Gå til innhold

F10 Comfortaccess.

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Har en F10 med CA.

Jeg får derimot ikke til å låse førerdøren med "fingeren". Opplåsing fungerer.

Alle funksjoner fungerer på alle andre håndtak.

Noen som har vært borti dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert dørhåndtaket, ja. Ta en diagnose, det kommer opp feilkode om kortslutning i håndtaket om noe er galt. Koster ikke mange tusenlappene for nytt, og det er fryktelig enkelt å bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bilen er kjøpt av merkeforhandler kan jeg ikke se noen grunn til at de ønsker å få utført byttet hos et eksternt verksted, så dette taler nok for at 1) bilen er utenfor garantitid eller 2) at det ikke er hos en merkeforhandler. Uansett - bilen er sannsynligvis kjøpt nå nylig utifra hva jeg har sett på facebook (F10 M5), og da vil han ha reklamasjonsrett overfor forhandleren han kjøpte bilen av. Det fremgår av forbrukerkjøpsloven at forhandler har en plikt, men ikke minst en rett til å foreta omlevering/reparasjon som ikke påfører selgeren (forhandleren) urimelige kostnader. Slikt sett kan forhandleren velge å sende bilen til et Mekonomen-verksted fremfor BMW.

Ellers er det ikke en uvanlig problemsituasjon @PenguiN- er borte i. CA-håndtakene har dessverre en svakhet, og ryker stort sett før eller siden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen du får med deg det meste. Hva heter du ? (har jo "kjent" deg på forumet i 10 år...)

Men ja, bilen er ikke kjøpt hos merkeverksted og de ønsket at jeg helst prøvde å ta dette hos mekonomen o.l men jeg forstår det slik at jeg kan ta det hos BMW om jeg absolutt "må" og det "må" jeg jo :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PenguiN- skrev:

Saltkjelen du får med deg det meste. Hva heter du ? (har jo "kjent" deg på forumet i 10 år...)

Men ja, bilen er ikke kjøpt hos merkeverksted og de ønsket at jeg helst prøvde å ta dette hos mekonomen o.l men jeg forstår det slik at jeg kan ta det hos BMW om jeg absolutt "må" og det "må" jeg jo :wink:

Hehe, får med meg litt av hvert ja - ref. Style 312 som jeg var interessert i på F10/F11 gruppen. Nja, slik jeg ser det kan du ikke kreve å få dette fikset hos BMW dersom dette påfører selgeren urimelige kostnader (f.eks 10.000kr hos BMW og 3.000kr hos Mekonomen). Så fremt Mekonomen kan utføre jobben spiller det vel egentlig ingen rolle? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...

Gammel tråd, men like aktuell.

Har akkurat samme problem på dørhåndtaket på førerdør på min F11 med CA nå. Jeg hører det klikker når jeg legger fingeren på rillene, men ingenting skjer. Tar jeg hånda inni dørhåndtaket for opplåsing og deretter prøver å låse, så fungerer det 50% av gangene. Rare greier. Mener 3 av 4 dørhåndtak allerede er byttet på denne bilen, så regner med det er siste som er på vei til å gå. Har ikke tatt diagnose enda, men er det typisk begynnelsen på slutten til dørhåndtaket?

@PenguiN- endte du opp med å måtte bytte på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2023 at 7:01 PM, Otis said:

Det høres ut som håndtak som er defekt det ja.

Det er nok det. Men det var enklere sagt enn gjort å få tak i nytt. Ingen har på lager, og det er backlog hos BMW sentralt. I verste fall får jeg få tak i et brukt, men kan bli utfordrende å få tak i noe som er i C10 Mediterranean Blue - er ikke akkurat den mest vanlige fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...