Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Blir bra dette, men behold nyrene helt sorte.

Får se hva jeg velger, kommer til å prøve begge deler og se hva jeg liker best.

Er det lov å spørre deg og "huset" til speilet er kopi eller org.? Går med samme tankene selv til min E61 nemlig.

Alle speildelene er originale, men braketten er forskjellig på M5 og M6. Speilhusene derimot er helt like, så jeg bruker hus og innmat fra M6-speilet sammen med M5-braketten. Demonterte alt i dag og ser ut at det skal gå greit, men festegreiene til M6-speilet må modifiseres bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at den saken som holder selve speilhuset fast til braketten på bilen også er forskjellige på M5 og M6. Tar man den som hører til et M6-speil og monterer rett inn i et M5-speil vil speilet stå litt vippet oppover eller nedover i forhold til slik et skal stå. I braketten jeg kjøpte fra en M5 fikk jeg med en slik, men den selvfølgelig brukket. :(

Man ser det tydelig på dette bildet, den til M5 til venstre og den til M6 til høyre. Det store sporet man ser rett på skal inni et spor på festebrakketen i bilen, så man kan ikke vri disse noe.

DSC06075.jpg

festedingsen er normalt plassert slik som dette i speilet, bare helt inn:

DSC06078.jpg

DSC06080.jpg

Om jeg hadde fått tak i ny M5-brakett med slik dings, eller bare slik dings også for den saks skyld hadde det vært det enkleste. Dessverre tviler jeg på at denne lett lar seg oppdrive, så det blir nok å flytte over "pinnen" fra den saken til M6-speilet over til den andre. Ettersom de er hole inni, tror jeg dette kan la seg gjøre på en måte som gjør at det ikke knekker bare man ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen bil! Jeg tror jeg aldri har sett en rød E61 på veiene før. Kunne du forresten ha tatt noen bilder av baken? Den er jo bare utrolig digg å se på :)

Takk for det. :) Nei, tror ikke det er så veldig mange av disse rundtom, men noen få er det. Har riktignok aldri sitt en selv heller, utenom denne.

Her er to bilder av bakenden jeg har tatt tidligere:

DSC05745.jpg

DSC05748.jpg

Jeg håper virkelig at du får til speilprosjektet. I verste fall så blir du jo å blø før kun ett nytt speil og det er jo noe man kanskje kan overleve med! :)

Skal nok overleve å kjøpe et nytt speil, men håper jo såklart jeg slipper. :)

Klarte selvfølgelig å gjøre en tabbe i dag. :( Kappet rent den skadede M5-speil-dingsen for å sette over den fra M6-speilet. Rett etter at jeg hadde kappet fant jeg ut at restene av den til M5-speilet lå blandt det jeg hadde demontert fra braketten, så jeg kunne bare limt den rett på. :roll:

Satser på det lar seg lime samme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC05748.jpg

I jizzed in my pants...

Jeg skulle gjerne sett flere bilder av baken, helst litt lenger rett bak. Et lite fototips; hvis du står ca. 4-5 meter unna og zoomer inn litt så blir proporsjonene bedre =)

Forresten, har du byttet de røde baklysene med LED? Kostet de mye i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde egentlig tenkt å vente med å montere ny grill til jeg fikk litt flere ting, men fikk en plutselig trang til å gjøre noe, så nå er den montert. Litt lettere på e46 der man kun trenger å åpne panseret for å komme til på baksiden av grillen, men det gikk på et slags vis her også. :)

Planen var å bruke kromrillene fra den andre grillen, men ombestemte meg i siste liten. Får se om jeg bytter senere eller lar den være slik som dette, men resultatet ble bedre enn jeg hadde trodd, så den blir nok værende. :)

Litt vanskelig å ta bilder nå om kvelden, så det endte opp med at jeg måtte fjerne skiltet for at bilen skulle vise på bildene.

DSC06118.jpg

DSC06120.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...