Gå til innhold

Alpina b10 biturbo resturering.


Vmyrhaug
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg har et sterkt inntrykk av at de bilene som ble skjøtet på 80 og 90 tallet ikke ble tatt vare på når det kom til 3-4 eieren. De ble ikke regnet som hel ved og da ble de neglisjert.

var vel mere att pga skjøting, så var disse billigere, og da ble de dårligere behandlet. er ikke så farlig med en bil til 300k kontra 600k.  nå er ikke den her kappet helt av, kun delvis, så kan egentlig ikke kalle den skjøtet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/3/2022 at 2:41 PM, Rune-K said:

Jeg har et sterkt inntrykk av at de bilene som ble skjøtet på 80 og 90 tallet ikke ble tatt vare på når det kom til 3-4 eieren. De ble ikke regnet som hel ved og da ble de neglisjert.

 

E34en til trådstarter er en skikkelig bruktbil-kjendis. Den lå jo til salgs på forsiden av Autobørsen og Motorbørsen flere ganger i perioden 1999-2003, vanligvis i prisleie 300-360k hvis jeg husker korrekt. 

Ombygd eller ei, det var skikkelig drømmebil da. Ordentlig grombil. 

Du nevner ombygd Alpina....For en del år siden var det en råner som ragget rundt i bygda i en E28 Alpina B7 en kort stund. Og det viste seg selvfølgelig at denne var ombygd. Hvem ellers ville fylt opp en grisefet E28 Alpina med fulle fjortiser ruset på gratis Smirnoff Ice og Marlboro Light...

Dessverre vet jeg ikke hvor det ble av akkurat det rustne eksemplaret med sladdebulker.... Kanskje liffi vet noe mer om den bilen. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns og jeg husker denne bilen ligge ute til 360000,- mener jeg det var, og for meg var det og en drømmebil den gangen. 🙂

Når det kommer til ombygde biler er det minst like moro som originalt, så lenge jobben er skikkelig gjort. Det viktigste er at eier er fornøyd og nyter bilen.

Jeg tror at uansett så blir det mer av ombygde biler når disse bikker en viss alder, både på grunn av naturlig slitasje, skader og deletilgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werther

ja, det var en som kjøpte noe han ikke helt viste hva var. Han kom over en litt skadet B7 som har ribbet motoren å div fra og puttet i sinn 528i 😂 resten gikk på høghern!..

hadde man bare vist prisen på dem nå. 
ombygde biler var ikke verdt mye før, spes hvis dem var noe slitne / skadde. 
 

den bilen trådstarter har ble jeg tilbudt for en ok penge for en del år tilbake da motoren trengte litt stell. Flott den snart er oppe å går igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2022 den 20.22, liffi skrev:

@Werther

ja, det var en som kjøpte noe han ikke helt viste hva var. Han kom over en litt skadet B7 som har ribbet motoren å div fra og puttet i sinn 528i 😂 resten gikk på høghern!..

hadde man bare vist prisen på dem nå. 
ombygde biler var ikke verdt mye før, spes hvis dem var noe slitne / skadde. 
 

den bilen trådstarter har ble jeg tilbudt for en ok penge for en del år tilbake da motoren trengte litt stell. Flott den snart er oppe å går igjen 

snart er jo definitivt🤣🤣 hadde jo plan om å få den på veien igjen i 2018. skar seg på samtlige punkt. men, har hatt tid til å samle mere deler. 

jeg innrømmer glatt att jeg fikk tak i denne rimelig, men når en ser hvor mye arb og deler som ryker ivei, så er ikke totalen overhode rimelig.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, liffi skrev:

Viktig å ha trua :) ja det var min tanke også mtp kjøp at det blir fort kostbart! Men godt noen reddet denne fra sikker død! 

tilstanden på den var egentilg ganske rett i en sikker død gitt..  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker og godt denne bilen både fra diverse blader osv og husker jeg så den en gang i Oslo på slutten av 90 tallet .

Var jo litt av en skue der den kom kjørende .

Synes forøvrig det er gøy å se at du gir denne et nytt liv .

Ombygd eller ikke ombygd ,bilen kommer nok til å bli knallpen og gi deg absolutt like mye glede som om det var en som ikke var kuttet i .😎

Som tidligere nevnt så har jeg Autobørsen fra tjaaa 98 eller 99 liggende der denne er for salg .

Om jeg finner det ,så kan du få det om det er av int .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Husker og godt denne bilen både fra diverse blader osv og husker jeg så den en gang i Oslo på slutten av 90 tallet .

Var jo litt av en skue der den kom kjørende .

Synes forøvrig det er gøy å se at du gir denne et nytt liv .

Ombygd eller ikke ombygd ,bilen kommer nok til å bli knallpen og gi deg absolutt like mye glede som om det var en som ikke var kuttet i .😎

Som tidligere nevnt så har jeg Autobørsen fra tjaaa 98 eller 99 liggende der denne er for salg .

Om jeg finner det ,så kan du få det om det er av int .

det er jeg meget inntressert i😍 om noen har flere sånne annonser liggende, så er jeg inntressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 8.12.2022 den 8.01, sveigis skrev:

Husker og godt denne bilen både fra diverse blader osv og husker jeg så den en gang i Oslo på slutten av 90 tallet .

Var jo litt av en skue der den kom kjørende .

Synes forøvrig det er gøy å se at du gir denne et nytt liv .

Ombygd eller ikke ombygd ,bilen kommer nok til å bli knallpen og gi deg absolutt like mye glede som om det var en som ikke var kuttet i .😎

Som tidligere nevnt så har jeg Autobørsen fra tjaaa 98 eller 99 liggende der denne er for salg .

Om jeg finner det ,så kan du få det om det er av int 

 

Det var Tom Vinje som bygget bilen i sin tid - han hadde verksted i Smalvollveien, som forøvrig brant ned på tidlig 2000-tall, og jeg kjøpte den av ham 12.04.2000 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2022 den 10.38, TurboTore skrev:

 

Det var Tom Vinje som bygget bilen i sin tid - han hadde verksted i Smalvollveien, som forøvrig brant ned på tidlig 2000-tall, og jeg kjøpte den av ham 12.04.2000 😊

du hadde den i mange år du tore? var under denne da den hang i løftebukken på msport nede på nyhavna. hadde selv en 525 den gangen. mulig dette var i 2003 eller 2004, på høsten om jeg ikke husker feil. og sikla fælt den gangen👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vmyrhaug skrev:

du hadde den i mange år du tore? var under denne da den hang i løftebukken på msport nede på nyhavna. hadde selv en 525 den gangen. mulig dette var i 2003 eller 2004, på høsten om jeg ikke husker feil. og sikla fælt den gangen👌

Hadde den i litt over to år. Bygde om til bredfront og da jeg solgte den var den dønn strøken. 

Har sett den til salgs noen ganger i senere år og den har gradvis blitt verre og verre - synd å se hvordan det har gått med den.

Satser på at den gjenoppstår i gammel glans nå😊 Du går for M-motor og turbo? Potensiale for frisk toppfart med den sluttutvekslinga og mer turtall enn den originale M30'en -  nådde "kun" 305 på meteret før den ga seg😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2022 den 6.15, TurboTore skrev:

Hadde den i litt over to år. Bygde om til bredfront og da jeg solgte den var den dønn strøken. 

Har sett den til salgs noen ganger i senere år og den har gradvis blitt verre og verre - synd å se hvordan det har gått med den.

Satser på at den gjenoppstår i gammel glans nå😊 Du går for M-motor og turbo? Potensiale for frisk toppfart med den sluttutvekslinga og mer turtall enn den originale M30'en -  nådde "kun" 305 på meteret før den ga seg😊👍

blir fortsatt m30, men overhode ikke org utførelse. her blir det full smidd motor, stroker veiv(blir 3,7l) ppf kam, ppf billet vippearmer, osv. turboer blir oppgradert til 2 stk garrett gtx2860 rs gen 2. turtall blir det motorens dreimomentkurve snur og går mye ned. blir en vri på innsuget, jeg er forelsket i itb. så det blir det her også. ecu blir selvfølgelig link ecu siden jeg er forhandler av dette. jeg vurderte s38 motor lenge, men vil holde meg til til m30, men mye oppgradert selvfølgelig. 

bilen skal gjennoppstå i bedre glans enn da du hadde den. litt her og der fra øverste hylle hos bmw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...