta det på pm om det sporer mer av :lol:

Likte godt soloen :) Starclassic? Ikke værst! Selv siklet jeg mye på Starclassic Maple da jeg var yngre, samt dyrere Sonor sett da jeg fikk blod på tann etter å få prøvd ett under en konsert for maaange år siden!

DW pedalene er i grunn verdt sine priser, da de er veldig gode å spille med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjøpt noen flere lykter til sedanen. Kom over smoked baklykter til grei pris. Men her har Posten gjort en stor brøler. Selger har satt min adresse, men allikevel er det blitt levert på en butikk flere timer unna meg, av en eller annen grunn o_O} Får kontakte posten og se om de får sendt denne videre. Litt irriterende når man først har fått kjøpt varen og ventet i flere dager på noe som ligger feil plass.
245134923_smokedlykter.thumb.jpg.d998bcbc46b100ccf1990ba203b27fe5.jpg

 

Endret av opeth84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kontakte Posten heller, da Bunnpris Bønes ikke svarer på hverken epost eller tlf. Når jeg ringer de, så legger de bare på #-o:gunfire:

Irriterende at varen har blitt sendt helt feil-forstår ikke at det kan skje når adressa mi står på pakken 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne uka får jeg endelig henta tdsen fra verkstedet! :bounce: Den står allerede med vinterdekk siden jeg leverte bilen inn i februar 😅 Må få brukt bilen litt da den har stått lenge. Forhåpentligvis blir det ikke salta veier med det første da vi fortsatt er på plussgrader om dagene 😊 Blir rart å sette seg inni bilen og få kjørt den igjen 😅😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :) Da er det bare å legge ut bilder!!

Ja heldig med været om dagen, frosten uteblir og saltsprederen holder seg borte - da er det kjekt å kjøre gammelbil ;). her har min fungert som daily de siste dagene, mens batteripakken har blitt innesperra i garasja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mortenej skrev:

Grattis :) Da er det bare å legge ut bilder!!

Ja heldig med været om dagen, frosten uteblir og saltsprederen holder seg borte - da er det kjekt å kjøre gammelbil ;). her har min fungert som daily de siste dagene, mens batteripakken har blitt innesperra i garasja.

Bilder skal komme ja! 😉 Ja, men ser gradene minker for hver dag som går, så spørs hvor lenge det varer før det kommer saltgugge på veiene igjen -_-) Likte mye bedre da de strødde med sand på veiene før. Vil heller ha en ripe eller to fremfor økende rust i understell pga unødvendig mye salting (sett dette spesielt i Ålesund).

Godt du får brukt den flotte vogna di fremover litt til :)

Snakket med verksted og der sa de at det slo ut en feilkode på airbagen. At det var airbag på passasjersetet fremme. Jeg sa at dette gir null mening da airbagsensor i Bmw kom først på E39. Så dette skal ikke være noe problem på min E34 tds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...