Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Det skjer nok heller lite her dessverre. Det mest "spennende" er vel Increased battery discharged-feilmeldingen (egen tråd her), ellers hadde jeg bilen på EU-kontroll forrige uke, med det resultatet at et endeledd må byttes (bytter alle fire når vi først er i gang). Utover det går det stort sett i vask og vanlig vedlikehold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e81 - Diverse småting

 

Ikke så mye som skjer, men litt av og til. :)

 

Bilen skulle til EU-godkjenning nå i februar, noe jeg tenkte ejg skulle ta så tidlig som mulig. Ettersom jeg hadde kast i bremseskivene foran visste jeg at disse måtte byttes, noe jeg egentlig begynte med i november. Jeg kom aldri lengre enn til garasjen, for der var det en låsebolt som absolutt ikke ville ut. Adapteren glapp bare utav, og det samme skjedde med neste adapter jeg kjøpte. Disse boltene er tydeligvis laget av titan, for det gikk med en god del borer (og timer), men for et par dager siden fikk vi heldigvis bolten ut.

 

IMG_3283_zps411983c2.jpg

 

Deretter fikk jeg endelig begynt på bremseskiftejobben min, og nå skal jeg på EU-kontroll i morgen. :)

 

 

Videre så begynte det ene baklyset å tulle nå i januar. Av og til lyste det svakt i tre av fire "striper", og av og til var det helt dødt. Fikk aldri noen feilmelding på BC på dette, men disse skal vel i teorien vare "evig".

 

IMG_0001_zpsb1c85c6d.jpg

(Det lyser svakt i venstre lykt her, men det vises ikke på bildet.)

 

Fant fort ut at dette er relativt kjent, men ettersom jeg kjøpte lyktene brukt tviler jeg på det er så mye å hente, så ny lykt ble bestilt. Såvidt jeg husker er vel dette et relativt vanlig problem på e90 også, fantastisk kvalitet. Uansett, ny lykt kom nettopp, og ble satt på plass i dag. Kanskje litt dumt med en ny og en brukt, men lyktene jeg har ser ganske bra ut, så jeg tviler på noen ser forskjell.

 

IMG_3314_zpsd0ee0af8.jpg

 

En ting jeg har savnet litt etter at jeg monterte iDrive er koppholder. På biler uten dette er det to koppholdere i midten, mens på biler med er det bare en. Denne ene er plassert under midtamlenet, og er derfor ganske upraktisk. Ettersom jeg fikk feste til den nye stygge, malplasserte fancy koppholderen når jeg byttet midtkonsoll ble det til at jeg bestilte en slik.

 

Det som er litt spesielt her er at kun koppholderen uten noen form for fester e.l. koster rundt 600,-, mens den samme koppholderen med det samme delenummeret, men inkludert feste (som jeg allerede har) koster litt over 200,-. Jeg bestilte naturligvis sistnevnte. :)

 

IMG_3317_zpsda3281ff.jpg

 

IMG_0008_2_zpsb7a905a7.jpg

 

Ellers krysser jeg fingrene for at jeg kommer meg gjennom EU-kontrollen, og kan begynne å tenke på litt mer ufornuftige ting igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser snart på jobb, så jeg satser på jeg får levert de tingene til lakkering når jeg kommer hjem igjen (skal ta bakluken også, ellers hadde jeg levert de inn for lengst). Følte det var viktigere å prioritere EU-kontroll og denslags, og med tanke på den idiotiske bolten, tok det sin tid. :)

 

Bilen ble forøvrig godkjent med en liten feil, og det var at spyleren på bakruten ikke fungerte. Jeg bruker aldri denne selv, så jeg har ikke lagt merke til det. Er nok bare noe drit i dysen, så tviler på det er noe problem å fikse den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...