Gå til innhold

Erfaringer med Android "drop in" medialøsninger


Anbefalte innlegg

Hei. Som tittelen sier, er det noen som har noen erfaringer med de forskjellige ettermarkedsløsningene?

Det er et norsk merke som ser ut til å ha den mest oppdaterte maskinvaren i det minste, men operativsystemet ser likt ut som de andre

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=110841084

Man får DAB+ og støtte for Bluetooth-streaming. Det ser ganske responsivt ut også.

Har sett tidligere modeller fra det store utland for rundt 4000kr + moms om man er så uheldig å pådra seg det. De hadde utrolig lave specs, på nivå med en billig Android-tablet fra 5-10 år siden. Denne så hakket bedre ut, selv om den ikke akkurat er noen racer.

Men jeg er mer skeptisk til lydkvalitet og hvordan den oppleves å bruke i det daglige. Google Maps hadde vært veldig deilig å få på plass, men hvis man skal drive å stikke hendene sine langt inn i dashboardet for å skrive hvor man skal har det kanskje ikke noe for seg.

Jeg har denne "M-ASK" typen og den er det ikke så mye bruk i lengre. Ikke er det noe vits i FM og AM, CD-veksleren har sovnet inn og jeg tror ikke jeg har noen CDer uansett. Ikke kan den brukes til navigasjon, mangler DVD og får visstnok bare opp piler når man først har den.. Så alt er vel bedre enn slik den er nå :) 

Håper på innspill!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skulle akkurat til å lage en tråd på dette selv, men ser ikke ut til noen har noe voldsom erfaring..

Har selv minste stereo`n uten forsterker i bagasjen, så mailet dem og spurte om dette ville forandre lydkvalitet noe, men fikk bare svar tilbake at jeg hadde forsterker i bagasjen og ingenting ble forandret lydmessig..

La dog merke til at det står 4x60w forsterker integrert, så usikker på hvordan dette vil jobbe opp mot bmw sitt system?

https://graviton.no/produkt/klar/spesialtilpasset/bmw-1/graviton-vx7-10-25-android-7-dab-bmw-x5-x6-e70-e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hvis det er lydkvalitet du vil forbedre så bør du nok se på andre tiltak.

Av det jeg har lest om slike løsninger generelt er at de ikke har så god lydkvalitet, ikke bedre enn original iallfall. Min erfaring med kina og lyd er at en kinawatt er ikke det samme som en fra en bilprodusent eller hifi-produsent. 

I USA har alle bilene forsterker bak, men i europa kan man få dem i fattigmannsstandard, iallefall på E61. Da er det kun headunit som sender ut signal.

Jeg holder på å bygge om min stereo til å ha forsterker bak, tenkte det var bedre anvendte penger. Koster rundt det samme, men er såklart en del arbeid. 

Selv om dette virket litt stilig så har jeg mine tvil om det blir så elegant å bruke touchskjermen når man kjører, siden den er så langt unna. Bruker heller mobiltelefon i en holder enn så lenge.

Endret av Motorhavaristen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veldig dårlig erfaring med Graviton så langt. Lover og lyger så det renner. Mitt råd er like godt å kjøpe samme greiene på eBay for en mye billigere penge. Har ikke fått min enhet enda så kan ikke svare på lydkvalitet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet før så bestilte graviton fra leverandøren av merket når du gjorde en bestilling av dem, så tok bare lengre tid+ pris påslag. Anbefaler å bestille rett ifra produsent har gjort det på begge spillerne i e46en. Tar som regel 2/5 dager med DHL express.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hadde gjort dette om jeg hadde funnet samme enhet med samme specs. Men har ikke funnet andre med android 7, 2 gb ram og 32 gb lagring noen sted. Uansett så har jeg tid til å vente. Men hadde satt pris på informasjonen. Graviton har sendt meg leveringsbekreftelse med kollinummer på pakken for 3 dager siden. Men på posten står det at bring ikke har mottat pakken enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, vil bare opplyse om at Graviton.no driver veldig uproffesionelt. Nå er jeg den andre som har fått feilvare hos ham. Jeg har bestilt en Android enhet til min E90 som skulle være  Android 7.1.2 | Quad-core | 2GB ram | 32GB disk. Artikkelnummer HA7033

 

Legger ved bilder som viser specs på enheten han har sent ut som er Artikkelnummer HA7010, altså en gammel enhet! 

Jeg ber alle være varsomme med å handle i denne butikken. 

Jeg har sendt inn Angrerettspapirene, og ønsker pengene tilbake!

 

MvH Morten

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisan, legger til en liten oppdatering i denne saken min her. Jeg har aldri fått noe svar på hvorfor jeg fikk sendt ut en udatert enhet i forhold til hva de beskriver i annonsen deres. Dette har ikke bare skjedd meg desverre.

Uansett, når man handler på nett, så har man 14 dagers returrett. Altså 14 dager fra man får varen i posten. Da jeg fikk et hint fra en annen kunde av Graviton, sjekket jeg enheten med en gang den kom. Og som dere ser på bildene over her, så var den helt feil i forhold til beskrivelsen. Sendte inn angrefristskjemaet dagen etter, og får nå tilbakebetalt summen av enheten og frakten til meg. Sjekk vedlegg.

 

Husk at når dere prøver å klage, så vil Graviton prøve å kjøpe seg tid. Ikke la dem få tid. Send inn skjemaet asap, og send inn enheten asap. Da har de ikke noe valg. Håper dette kan hjelpe andre der ute.

 

 

Graviton.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bestilte min enhet fra Avinusa.com.  Veldig fornøyd med enheten. Mye nye funksjoner i bilen. Det tok rundt 7 dager å få enhet, ble sendt med DHL express.   Totaltkostnaden med ryggekamera, dab + og toll etc ble på ca 6500kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...