mslello Skrevet Januar 8, 2018 Forfatter Skrevet Januar 8, 2018 (endret) Ser ut som vi får en periode med snø her nå, så benyttet sjansen til å få vasket bilene. Praktisk med kupevarmer Fikk lagt Aquapel på frontruta på i3'n i mellomjula. Det syntes jeg fungerte så bra, at det måtte jeg få lagt på e91'n også. Fikk låne isolert garasje av en nabo, som hentet seg en ny G30 530e før jul Var 6 minus når jeg vasket bilen, så der at det fryser på, men ble litt renere og mye mindre salt iallfall. Blir spennende og se hvor lenge Aquapel varer Endret Januar 8, 2018 av mslello Marius2002, magneten, Blinklys og 1 annen reagerte på dette 4
mslello Skrevet Januar 11, 2018 Forfatter Skrevet Januar 11, 2018 (endret) Da ble det nye vinterdekk på E91'n Endret Januar 11, 2018 av mslello Gorg, fupsaker, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
mslello Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Skrevet Januar 12, 2018 16 timer siden, Gorg skrev: Hvilke dekk gikk du for @mslello? Det ble Continental ContiVikingContact 6. Har kjørt Nokian i mange år, men synes de blir veldig myke på asfalt. Så når Continental ble testvinner i tillegg, så var det fin anledning til å prøve de Var over 4mm mønster igjen på dekkene som stod på( Nokian Hakka R), men de var fra 2010, så gummien begynte å bli for hard.
Gorg Skrevet Januar 12, 2018 Skrevet Januar 12, 2018 Må bytte ut vinterdekka neste sesong. Da må jeg over til pigg.. Litt mer utfordrende å kjøre ut på landet til nyhuset enn å stortsett kjøre i bynære strøk
mslello Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Skrevet Januar 12, 2018 4 timer siden, papertiger skrev: Hvordan kjennes de ut så langt? Kjører 3'ern på jobb i dag i stedet for i3, så jeg får kjørt de inn. Stort sett bar asfalt og kjennes likt ut som godt brukte Nokian piggfritt. Noe som er bra, da nye Nokian bruker å være veldig myke. Er jo bare 16", så den helt store styrefølelsen blir det jo ikke. Har ikke fått testet grepet skikkelig enda da. 3 timer siden, Gorg skrev: Må bytte ut vinterdekka neste sesong. Da må jeg over til pigg.. Litt mer utfordrende å kjøre ut på landet til nyhuset enn å stortsett kjøre i bynære strøk Continental pigg kom vel også bra ut. Pigger har absolutt nor for seg, iallfall på is. Det er mange meter forskjell i bremselengde på is for pigg og piggfritt enda. Jeg kjører vel knapt en km på usaltet vei på min daglige rute. Så fant ut at piggfritt var like greit. Iallfall med Xdrive.
mslello Skrevet Februar 1, 2018 Forfatter Skrevet Februar 1, 2018 Fremdeles mye vinter i trøndelag, så lite spennende som skjer. Veldig fornøyd med Aquapel, saltgrumset setter seg ikke så godt i ruta. Tror jeg sparer inn utlegget på den på spylervæske og vindusviskere. Synes det fungerer aller best på i3'n. Men den har lengre rute, så tror det er mest derfor. Veldig fornøyd med nye dekkene også. Helt annet grep og kontroll på bilen nå. Fikk oppdatert kart i går også, så litt blir det gjort på vinterstid også Marius2002, magneten, Gorg og 2 andre reagerte på dette 5
mslello Skrevet Februar 19, 2018 Forfatter Skrevet Februar 19, 2018 (endret) Da fikk jeg endelig tatt en skikkelig vask med skumkanon og svamp 😊 Kjekt med nabo med varm garasje og sluk 👍 Endret Februar 19, 2018 av mslello Blinklys, Gorg, Walkabout og 1 annen reagerte på dette 4
mslello Skrevet Mars 14, 2018 Forfatter Skrevet Mars 14, 2018 (endret) Skitne biler for tiden. Det snør, saltes og smelter om en annen. E91 fikk nye knrikerforinger i går. De har virkelig levd opp til navnet sitt den siste mnd når det har vært iskaldt her! Har gått noen runder angående senking på denne uten å bli enig med meg selv. Så endte opp med å bare skifte foringene. Fikk også sjansen til å prøve i3s. Her snakker vi moderne GTI! Bedre styring, bredere og litt lavere. Og endelig en traction modus som lar deg få glede av RWD. Og langlysene var virkelig en forbedring! Endret Mars 14, 2018 av mslello Walkabout, tobiasw, fupsaker og 4 andre reagerte på dette 7
Gorg Skrevet Mars 14, 2018 Skrevet Mars 14, 2018 I3s har jeg veldig lyst å prøve, den er virkelig tøff, skulle bare hatt litt breiere dekk ☺️ mslello reagerte på dette 1
mslello Skrevet Mars 14, 2018 Forfatter Skrevet Mars 14, 2018 3 timer siden, Gorg skrev: I3s har jeg veldig lyst å prøve, den er virkelig tøff, skulle bare hatt litt breiere dekk ☺️ På sommer er det jo hele 175 foran og 195 bak da Marius2002 reagerte på dette 1
mslello Skrevet Mars 15, 2018 Forfatter Skrevet Mars 15, 2018 Fikk testet X2 i går da.. Ser ganske tøff ut den også! fupsaker, magneten, tobiasw og 1 annen reagerte på dette 4
mslello Skrevet Mars 16, 2018 Forfatter Skrevet Mars 16, 2018 Da var forrige eier av E91, så snill å sende noen deler som var byttet ut og ikke minst Haynes manualen! Tusen takk @Marius2002 Marius2002, magneten og Gorg reagerte på dette 3
Marius2002 Skrevet Mars 16, 2018 Skrevet Mars 16, 2018 Herlig at det kom fram magneten, mslello og Gorg reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå