Gå til innhold

Bmw E36M3 3.0 Prosjekt | Vurderer salg...


ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Hammerite syns ikke jeg fungerer så godt på deler som er utsatt for steinsprut osv. Lakken er veldig hard, men man får sår hvis noe hardt slår borti. Derfor ville jeg brukt en tokomponent lakk og en god primer.

Hvis man er nøye med grunnarbeid så sitter det veldig godt! det er min erfaring hvertfall mtp kalipere, det holdt seg bra i flere år så tror ikke det skal være noe problem, men finere finish med ordentlig lakk selvfølgelig, vet ikke om lastebillakk er litt mer slitesterk? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tenkte jeg skulle fått vasket de løse delene i bakstillinga, hvis det ikke er veldig ille under møkka vurderer jeg muligens og ta delene selv, har også hørt at pulverlakkerte deler i understell fort blir stygge pga. Steinsprut o.l, noen som har noen gode tips? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalt er vel de største delene pulverlakkert. Jeg mener det er en god løsning.

alternativt kan man lakke med "lastebillakk" eller industrilakk.

Jeg sandblåste og lakket et understell med hammerite for noen år siden. Det fikk sår og skader bare ved flytting. Opp/ned på tilhenger osv. Kunne sikkerr ha behandlet det finere- men burde vel forvente såpass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg og prøvd lastebil lakk da den er mer slitesterk enn vanlig lakk, pulverlakk har lett for og slippe hvis det kommer et lite steinsprut, men mye har med hva som er gjort i bunn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update! 

 

Har fått vaska delene grundig med god kost og prickbort, gikk over tre runder så fikk vekk det meste av gørra som satt på. 

 

Var under bilen en tur og skulle fått fjernet smuss og dritt fra karosseriet der bakstilling har sitti, men vil ikke spyle inni garasjen, noen som har noen tips på hva jeg kan bruke fornog begrense vannsøl i garasjen? Eller må jeg kjøre på med prickbort og hageslange? :) 

 

Fått sortert boltene systematisk også, vurderer og sende de til galvanisering. 

 

Drømmefelga mine er også tilsalgs nå, lurer på om jeg kanskje må slå til... 

IMG_1030.JPG

IMG_1031.JPG

IMG_1032.JPG

IMG_1033.JPG

IMG_1034.JPG

IMG_1035.JPG

IMG_1036.JPG

IMG_1037.JPG

IMG_1038.JPG

IMG_1029.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synst eg dette med at pulverlakk ikke tåler steinsprut er en myte fra de som ikke tar seg råd til det. Kan jo bare se på en BBS felg som har tusla 200k km foreksempel, kan jo fortsatt skrape av lodda med kniv uten at man skader lakken noe spessielt. På en felg kommer jo masse stein inn i tønna og blir liggande der å rulle hele tiden uten at det er noe problem. Under en bil er jo det hjulhusa som tar 99% av steinspruten, ikke blir det noe spes skade av det heller. Kjøre man over en stein midt under bilen så hopper jo ikke den på magisk vis opp å treffer understellet om ikke den er borti dekka :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hsd skrev:

Selv synst eg dette med at pulverlakk ikke tåler steinsprut er en myte fra de som ikke tar seg råd til det. Kan jo bare se på en BBS felg som har tusla 200k km foreksempel, kan jo fortsatt skrape av lodda med kniv uten at man skader lakken noe spessielt. På en felg kommer jo masse stein inn i tønna og blir liggande der å rulle hele tiden uten at det er noe problem. Under en bil er jo det hjulhusa som tar 99% av steinspruten, ikke blir det noe spes skade av det heller. Kjøre man over en stein midt under bilen så hopper jo ikke den på magisk vis opp å treffer understellet om ikke den er borti dekka :)

Skal være enig med deg der, men som sagt mye har og si med grunnarbeidet, tror det blir pulverlakk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spørre om en ting ang. Vaier til hånbrekk, jeg måtte desverre kutte ene vaieren på venstreside da den satt noe så hinsides, måtte borre ut hylsa. Jeg ser på koed at de selger "wire" nr.9 men utenpå så sitter en slags gummislange som beskytter vaieren, følger dette med? Og er det noen som har peiling på om jeg må bytte hele veien eller er den skjøtet på et vis noe sted? Aldri drivi med dette før så håper noen har noe kunnskap rundt dette? :) 

IMG_1040.PNG

IMG_1041.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, ZhilleN skrev:

Må spørre om en ting ang. Vaier til hånbrekk, jeg måtte desverre kutte ene vaieren på venstreside da den satt noe så hinsides, måtte borre ut hylsa. Jeg ser på koed at de selger "wire" nr.9 men utenpå så sitter en slags gummislange som beskytter vaieren, følger dette med? Og er det noen som har peiling på om jeg må bytte hele veien eller er den skjøtet på et vis noe sted? Aldri drivi med dette før så håper noen har noe kunnskap rundt dette? :) 

IMG_1040.PNG

IMG_1041.PNG

Når koed ikke legger til bilder av delene i beskrivelsen bruker jeg å kopiere delenr og google det så får jeg opp bilde av det. Her har du bilde av hva som kom opp på delenr hos meg.

Bilderesultat for bmw 34411160134

Slå til på Mille Miglia felgene!

Endret av Sndvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ZhilleN skrev:

Der ja! Takk, da blir det nok riktig :) 

 

får se hva det blir, men frister veldig! Kunne tenkt meg sånne til fargen på bilen, tror det blir veldig pent! 

Kunne ikke vært mer enig igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, scoot skrev:

Liker innsatsen din, denne blir nok tight og fin! Og de felgene har jeg sikla på selv - sitter knall på E36!

Takk! :) ja håper det, er det som er målet, men vil ikke ha for stivt understell heller, kjøpte polerytan foringer av den mykeste typen. Ja har så innmari lyst på de felgene der! Får se hva det blir til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...