Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei forum medlemner

jeg er på tur med Z3 og har fått problemer med venstre kaliper. Så klossene ligger innpå og skaper varmgang:-(

Blitt hentet sv viking og blir kjørt til bavaria Stavanger nå (fra Sirdal). Men vil helst ikke at turen skal være over ennå. 

Tenkte å høre med forumet om det er noen i Stavanger området som har mulighet til å hjelpe meg ut med å løse dette i dag? Jeg har ikke fått inspisert det skikkelig ennå, bare konstantert at skiva ligger innpå.  

Litt usikker på om det holder å få det av og  smurt opp igjen? Eller om skiva/klosser og kaliper må byttes.

Jeg vet at dette er en longshot, men bare sjekker med dere!

IMG_2008.JPG

IMG_2012.JPG

Endret av fxslin
Skrevet

Reg nr -> delekatalog -> se hvilke andre modeller som bruker samme del -> finn brukt i ditt område, skru på, tut og kjør. Eller vente til mandag.

Skrevet
12 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Reg nr -> delekatalog -> se hvilke andre modeller som bruker samme del -> finn brukt i ditt område, skru på, tut og kjør. Eller vente til mandag.

Jepp sitter med mobilen og sjekker :-)

Skrevet

Noen ganger kan man bare ta ut stempel eller bare flytte stempel litt utenfor det vanlige området, sitt da det kan skapes en kant inni caliper, som man dermed får bort.

Skrevet

Ser at e36 og e46 bruker samme deler, så da er tilgangen bedre!

har også fått låne verksted på sola flyplass, kamerat er å kjøper kobberfet og ser om han får tak i deler. 

Så om en time skrus det bil og vi prøver redde helga. Skal selvsagt prøve tipsene som er nevnt her først!!!

Skrevet

Dersom det henger i klaven er det ofte relativt enkelt, bare å demontere, pusse/slipe/blåse reint, montere igjen med typ kobberpasta. Dersom det henger i stempel er saken langt verre, og jeg har ikke mange gode erfaringer med "halvvegs" rep av dette.

Skrevet

Mener på @StigJ har en rød delebil stående til deg. :D

Sånn litt mer seriøst er det ganske stort BMW-miljø rundt der du er, så dette bør la seg løse.

Ellers kan du jo ta deg en tur innom Wings & Wheels i morgen, om du ikke allerede har planlagt det. :)

Skrevet (endret)
2 timer siden, awt skrev:

Mener på @StigJ har en rød delebil stående til deg. :D

Sånn litt mer seriøst er det ganske stort BMW-miljø rundt der du er, så dette bør la seg løse.

Ellers kan du jo ta deg en tur innom Wings & Wheels i morgen, om du ikke allerede har planlagt det. :)

Status oppdatering:

har hatt fra hverandre kaliper og konstantert at det er kaliper stempel som er gåent.  Ingen kast eller noe slikt. 

Miljøet i klubben min ser ut til å kunne kanskje få tak i kaliper til wings and wheels. Masse lokale BMW folk er i sola/Stavanger og ser ut til at bilen blir fikset mens den står på utstillingen der :-)

helt rått miljø!!!

IMG_2016.JPG

IMG_2023.JPG

Endret av fxslin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...