TyskerstÄl Skrevet Mai 20, 2017 Skrevet Mai 20, 2017 Her blir det da endelig en prosjekttrÄd av min firdÞrs e36 sedan Kan starte sÄ smÄtt med at denne bilen er 1992 modell, 320i, som ble importert inn til Norge i 2003 Ä fÞrstegangs registrert pÄ min mor siden august den gang. Hun kjÞpte bilen bare pÄ grunn av fargen, merkelig nok Bilen var den gang helt klin orginal, men stoff interiÞr og grÄtt taktrekk, manuelle vindusheiser og slike kjedelige greier. Den har holdt til oppi VardÞ fra 2003-2011 og har da blitt preget av rust, overflaterust for det meste. Bilde av bilen fra 2010: Bilde fra 2015, med nyrenoverte hjul: Mye har skjedd siden denne gang, den har gjennomgÄtt bytting av motor, utskiftning av interiÞr og fangere etc. Jeg vil fra nÄ av i denne trÄden fokusere pÄ oppdateringer fra renoveringen og ombyggingen til M3. Noe har blitt gjort men skal oppdatere i kommentarer under. Jokkke, BjornarHS, williamwiers og 1 annen reagerte pÄ dette 4
Gabz Skrevet Mai 21, 2017 Skrevet Mai 21, 2017 Nydelig denne! SkjÞnner godt at hun kjÞpte denne pÄ grunn av fargen FÞlger med videre. TyskerstÄl reagerte pÄ dette 1
sveigis Skrevet Mai 21, 2017 Skrevet Mai 21, 2017 Fin bil og gÞy med e36 trÄder.:). Ikke glem vekktrÄden og post ofte TyskerstÄl reagerte pÄ dette 1
316 Skrevet Mai 21, 2017 Skrevet Mai 21, 2017 Denne fargen er ekstremt fin đ TyskerstĂ„l reagerte pĂ„ dette 1
Freakshow Skrevet Mai 21, 2017 Skrevet Mai 21, 2017 her var trÄden ja! godt vi fikk overtalt deg pÄ face! nydelig farge! TyskerstÄl reagerte pÄ dette 1
williamwiers Skrevet Mai 22, 2017 Skrevet Mai 22, 2017 FÞlger med her  TyskerstÄl reagerte pÄ dette 1
Zeveren Skrevet Mai 22, 2017 Skrevet Mai 22, 2017 FÞlger her, elsker den fargen! TyskerstÄl reagerte pÄ dette 1
TyskerstÄl Skrevet Mai 27, 2017 Forfatter Skrevet Mai 27, 2017 Legger ved litt bilder fra rustsveisinga: Det eneste som gjenstÄr nÄ er Ä sveise ferdig innerskjermer bak. Dette blir gjort nÄr siste bakfelgen er ferdig montert og montert slik at valsinga kan begynne. Var en liten subframe disaster pÄ hÞyre traversfeste i framkant, dette sÄg jeg under EU kontrollen, sÄ dette mÄtte da selvfÞlgelig ordnes skikkelig! Forsterkninger ble ogsÄ installert. Det var et hull i dÞrken under fÞrerstol, samt en bulk i knekken pÄ dÞrken H.S bak, hvor det hadde rustet igjennom. Dette ble da skiftet ut med nytt stÄl. hjulbuene bak har ogsÄ fÄtt smake pÄ VardÞ-krommen, sÄ disse ble ogsÄ byttet ut. Kanalene sÄ meget bra ut mtp rust. Ett jekkfeste var blitt angrepet av overflate rust, sÄ det ble litt smÄkapp fra kanalene jeg hadde "nye". Bakplaten var ogsÄ rustet og bulket, sÄ denne ble ogsÄ byttet ut. Jeg har og tatt rust smÄplukkrust som har kommet frem bak i trunken og ymse plasser. Dette ble da punktsandblÄst og primet med rustmelk og rustgrunning.  BjornarHS, Are., williamwiers og 1 annen reagerte pÄ dette 4
Ăyvind.J Skrevet Mai 28, 2017 Skrevet Mai 28, 2017 Grundig og bra jobb! Fint Ă„ se at enda en e36 blir lagt under kniven:) TyskerstĂ„l reagerte pĂ„ dette 1
TyskerstÄl Skrevet Mai 28, 2017 Forfatter Skrevet Mai 28, 2017 Drivverk: Jeg fikk tak i ei 3.0l bakstilling pÄ Fannrem hos en kar for en grei pris med GSP coilovers. Denne var nylig "oppshinet/renovert", men det var ikke bra nok for meg, sÄ jeg demonterte alt og sendte det til blÄsing og pulverlakkering.  Sendte inn en del bolter til fornikling pÄ Vestby galvaniske for en shine. Alle foringer blir nye, hvorav traversforinger og svingarmsforingene fÄr seg powerflex foringer. Resten blir orginalforinger. Hjullager bak er ogsÄ nytt. Diffen som var med bakstillinga fikk seg ogsÄ en overhaling, etter at jeg Äpnet lokket pÄ den observerte jeg at en bolt ikke var helt tilskruet. Det jeg fant ut nÄr jeg tok ut klumpen Ä Äpnet den var dette synet: Det ble da bestilt ny "oljering" samt den diamond pattern ringen der som er knekt, nytt lager blir det ogsÄ der. Men resten av innmaten sÄ bra ut. Litt oppjassing av baklokk og medbringere mÄtte det da bli ogsÄ.. NÄr det kommer til forstillinga sÄ blir denne ogsÄ "ny". Her med nye hjullager, foringer, bolter etc. Eneste jeg har bilde av derifra er spindler: BjornarHS, williamwiers og thomaleo reagerte pÄ dette 3
BjornarHS Skrevet Mai 28, 2017 Skrevet Mai 28, 2017 Mye bra arbeid her! Blir vertfall svÊrt bra! TyskerstÄl reagerte pÄ dette 1
Evopower Skrevet Mai 28, 2017 Skrevet Mai 28, 2017 Bra stykke arbeid imponert over finishen du fÄr til pÄ understellet. E36 er en undervurdert bil, og det mest tidlÞse 3 serie designet ever mener jeg. Mye rust til Ä ha gÄtt norpÄ men det blir ordnet skikkelig ser jeg TyskerstÄl reagerte pÄ dette 1
TyskerstÄl Skrevet Mai 28, 2017 Forfatter Skrevet Mai 28, 2017 (endret) 13 minutter siden, Evopower skrev: Bra stykke arbeid imponert over finishen du fÄr til pÄ understellet. E36 er en undervurdert bil, og det mest tidlÞse 3 serie designet ever mener jeg. Mye rust til Ä ha gÄtt norpÄ men det blir ordnet skikkelig ser jeg Ja, nordpÄ vil jeg i disse tider pÄstÄ er bedre for bilen enn Ä kjÞre rundt i denne sÞrpa som er pÄ vinterveiene her pÄ nordvestlandet  Men denne bilen kommer ikke til Ä fÄ kjenne saltet om kommende vintre Jeg syntes det er likegreit Ä gjÞre det skikkelig med engang, istedenfor Ä ta litt etter litt halvveis. Under bilen kommer jeg til Ä ta slik smÄrust pÄ samme vis som baki trunken, samt impregnere med svart Raptor bodyschutts. Skulle hatt en mellomaksling da om noen har Endret Mai 28, 2017 av TyskerstÄl
TyskerstÄl Skrevet Juni 4, 2017 Forfatter Skrevet Juni 4, 2017 Fikk ny pakke av koed med litt smÄtterier her fÞr helga. Ellers sÄ har det jo vÊrt GS treff i helga, hvor jeg deltok med min brukis, altsÄ e46'n; Fikk ogsÄ plukket opp litt deler, som blant annet nye KW v3 coilovers  Fikk ogsÄ prÞvemontert dette. Men fant ut at hÞyre spindel var bÞyd ved Þverste feste, sÄ her mÄ det til med en ny spindel  Zeveren, williamwiers og Freakshow reagerte pÄ dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ