Gå til innhold

Erfaringer med Android "drop in" medialøsninger


Anbefalte innlegg

1 time siden, CrZyWiz skrev:

Enkel operasjon å fjerne det metallet? Tok du noen bilder som viser problemstillingen?

 

Tenker at det er greiere å montere en slik, framfor en allerede utdatert CIC enhet.

Tok desverre ikke bildet av dette. Men sjekk bildet for hvor man må fjerne. Du må skru stålrammen av for å jobbe med den. Det inne bærer å bryte forseglingen. Du ser lett hvilke skruer som må taes. Dremmel er nok det beste, men baufil funker nok også. Jeg brukte blikk saks. Metalet er veldig mykt og bøyelig.

HTB16x5kiWQoBKNjSZJnq6yw9VXaC.jpg_640x640q90.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ettermontert et rimelig bra anlegg på min E61, og lurer enda litt på dette greiene her. 

Tar lang tid å boote sier du. 1min, i en bil? Ikke spesielt bra. Hva hvis man skal starte bilen og rygge, må man vente 1min på ryggesensor?

Er den rask og responsiv som en ny iPad? Hvordan er den i bruk, er den enkel å bruke med kontrollhjulet i bilen?

Har den noen USB-utganger? Høres ut som den trenger en bedre dac.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående 1 minut booting, så er jeg enig med deg. Dette er noe jeg ikke liker selv med denne enheten.

Ellers så kan jeg si at hvis du rygger, så vil  rygge-kameraet og rygge sensorene fungere fordi om enheten ikke er bootet. Dette er en egen video port og ikke en del av Android-systemet.

Denne enheten er er LANGT i fra like sprek som en ny IPAD. Hvis du har slike forventninger, så vil jeg fraråde deg til å kjøpe denne enheten. Du vil garrantert bli skuffet. Enheten har 1.6 ghz cpu og 2 gb ram. Aner ikke hva en Ipad har. Men det er dag og natt.

Men hvis du ønsker å streame musikk fra telefonen din, eller fra enheten selv via usb, sd etc. Se film via hardisk eller youtbe etc så fungerer det bra. Navigasjons appen som følgte med heter Sygic, og fungerer også veldig bra. Hvis du ønsker å ha en fullverdig Android enhet til å ersttte telefonen din eller padden din, så er ikke denne enheten til deg. Hvis man instalerer en haug med apper, så kan jeg tenke meg at denne kommer til å bli treig etterhvert. Uten at jeg har noe erfaring med dette.

Den har 2 usb utganger. Disse kan splittes til flere.

Om den trenger DAC er jeg usikker på. Jeg hører ikke forskjell på lyden orginalt i min bil contra denne. Men jeg har ikk noe fansy lyd i bilen heller. Så her kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Ellers så lligger det en del video-er på youtube som viser hvor hurtig den er.  Hjulet fungerer bra på orginal appene, men som du sikkert vet, er dette en Android enhet. Så alle andre apper inkl Sygic vil kreve at du bruker touch-skjermen. Hvis du ikke liker dette, ikke kjøp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
 

Tar lang tid å boote sier du. 1min, i en bil? Ikke spesielt bra.

 

 

Angående 1 minut booting, så er jeg enig med deg. Dette er noe jeg ikke liker selv med denne enheten.

Ser at det finnes et oppgraderingskort nå som løser dette med konfigurerbar hvilemodus, dermed kan systemet starte på 2-3 sekunder selv etter timer i hvilemodus uten å trekke vesentlig strøm. Selges for $150 på eBay (bare et eksempel, finner det sikkert billigere), eller 2000 kroner hos Graviton, da tar de jobben med å installere det. Prosessoren blir også mye raskere, og RAM økes til 4 GB med dette kortet. Opplevd hastighet skal være som natt og dag. Håper å få testet dette selv i nær fremtid.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Basse Lusk skrev:

 

Ser at det finnes et oppgraderingskort nå som løser dette med konfigurerbar hvilemodus, dermed kan systemet starte på 2-3 sekunder selv etter timer i hvilemodus uten å trekke vesentlig strøm. Selges for $150 på eBay (bare et eksempel, finner det sikkert billigere), eller 2000 kroner hos Graviton, da tar de jobben med å installere det. Prosessoren blir også mye raskere, og RAM økes til 4 GB med dette kortet. Opplevd hastighet skal være som natt og dag. Håper å få testet dette selv i nær fremtid.

har selv android 2din til e46 med px5 og 4GB ram. Den er helt vanvittig rask, starter på ett par sekunder fra hvilemodus, og lagg er nesten ikke tilstede.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

har selv android 2din til e46 med px5 og 4GB ram. Den er helt vanvittig rask, starter på ett par sekunder fra hvilemodus, og lagg er nesten ikke tilstede.

Takk for at du bekrefter det jeg har lest med egen erfaring! Da bikker det i retning av en investering her. :)  Skjermen skal forresten også bli skarpere med PX5-oppgraderingen.

Kan den stå i hvilemodus i flere dager, eller gjør den da en full boot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Basse Lusk skrev:

Takk for at du bekrefter det jeg har lest med egen erfaring! Da bikker det i retning av en investering her. :)  Skjermen skal forresten også bli skarpere med PX5-oppgraderingen.

Kan den stå i hvilemodus i flere dager, eller gjør den da en full boot?

Lengste min har stått i hvilemodus er en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 20.45, Basse Lusk skrev:

 

Ser at det finnes et oppgraderingskort nå som løser dette med konfigurerbar hvilemodus, dermed kan systemet starte på 2-3 sekunder selv etter timer i hvilemodus uten å trekke vesentlig strøm. Selges for $150 på eBay (bare et eksempel, finner det sikkert billigere), eller 2000 kroner hos Graviton, da tar de jobben med å installere det. Prosessoren blir også mye raskere, og RAM økes til 4 GB med dette kortet. Opplevd hastighet skal være som natt og dag. Håper å få testet dette selv i nær fremtid.

Denne vil ikke passe på CCC / CIC / NBT android enheter. Da trenger du firmware til disse som passer PX5. Så vidt jeg vet så har ikke disse enhetene kommet ut i PX5 men PX3. Den nyeste utgaven som er på markedet pr nå er PX6 2 gb ram og 32 gb lagring. Men om disse har slik hvilemodus som beskrives her er jeg ikke sikker på.

Og om du finner en firmware som passer vil du ikke kunne instalere denne, da det ikke finnes en offisiell måte å instalere FW fra SD kort uten at det allerede er android installert.

 

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne vil ikke passe på CCC / CIC / NBT android enheter. Da trenger du firmware til disse som passer PX5. Så vidt jeg vet så har ikke disse enhetene kommet ut i PX5 men PX3. Den nyeste utgaven som er på markedet pr nå er PX6 2 gb ram og 32 gb lagring. Men om disse har slik hvilemodus som beskrives her er jeg ikke sikker på.

Nå stoppet du meg fra å bestille en PX3-enhet. :) Etter litt leting fant jeg helt nye PX6-enheter her. Men stusser på at det fremdeles er 2 GB RAM, er det nok til å dra rundt Android 8.1 uten lag? Siden disse nettopp er lansert, er det lite med erfaringer å finne enda. Et spørsmål er også varmgang, er disse vifteløse? Og, som du sier, det er usikkerhet rundt hvilemodusen, som er viktig for de fleste, vil jeg tro. Så jeg velger å avvente til andre kommer med erfaringer.

 

Jeg har enda ikke kjøpt dette, men venter i spenning på deres resultater :)

Tenker det blir et prosjekt til våren for min del, så ikke hold pusten mens du venter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Basse Lusk skrev:

Nå stoppet du meg fra å bestille en PX3-enhet. :) Etter litt leting fant jeg helt nye PX6-enheter her. Men stusser på at det fremdeles er 2 GB RAM, er det nok til å dra rundt Android 8.1 uten lag? Siden disse nettopp er lansert, er det lite med erfaringer å finne enda. Et spørsmål er også varmgang, er disse vifteløse? Og, som du sier, det er usikkerhet rundt hvilemodusen, som er viktig for de fleste, vil jeg tro. Så jeg velger å avvente til andre kommer med erfaringer.

Tenker det blir et prosjekt til våren for min del, så ikke hold pusten mens du venter. :)

Du gjør alt riktig med å vente. Og det kommer 4 gb ram, du må bare ha tolmodighet. PX6 er kjent for å ikke bli så varme som PX3 og PX5. Så PX6 er et godt valg. Men som det alltid har vært med disse enhetene, så er det gamlere prossesorer enn andre android enheter som selges. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Vekker tråden, for nå har jeg fått i hus en 10.25" skjerm med Android 9, Snapdragon CPU, 4 GB RAM og 64 GB minne! Skjermen er av typen blå antirefleks. Dette er den beste Android-enheten som kan skaffes for tiden. Benyttet et tilbud på aliexpress og fikk alt levert for 4500 kr inkludert moms og tollgebyr (skal sies at selger var snill med verdiangivelsen ...). :)

Valget falt på en Snapdragon-skjerm fordi disse enhetene har bedre lyd (enn PX), utvikler mindre varme, og har innebygget 4G, blant annet.

Erfaring så langt er at lyden er helt fenomenal. Det har vært et stadig problem med slike enheter, at lyden forringes fordi den går over ekstern AUX. Nå går lyden direkte til AUX på Head Unit, forbi lydforringende kabler og bokser. Et tips er å ikke bruke AUX-porten ved armlenet i det hele tatt, lyden kan forringes bare ved at noe er plugget inn, og har du Combox, så plugg ut selve kabelen inn til kontakten ved armlenet, kvaliteten blir for noen som natt og dag.

Enheten starter fra scratch på 20-25 sekunder (fra nøkkelen settes i). Umiddelbart fra standby, men den står ikke i standby lenge, for å si det sånn, i min bil bare et knapt minutt (tror det har sammenheng med lavt batterinivå for tiden).

Bluetooth og handsfree fungerer utmerket, og den innebygde mikrofonen synes så langt å være god nok. I motsatt fall er planen å montere en ekstern mikrofon i taklyset (original plassering). Android-boksen har inntak for ekstern mikrofon.

Venter på flere pakker de neste ukene:

1. DAB-radio. Fant at at bilen har original DAB-antenne i bakruten, er "bare" å montere forsterker der og trekke antennekabel.

2. Ryggekamera. Bestilt et høyoppløselig kamera, spent på om bildekvaliteten er bedre, eller om dette bare er salgstriks.

3. Ser at skjermen har inntak for AUX, så da tenker jeg å flytte kabelen fra AUX-porten ved armlenet, fra HU til Android-boksen. Samtidig vil jeg montere en USB-port, til dette kjøper jeg denne. Den ene kabelen der har feil plugg, så lodder sammen med denne for å kunne koble til Android-boksen.

Dette blir bra! :)

Spørsmål?

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/12/2019 at 3:27 AM, Basse Lusk said:

Vekker tråden, for nå har jeg fått i hus en 10.25" skjerm med Android 9, Snapdragon CPU, 4 GB RAM og 64 GB minne! Skjermen er av typen blå antirefleks. Dette er den beste Android-enheten som kan skaffes for tiden. Benyttet et tilbud på aliexpress og fikk alt levert for 4500 kr inkludert moms og tollgebyr (skal sies at selger var snill med verdiangivelsen ...). :)

Valget falt på en Snapdragon-skjerm fordi disse enhetene har bedre lyd (enn PX), utvikler mindre varme, og har innebygget 4G, blant annet.

Erfaring så langt er at lyden er helt fenomenal. Det har vært et stadig problem med slike enheter, at lyden forringes fordi den går over ekstern AUX. Nå går lyden direkte til AUX på Head Unit, forbi lydforringende kabler og bokser. Et tips er å ikke bruke AUX-porten ved armlenet i det hele tatt, lyden kan forringes bare ved at noe er plugget inn, og har du Combox, så plugg ut selve kabelen inn til kontakten ved armlenet, kvaliteten blir for noen som natt og dag.

Enheten starter fra scratch på 20-25 sekunder (fra nøkkelen settes i). Umiddelbart fra standby, men den står ikke i standby lenge, for å si det sånn, i min bil bare et knapt minutt (tror det har sammenheng med lavt batterinivå for tiden).

Bluetooth og handsfree fungerer utmerket, og den innebygde mikrofonen synes så langt å være god nok. I motsatt fall er planen å montere en ekstern mikrofon i taklyset (original plassering). Android-boksen har inntak for ekstern mikrofon.

Venter på flere pakker de neste ukene:

1. DAB-radio. Fant at at bilen har original DAB-antenne i bakruten, er "bare" å montere forsterker der og trekke antennekabel.

2. Ryggekamera. Bestilt et høyoppløselig kamera, spent på om bildekvaliteten er bedre, eller om dette bare er salgstriks.

3. Ser at skjermen har inntak for AUX, så da tenker jeg å flytte kabelen fra AUX-porten ved armlenet, fra HU til Android-boksen. Samtidig vil jeg montere en USB-port, til dette kjøper jeg denne. Den ene kabelen der har feil plugg, så lodder sammen med denne for å kunne koble til Android-boksen.

Dette blir bra! :)

Spørsmål?

Hei. Jeg har tenkt å bestille meg en Android skjerm. Men jeg er litt redd for å velge "feil".

Kunne du ha tatt en sjekk på linkene og eller kommet med en passene skjerm?

Det skal monteres i en X5 E70 2012.

Skjerm1, Skjerm 2Skjerm 3

Det blir kanskje Skjerm 3 som blir det beste valget?

 

 

Endret av stihau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...