Gå til innhold

Norbakken's E23 728i


norbakken
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, norbakken skrev:

Planen er å få den på skilt ja, nå går det masse tid og penger til å gjøre den presentabel på eu, og så får vi se hva de sier. Har en utfordring knyttet til dempere og fjører. Disse finnes det få av, og de er dyre, så jeg vurderer et sett med coilovers, da kan jeg få den litt mer i vater også…

Synes du gjør en god jobb med denne, så tipper du snart får den godkjent ☺️ Har du hørt med Koed ang coils ? Husker ikke helt, men flere med E34 sender fjørbeina inn til Koed så sender de dette videre og du får igjen ferdig mekka coils med tüv. Lurer på om det er merket KW 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Synes du gjør en god jobb med denne, så tipper du snart får den godkjent ☺️ Har du hørt med Koed ang coils ? Husker ikke helt, men flere med E34 sender fjørbeina inn til Koed så sender de dette videre og du får igjen ferdig mekka coils med tüv. Lurer på om det er merket KW 🤔

Snart blir det ikke, men jeg legger opp til at den skal gå gjennom ja 😜

Det finnes minimalt med senk til e23, Koed leverer senkefjærer fra H&R som senker 30mm, men det hjelper meg lite. Dessuten skal de ha (hold deg fast) 12K for fire støtdempere, så da er det bedre å gå for de coilsene jeg linket til lengre opp her… Det finnes selvfølgelig billigere dempere på f.eks Mister Auto, men jeg vil gjerne ha bilen lavere i front, og ikke helt sigen på ræva, så vet ikke helt hva som er best…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, norbakken skrev:

Koed leverer senkefjærer fra H&R som senker 30mm, men det hjelper meg lite. Dessuten skal de ha (hold deg fast) 12K for fire støtdempere, så da er det bedre å gå for de coilsene jeg linket til lengre opp her…

Spurt Koed eller bare sett i nettbutikken? 
Jeg kjører med fjærer og dempere kjøpt der for en fin pris som de skaffet selv om de ikke står i sortimentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kvasi skrev:

Spurt Koed eller bare sett i nettbutikken? 
Jeg kjører med fjærer og dempere kjøpt der for en fin pris som de skaffet selv om de ikke står i sortimentet.

Hmm, jeg har snakket med dem om fjører, men har ikke spurt om de har noen andre alternativer enn det som ligger i nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt med Husebye Autodeler om nye dempere ?

Der fikk jeg de absolutt beste tilbudet på nye dempere til e28 .

De kostet veldig mye alle andre plasser.

Forsøket verdt hvertfall å sjekke ut de😊

12 laken for dempere var jo voldsomt og . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Har du hørt med Husebye Autodeler om nye dempere ?

Der fikk jeg de absolutt beste tilbudet på nye dempere til e28 .

De kostet veldig mye alle andre plasser.

Forsøket verdt hvertfall å sjekke ut de😊

12 laken for dempere var jo voldsomt og . 

Nope, aldri hørt om, men skal sjekke ut. Måtte ta en ekstra titt i går kveld, men verken Mister Auto, Autodoc eller Skruvat har dempere og fjører til e23 (autodoc har foran). Er det virkelig så spesielle dimensjoner og/eller spesifikasjoner på den bilen? 
MTS leverer også senkesett, og et par andre ukjente merker på eBay, men har ikke funnet noen som leverer med vektpapirer pr. aksling, og da blir det vrient å få det godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Orjan skrev:

Hjertelig, @Orjan, her skal jeg undersøke litt mer! Får prøve å børste støv av den tysken jeg ikke har hatt 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Orjan skrev:

Herzlich willkommen @norbakken 😁

Vet ikke om jeg har nevnt det tidligere, men denne bilen ble først kjøpt av onkelen til kona mi. Godt å se at du tar den tilbake til glansdagene igjen.

Was?! :P Nei det har du ikke sagt! Så gøy. Bilen har levd et langt og innholdsrikt liv, noe som vises, men det er fortsatt mye igjen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var støtfangeren fremme også ferdig. Den har vært kræsja så passformen er sånn ca. Prøvde å lage meg en jigg og få den tilbake til opprinnelig form, men det var ikke så enkelt 🙈

01E3402C-8E92-4FF7-906E-0DD74295F5F1.thumb.jpeg.fe758dd0eabfb5d075f4fd980da28ef5.jpeg

Fikk på litt lakk og startet monteringen, men fytti for en dritjobb. Det er ca tusen skruer og 7 deler som skal passe sammen, og jeg har brukt nærmere fire timer på å få driten sammen 🙄

D16746C3-285D-49AE-8008-DC72436DDDA5.thumb.jpeg.05f7be56daf7118b717f1ee06f1fcac3.jpeg

5E659106-DA3E-4290-89BB-F734A7BCCDA3.thumb.jpeg.681ea04a08fcaa5eb72fc018c328c399.jpeg

Nå trenger jeg bare nye tåkelykter, de som står på er bare lånt av e28’n for syns skyld 😜

FAFC57F1-512F-4B2F-8D52-C1CA9B434672.thumb.jpeg.2b66429ea6704521872351a24b885227.jpeg

Men jeg liker den fronten her ass 😎

ACAA2134-A74D-4D29-B7A9-ED91A70DC9A2.thumb.jpeg.6d26f8f9d8eb0d088f2fddace8c2d25e.jpeg

A82EC8D1-91BD-46D2-827E-3CC2004B1F1E.thumb.jpeg.6cecfdabfd0c61e864d28b6fdb61b364.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, sveigis skrev:

Kunne ikke være mer enig .😊

E23 er elsk .

Du har gjort en formidabel jobb på fangeren og ser jeg.

 

14 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Dæsken så fin du fikk fangeren a gitt 😳👍 Må si denne bilen får masse velfortjent kjærleik 🥳 Gøy å følge med på denne typen fix siden jeg liker å drive med en del av slikt selv ☺️ Stå på !!

Takk for hyggelige ord. Fangeren funker, og som med resten av bilen så er hensikten å få det «ok» og ikke utstillingsstand. Den er ikke helt der den skal være verken i høyde eller bredde, men det er bedre enn ingenting 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...