Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Gale gale mann! Imponert over hva du får til altså :) Forresten, endelig fikk jeg fikset AUX i min. Var produksjonsfeil i kabelene jeg fikk, så linjen gikk til jord, så måtte klippe og bytte om litt. Jeg sliter med AUX tilkobling når alt egentlig ligger klart, og du fikser sånne ting som dette. Sykt.

Er vel ikke akkurat din feil når du får to nye kabler som er laget av amøber. :) Du burde bare laget kabelen selv, enklere, billigere og raskere. :)

Hmm... montro om dette funker på e39? hmm :D

Man fikk dette originalt på touring, men på sedan må man nok mekke til noe selv. Mulig det går an å bruke deler fra e38 som også fikk dette originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder virkelig ikke når du skal ettermontere du? STRØKENT!

Kompisen min eier forøvrig den gamle Coupèn din, god løsning på iPoden der og ! ;)

Ja, der var jeg fornøyd selv også. :) Jeg savner faktisk den bilen, kunne gjerne tenkt meg en ny som "lekebil", men det får bli en annen gang.

Ang. neste plan så vet jeg ikke hva som kommer først, men har noen småting jeg har planer om når jeg får deler og ikke minst tid som er den største mangelvaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg monterte dette tenkte jeg mye på "hva hvis jeg (les: fruen) åpner og det ikke er plass bak/over?", "hva hvis jeg (igjen, les: fruen) åpner og det som enn ligger inni tar for stor plass?" (noe som er ganske vanlig med barnevogn) og andre slike ting.

...etter å ha brukt dette noen ganger nå har jeg endret mening, og jeg synes det er en fantastisk funksjon (helt til "noen" klarer det som er nevnt ovenfor. :)

Dessverre begynte luken å sige litt ned i dag. Dette er forsåvidt er et ganske vanlig problem på disse systemene så det kom ikke som noe sjokk (hadde mer eller mindre forventet det siden alt er brukt), men litt kjedelig var det likevel. Så at oljenivået på pumpen var for lavt, så satser på at det hjelper å bytte/fylle på noe mer olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til å begynne det. :)

Fant ingen guider nei, men det er ikke så fryktelig mye som må demonteres, det er bare så utrolig trangt at alt tar ti ganger lenger tid enn det burde.

Jeg har ikke regnet ut prisen, men tror jeg betalte rundt tusenlappen for hver av pumpen og sylinderene, ca. 500,- for modulen baki og kanskje rundt 1000-1500,- i diverse smådeler, inkludert knappen i bakluken som kostet ca. 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt litt over her fikk jeg problemer med at luken ikke holdt seg oppe lengre, ikke verdens undergang, men litt irriterende.

Jeg antok at dette skyldtes for lite olje, så jeg ville prøve dette først. Oljen skal være innen for "+"-tegnet som vises her, så det mangler litt.

d96da94f.jpg

Skrudde ut pumpen og koblet den i fra, og fjernet braketten den er montert på, for å deretter tømme ut den gamle oljen. Oljen så helt fin ut, men siden jeg hadde ny olje kunne jeg likegodt gjøre det (selv om jeg ikke fikk ut alt :|). Hydraulikkolje for fly hadde blitt handlet inn på forhånd (takk S.Hafsmo for tips) som jeg brukte en liten sprøyte for å fylle på.

Etter dette ble alt stappet i sammen igjen og luken ble testet med kryssede tær. Heldigvis stod den helt stabilt i åpen posisjon, men får gi den noen dager før jeg stoler helt på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var problemet at den sank ned? Min er slik. Hvis jeg åpner bakluka vil den etter et halvt minutt sige ned mer og mer. Nå om sommeren klarer den å holde seg oppe. Men om vinteren siger den ned. Kanskje det er olja som må byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den sank sakte nedover og var "i veien" etter et minutt eller to.

Jeg ville ihvertfall sjekket nivået på oljen, det er bare til å ta av den bakerste luken på venstre side i bagasjerommet og kikke undet "teppet" på veggen der. Om du har oppgradert lydanlegg i bilen vil muligens forsterken ligge i veien, men det finner du nok fort ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...