fxslin Skrevet Juni 17, 2017 Share Skrevet Juni 17, 2017 (endret) Hei forum medlemner jeg er på tur med Z3 og har fått problemer med venstre kaliper. Så klossene ligger innpå og skaper varmgang:-( Blitt hentet sv viking og blir kjørt til bavaria Stavanger nå (fra Sirdal). Men vil helst ikke at turen skal være over ennå. Tenkte å høre med forumet om det er noen i Stavanger området som har mulighet til å hjelpe meg ut med å løse dette i dag? Jeg har ikke fått inspisert det skikkelig ennå, bare konstantert at skiva ligger innpå. Litt usikker på om det holder å få det av og smurt opp igjen? Eller om skiva/klosser og kaliper må byttes. Jeg vet at dette er en longshot, men bare sjekker med dere! Endret Juni 17, 2017 av fxslin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 17, 2017 Share Skrevet Juni 17, 2017 Reg nr -> delekatalog -> se hvilke andre modeller som bruker samme del -> finn brukt i ditt område, skru på, tut og kjør. Eller vente til mandag. fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Juni 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2017 12 minutter siden, TRF-Racing skrev: Reg nr -> delekatalog -> se hvilke andre modeller som bruker samme del -> finn brukt i ditt område, skru på, tut og kjør. Eller vente til mandag. Jepp sitter med mobilen og sjekker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 17, 2017 Share Skrevet Juni 17, 2017 Jeg ville byttet bremseslange samtidig. fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 17, 2017 Share Skrevet Juni 17, 2017 Noen ganger kan man bare ta ut stempel eller bare flytte stempel litt utenfor det vanlige området, sitt da det kan skapes en kant inni caliper, som man dermed får bort. fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Juni 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2017 Ser at e36 og e46 bruker samme deler, så da er tilgangen bedre! har også fått låne verksted på sola flyplass, kamerat er å kjøper kobberfet og ser om han får tak i deler. Så om en time skrus det bil og vi prøver redde helga. Skal selvsagt prøve tipsene som er nevnt her først!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 17, 2017 Share Skrevet Juni 17, 2017 Dersom det henger i klaven er det ofte relativt enkelt, bare å demontere, pusse/slipe/blåse reint, montere igjen med typ kobberpasta. Dersom det henger i stempel er saken langt verre, og jeg har ikke mange gode erfaringer med "halvvegs" rep av dette. fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 17, 2017 Share Skrevet Juni 17, 2017 Mener på @StigJ har en rød delebil stående til deg. Sånn litt mer seriøst er det ganske stort BMW-miljø rundt der du er, så dette bør la seg løse. Ellers kan du jo ta deg en tur innom Wings & Wheels i morgen, om du ikke allerede har planlagt det. fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Juni 17, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2017 (endret) 2 timer siden, awt skrev: Mener på @StigJ har en rød delebil stående til deg. Sånn litt mer seriøst er det ganske stort BMW-miljø rundt der du er, så dette bør la seg løse. Ellers kan du jo ta deg en tur innom Wings & Wheels i morgen, om du ikke allerede har planlagt det. Status oppdatering: har hatt fra hverandre kaliper og konstantert at det er kaliper stempel som er gåent. Ingen kast eller noe slikt. Miljøet i klubben min ser ut til å kunne kanskje få tak i kaliper til wings and wheels. Masse lokale BMW folk er i sola/Stavanger og ser ut til at bilen blir fikset mens den står på utstillingen der helt rått miljø!!! Endret Juni 17, 2017 av fxslin Hawkon88, danskiii, awt og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 17, 2017 Share Skrevet Juni 17, 2017 Godt å høre. fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Juni 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2017 Liten oppdatering! da er e46 kaliper montert på utstillingen (wings and wheels)! Fantstisk støtte og humor:-) ser også @StigJ er her Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå