Gå til innhold

Min BMW X1 E84.


M-jakob
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, mr.pingu skrev:

Er det ikke mulig å kode utstyrskode bort og få det gjennom?  eller får man da 2’er feil om det finnes ikke i meny’en? 🙈

Vet ikke om det går å kode vekk. Men ser ikke for meg at de sjekker det i menyen på eu kontroll hvis det hadde vært kodet vekk. Skal høre med dekkforhadler om Tpms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, M-jakob said:

Vet ikke om det går å kode vekk. Men ser ikke for meg at de sjekker det i menyen på eu kontroll hvis det hadde vært kodet vekk. Skal høre med dekkforhadler om Tpms.

Det er fullt mulig. Første spørsmål var mer retorisK. Jeg var mer usikker om det var en krav for alle biler etter 20xx eller noe for å måtte ha det. Så mangel vil føre til 2’er feil uansett.

TPMS har nemlig egen utstyrskode 2VB, så man kan regne ut hvilken verdier må kodes om man fjerne det fra VO/FA.

 

ligger også flere videoer ut blant annet: 

 

utenom det kan man kode bort alle varsel lamper i instrument om man vil. Om man vet CC-ID kan det kodes bort. Jeg har forklart det på engelsk her: https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1840937&page=5

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mr.pingu skrev:

Det er fullt mulig. Første spørsmål var mer retorisK. Jeg var mer usikker om det var en krav for alle biler etter 20xx eller noe for å måtte ha det. Så mangel vil føre til 2’er feil uansett.

TPMS har nemlig egen utstyrskode 2VB, så man kan regne ut hvilken verdier må kodes om man fjerne det fra VO/FA.

 

ligger også flere videoer ut blant annet: 

 

utenom det kan man kode bort alle varsel lamper i instrument om man vil. Om man vet CC-ID kan det kodes bort. Jeg har forklart det på engelsk her: https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1840937&page=5

Var krav til å ha det fra november 2014👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Blodregn kom over Porsgrunn og jeg hadde parkert ute. IMG_0181.thumb.jpeg.cdd6d8e0058aceb3d846f2fabd534a6c.jpegIMG_0183.thumb.jpeg.0efccfa98723104951fb74046a4a1b3f.jpegSå bilen så ikke ut. Så da kunne jeg endelig finne frem kjøpet fra ifjor på black week. Nemlig en Ava P80.

 

Kjørte på med prick bort og spylet av. Det var rød sand over hele bilen. IMG_0182.thumb.jpeg.9f4859907b66ebb66354f87c554987ea.jpegHer er den klar. 
Har brukt en høytrykk fra Foma tidligere å merker at det var mer trykk i denne. Men det skulle vel bare mangle. 
 

Har lyst til å kjøpe en skumkanon til den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84.

Da har det gått litt lengre frem med felg prosjekt. Var innom lakkerer og hørte på lakkering noe som ble veldig dyrt for felger måtte pusses helt ned. Lakken hadde koket etter forrige eier bare har lakkert over orginal farge.

 

Så var jeg innom en som lakkerte båt motoren min for noen år siden. 
og han kunne pulver lakkere disse for en brøkdel av prisen på lakkering.

 

Så da ble det pulverlakk. Eneste minus er at sølv ikke blir samme klare farge som lakkering. 
Fargen er Ral 9006 og er det nærmeste han kom til original farge. 
 

Var også noen små sår på kantene så dette ble slipt litt over.

IMG_6719.jpeg

IMG_6720.jpeg

IMG_6722.jpeg

IMG_6744.jpeg

IMG_6745.jpeg

IMG_6746.jpeg

IMG_6747.jpeg

IMG_6748.jpeg

IMG_0030.jpeg

IMG_0031.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
14 minutter siden, sveigis skrev:

Det der blir meget pent på bilen 😊.

Er noe eget med nyoppusset felg .

Dyp flott sortfarge på bilen din og ser jeg .

Tusen takk. Ja disse med så mye eiker er jo veldig bra å ha nylakkert. Så skal jeg prøve å holde de strøkne fremover

Neste nå blir det å få lagt på gummi,men jeg lurer på om jeg vil ha nye dekk foran men koster jo skjorta med nye dekk hehe så kanskje jeg kjører på dekkene en sesong til.

Endret av M-jakob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...