220xd Skrevet November 13, 2017 Share Skrevet November 13, 2017 Hei noen som har godt råd hva gjøre med LED lys som iser igjen ved kjøring i snøslaps? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mithrox Skrevet November 13, 2017 Share Skrevet November 13, 2017 Jeg fant ikke noen god måte å hindre det på, så jeg flyttet til Rogaland ... her snør det aldri StigJ, Marius2002, Øyvind.J og 4 andre reagerte på dette 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
220xd Skrevet November 13, 2017 Forfatter Share Skrevet November 13, 2017 Blir så mye styr 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 13, 2017 Share Skrevet November 13, 2017 I mine øyne er det rart at BMW ikke har varmetråder el. tilsv. i frontlyktene som er av LED ettersom disse avgir svært liten varme. Det eneste alternativet jeg kan se for meg er coating el. tilsv. av frontlyktene, hyppig vedlikehold av coating og regelmessig vask. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 14, 2017 Share Skrevet November 14, 2017 On 13.11.2017 at 16.01, Saltkjelen skrev: I mine øyne er det rart at BMW ikke har varmetråder el. tilsv. i frontlyktene som er av LED ettersom disse avgir svært liten varme. Det eneste alternativet jeg kan se for meg er coating el. tilsv. av frontlyktene, hyppig vedlikehold av coating og regelmessig vask. Er vel ikke fryktelig mange land som sliter med dette så kanskje ikke så rart at BMW ikke tar kostnaden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 14, 2017 Share Skrevet November 14, 2017 7 minutter siden, -Erik- skrev: Er vel ikke fryktelig mange land som sliter med dette så kanskje ikke så rart at BMW ikke tar kostnaden? Sant nok, men kunne vært en del av "cold climate version". Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 14, 2017 Share Skrevet November 14, 2017 32 minutter siden, Marius2002 skrev: Sant nok, men kunne vært en del av "cold climate version". Ideelt sett hadde det og diffbrems vært en mulig option ja StigJ og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 14, 2017 Share Skrevet November 14, 2017 1 time siden, -Erik- skrev: Er vel ikke fryktelig mange land som sliter med dette så kanskje ikke så rart at BMW ikke tar kostnaden? Dette går jo på trafikksikkerheten, så om BMW sparer på kostnaden her er det svært kritikkverdig. Sannsynligvis handler det om at de ikke gidder, rett og slett. Det er nok mange land som vil ha glede av dette, da både regn og snø medfører diverse ulemper - dugg/is/snø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
220xd Skrevet November 18, 2017 Forfatter Share Skrevet November 18, 2017 Clear Sight er for å ha på vinduer, har tenkt å prøve det. Takker for interressen. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet November 18, 2017 Share Skrevet November 18, 2017 Virker som det er en del meir dugg i LED lys også🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 18, 2017 Share Skrevet November 18, 2017 Dette er dessverre bare slik det er med LED lys, finnes på det nåværende tidspunkt ingen kur mot dette. Går vel an å behandle lykteglassene med noe men det er bare en midlertidig løsning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 18, 2017 Share Skrevet November 18, 2017 (endret) 35 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Dette er dessverre bare slik det er med LED lys, finnes på det nåværende tidspunkt ingen kur mot dette. Går vel an å behandle lykteglassene med noe men det er bare en midlertidig løsning Det finnes på markedet, men bilprodusentene har det ikke(evnt. hvem har det?) som alternativ på sine biler. Ser vi litt på off-roadmarkedet, spesielt amerikanere, er det etterspørsel for ettermarked LED-kaster med varmetråder. https://www.jwspeaker.com/products/heated-4x6-led-headlights-model-8800-evolution-2/ (egentlig for lastebil, men blir brukt i off-road-sammenheng også i følge forum) Eller https://www.quadratec.com/products/97009_8004.htm (som er erstatter av hovedlys til Wrangler, som forøvrig er en kul bil). Det er ingen grunn til at ledende produsenter som Tesla(jepp), BMW, VAG, MB osv. ikke skal ha dette som standard, ekstrautstyr eller en del av "cold climate" Det er nå så, håper trådstarter finner en dugende løsning Endret November 18, 2017 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 18, 2017 Share Skrevet November 18, 2017 Ja det var jo en elegant løsning... Mallabarius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 18, 2017 Share Skrevet November 18, 2017 (endret) 12 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Ja det var jo en elegant løsning... Tja, det var vel teknologien. Synes ikke lysene på Wrangler var en ille ettermarkedløsning heller. Lyskasterne i øverste link er jo kun for offroadbiler eller lastebil, men tanken min var at varmetråder i lys, som trådstarter var inne på, finnes. Det må bare tas i bruk av fler Dessuten var det genialt med temperatursensor når varmetrådene slår seg på/av. Endret November 18, 2017 av Marius2002 Saltkjelen og Øyvind.J reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2017 Share Skrevet November 19, 2017 (endret) On 14/11/2017 at 20.44, Saltkjelen skrev: Dette går jo på trafikksikkerheten, så om BMW sparer på kostnaden her er det svært kritikkverdig. Sannsynligvis handler det om at de ikke gidder, rett og slett. Det er nok mange land som vil ha glede av dette, da både regn og snø medfører diverse ulemper - dugg/is/snø. Jeg er enig med deg i at dette trolig mest handler om vilje (mangel på sådan) til å gjøre noe med et problem som helt sikkert også er aktuelt i land som Tyskland, Østerrike og Sveits (som BMW's ingeniører sikkert har hørt om). Det finnes varmetråder til frontvinduer (nesten usynlige) så hvorfor ikke til lykteglass? Jeg tenker som deg at lykteglassene blir noen kroner dyrere med varmetråder, men at dette ikke er en unnskyldning når det handler om sikkerhet. Endret November 19, 2017 av Fredrik Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå