Gå til innhold

F30 tuning


EllefL
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg sendt Mail til: TSracing, Autopower & BOracing.

BOracing tilbyr ingenting.

Autopower ville ha reg. nummer først, venter på svar.

TSracing har jeg ikke fått svar fra.

Da venter vi i spenning, i hvert fall jeg. Om andre på tråden får ånden over seg, kult om vi med litt felles innsats kunne kartlagt dette litt ordentlig😆😎

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 9.10.2018 den 20.28, B3MR skrev:

Da har jeg sendt Mail til: TSracing, Autopower & BOracing.

BOracing tilbyr ingenting.

Autopower ville ha reg. nummer først, venter på svar.

TSracing har jeg ikke fått svar fra.

Da venter vi i spenning, i hvert fall jeg. Om andre på tråden får ånden over seg, kult om vi med litt felles innsats kunne kartlagt dette litt ordentlig😆😎

 

Svar fra Autopower:

Autopower Norge AS har 22 års erfaring med motorkalibrering.
Denne bilen kan benytte Autopowers MyGenius. Dette er det beste alternativet innen tuning til denne.
MyGenius-enheten gjør at du selv kan overføre tuningprogram eller originalprogram til og fra bilen. Du plugger MyGenius’en til bilens diagnosekontakt under dashbordet og overfører nytt program i løpet av få minutter. Computeren er kun tilkoblet den tiden det tar å overføre programmet. Det er således ikke noen synlig installasjon. Du får en komplett softwareoppgradering av motorstyringen, som er det beste innen tuning. 

Med MyGenius legger du enkelt tilbake originalprogrammet før du leverer bilen på merkeverkstedet, slik at den er original når de har den på service eller EU-kontroll.  

Du får opptil 262hk og 425Nm på bensinmotoren i tillegg til elektrisk.
Pris fra kr 6320,-

Jeg svarer så:

Jeg ønsker gjerne mer power, men er dette en "alt eller ingenting" løsning? Eller kan man finjustere noe? Jeg tenker her på NM, ikke HK. Mener at girkassa har en maks spek på 500 NM, kan man sette det til maks 500, eller blir enten 350 eller 425 uansett?

Hvor på de svarer:

Det er høyrefoten din som avgjør hvor mye moment du henter ut. Vi har i utgangspunktet kun disse to stegene tilgjengelig, men vi kan få laget et steg med mindre Nm. Dette koster 1500,- ekstra.

Vi har solgt mange av disse tuningene. Samme motor står i en hel rekke av BMW sine modeller. Enten som ren bensin eller i kombinasjon med elektro.

 

Svarene fra Autopower er helt ok, og det virker som de har grei peiling. Bortsett fra kommentaren om at det er høyrefoten som styrer moment. Der synes jeg han bommer litt, og det virker ikke helt profesjonelt. Får i det minste meg til tvile litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, B3MR skrev:

Svar fra Autopower:

Autopower Norge AS har 22 års erfaring med motorkalibrering.
Denne bilen kan benytte Autopowers MyGenius. Dette er det beste alternativet innen tuning til denne.
MyGenius-enheten gjør at du selv kan overføre tuningprogram eller originalprogram til og fra bilen. Du plugger MyGenius’en til bilens diagnosekontakt under dashbordet og overfører nytt program i løpet av få minutter. Computeren er kun tilkoblet den tiden det tar å overføre programmet. Det er således ikke noen synlig installasjon. Du får en komplett softwareoppgradering av motorstyringen, som er det beste innen tuning. 

Med MyGenius legger du enkelt tilbake originalprogrammet før du leverer bilen på merkeverkstedet, slik at den er original når de har den på service eller EU-kontroll.  

Du får opptil 262hk og 425Nm på bensinmotoren i tillegg til elektrisk.
Pris fra kr 6320,-

Jeg svarer så:

Jeg ønsker gjerne mer power, men er dette en "alt eller ingenting" løsning? Eller kan man finjustere noe? Jeg tenker her på NM, ikke HK. Mener at girkassa har en maks spek på 500 NM, kan man sette det til maks 500, eller blir enten 350 eller 425 uansett?

Hvor på de svarer:

Det er høyrefoten din som avgjør hvor mye moment du henter ut. Vi har i utgangspunktet kun disse to stegene tilgjengelig, men vi kan få laget et steg med mindre Nm. Dette koster 1500,- ekstra.

Vi har solgt mange av disse tuningene. Samme motor står i en hel rekke av BMW sine modeller. Enten som ren bensin eller i kombinasjon med elektro.

 

Svarene fra Autopower er helt ok, og det virker som de har grei peiling. Bortsett fra kommentaren om at det er høyrefoten som styrer moment. Der synes jeg han bommer litt, og det virker ikke helt profesjonelt. Får i det minste meg til tvile litt.

 

Svar fra TS-Racing:

Grei bil for tuning  J
BMW sine motorer er vel uansett de vi tuner flest av om dagen
Vi kan tune disse via diagnosekontakt med en spesiell nettverks-datakabel !
(ser noen sier de kan ,men det er nok med vanlig ledning/kabel,de fleste brekker opp eller borrer i ECU)

kr.5800,- ink.mva
ink.å gjøre bilen original igjen ,om du vil ved salg/innbytte
ink.ev. ny tuning om bilens motorstyring blir oppdatert på service ,og tuningen blir borte !
(dette er det INGEN andre tunere som står for)

Ting som mange lurer på og som vi har lyst å informere om :
Vi lager tuningsoftware til hver enkelt bil ,så resultat skal bli 100% 
IKKE kopiert fra andre eller lastet ned fra internett !!
-OG SELVFØLGELIG  IKKE «TDIBOX» eller andre «gjør det selv» system heller ! 
ALLE bilens originale funksjoner blir akkurat som før ,det kan vi love
Forbruk ned 10-15% ved normal kjøring 
Effektoversikt:
http://www.tsracing.no/chiptuning
Noen steg 1 og Steg 2  er kun forslag og bare software 
 ,vi kan lage tuningen akkurat som du vil til samme pris !
DENNE KONFIGURATOR ER DET FLERE WEBSIDER SOM BRUKER!
VI LAGER FORTSATT TUNING TIL HVER ENKELT BIL ,SÅ DETTE ER KUN VEILEDNING!
-Timebestilling ! ,men vi har stort sett ledige timer innen 1 uke 
-Tuningen tar 1-2 timer ,mange venter her hos oss 
-Tilbudet er sendt til og svart fra TS-Lørenskog 
 ønsker du tilbud fra en forhandler,må du kontakte de direkte 
https://www.tsracing.no/forhandlere/

 

TS-INFO:

Er du en «surfer» ? 😉
Sjekker du rundt for å se hvor mye HK du får pr.KR. ??
Så skal du vite at det ikke er 1L melk du skal kjøpe !!
Det er nå slik at det er komponenter på motor slik som dyser og turbo som bestemmer hvor mye effekt man kan ta ut av en motor ,IKKE en tryllekunstner med egen Facebookside!!
Facebook flommer over av «store» «tunere» med «proff»,»best»»fornøyd» tuning !
Det er som oftest software lastet ned fra servere som da skal være «spesialtilpasset» til din bil 
,som de aldri har sett før !!?
FÅ av disse er i det hele tatt registrerte firmaer !
og de som er registrerte er enkeltmannsforetak stiftet siste 1/2år…
De «kommer hjem til deg» ,og kan gjerne ta kontant 😉
Gå inn på www.proff.no og gjør litt research !! 
Så får vi flere kunder,og viktigest av alt: DU får bedre tuning og forteller det til andre !

Svar fra meg:

Så på nettet ser jeg dere oppgir ca 500 Nm, som da passer fint. 56 hk opp er ok, kunne selvsagt tenkt meg mer, men kanskje vanskelig uten å øke Nm samtidig.

Er det mulig å finjustere turbotrykk og når maks Nm kicker inn, som sagt slipper den ganske lett allerede ved full akselerasjon. Også på tørr asfalt. Bak har jeg 255 dimensjon Michelin pilot sport.

Svar fra TS-Racing:

vi kan gjøre så tuningen kommer jevnt inn ,det gjør vi egentlig på alle

 

Siste svar var kanskje ikke like utfyllende😂 Tar ikke lang tid før disse selskapene går litt lei spørsmål fra potensielle kunder, det er i hvert fall en rimelig tydelig trend. MEN... av alle jeg har kontaktet nå, er det TS-Racing som virker mest seriøse, kunnskapsrike og betryggende. Ingen full oversikt, men har vel nå sjekket med tidligere inkludert en 5-6 aktører. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, B3MR skrev:

 

Svarene fra Autopower er helt ok, og det virker som de har grei peiling. Bortsett fra kommentaren om at det er høyrefoten som styrer moment. Der synes jeg han bommer litt, og det virker ikke helt profesjonelt. Får i det minste meg til tvile litt.

 

Hva er det du mener han bommer med? Han har jo helt rett, det er høyrefoten som bestemmer hvor mye effekt som hentes ut av motoren til enhver tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, B3MR skrev:

Svar fra TS-Racing:

Grei bil for tuning  J
BMW sine motorer er vel uansett de vi tuner flest av om dagen
Vi kan tune disse via diagnosekontakt med en spesiell nettverks-datakabel !
(ser noen sier de kan ,men det er nok med vanlig ledning/kabel,de fleste brekker opp eller borrer i ECU)

kr.5800,- ink.mva
ink.å gjøre bilen original igjen ,om du vil ved salg/innbytte
ink.ev. ny tuning om bilens motorstyring blir oppdatert på service ,og tuningen blir borte !
(dette er det INGEN andre tunere som står for)

Ting som mange lurer på og som vi har lyst å informere om :
Vi lager tuningsoftware til hver enkelt bil ,så resultat skal bli 100% 
IKKE kopiert fra andre eller lastet ned fra internett !!
-OG SELVFØLGELIG  IKKE «TDIBOX» eller andre «gjør det selv» system heller ! 
ALLE bilens originale funksjoner blir akkurat som før ,det kan vi love
Forbruk ned 10-15% ved normal kjøring 
Effektoversikt:
http://www.tsracing.no/chiptuning
Noen steg 1 og Steg 2  er kun forslag og bare software 
 ,vi kan lage tuningen akkurat som du vil til samme pris !
DENNE KONFIGURATOR ER DET FLERE WEBSIDER SOM BRUKER!
VI LAGER FORTSATT TUNING TIL HVER ENKELT BIL ,SÅ DETTE ER KUN VEILEDNING!
-Timebestilling ! ,men vi har stort sett ledige timer innen 1 uke 
-Tuningen tar 1-2 timer ,mange venter her hos oss 
-Tilbudet er sendt til og svart fra TS-Lørenskog 
 ønsker du tilbud fra en forhandler,må du kontakte de direkte 
https://www.tsracing.no/forhandlere/

 

TS-INFO:

Er du en «surfer» ? 😉
Sjekker du rundt for å se hvor mye HK du får pr.KR. ??
Så skal du vite at det ikke er 1L melk du skal kjøpe !!
Det er nå slik at det er komponenter på motor slik som dyser og turbo som bestemmer hvor mye effekt man kan ta ut av en motor ,IKKE en tryllekunstner med egen Facebookside!!
Facebook flommer over av «store» «tunere» med «proff»,»best»»fornøyd» tuning !
Det er som oftest software lastet ned fra servere som da skal være «spesialtilpasset» til din bil 
,som de aldri har sett før !!?
FÅ av disse er i det hele tatt registrerte firmaer !
og de som er registrerte er enkeltmannsforetak stiftet siste 1/2år…
De «kommer hjem til deg» ,og kan gjerne ta kontant 😉
Gå inn på www.proff.no og gjør litt research !! 
Så får vi flere kunder,og viktigest av alt: DU får bedre tuning og forteller det til andre !

Svar fra meg:

Så på nettet ser jeg dere oppgir ca 500 Nm, som da passer fint. 56 hk opp er ok, kunne selvsagt tenkt meg mer, men kanskje vanskelig uten å øke Nm samtidig.

Er det mulig å finjustere turbotrykk og når maks Nm kicker inn, som sagt slipper den ganske lett allerede ved full akselerasjon. Også på tørr asfalt. Bak har jeg 255 dimensjon Michelin pilot sport.

Svar fra TS-Racing:

vi kan gjøre så tuningen kommer jevnt inn ,det gjør vi egentlig på alle

 

Siste svar var kanskje ikke like utfyllende😂 Tar ikke lang tid før disse selskapene går litt lei spørsmål fra potensielle kunder, det er i hvert fall en rimelig tydelig trend. MEN... av alle jeg har kontaktet nå, er det TS-Racing som virker mest seriøse, kunnskapsrike og betryggende. Ingen full oversikt, men har vel nå sjekket med tidligere inkludert en 5-6 aktører. 

 

Har valgt TS-Racing og er meget fornøyd. Riktignok ikke samme motor men har nå kjørt nærmere 40k km etter tuning uten noe tull inkludert to servicer😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil nå si det er noen fordeler med en håndholdt tuner apparat. da kan du selv legge inn original hvis du skal på EU eller BMW service.

Autopower MyGenius

Fordeler med MyGenius:

  • Gir meget god effektøkning.
  • Programmeringen tar kun noen få minutter.
  • Enheten er kun tilkoblet bilen den tiden det tar å overføre softwaren.
  • Du bestemmer selv om du vil ha original- eller tuningprogram installert.
  • Du slipper å åpne panseret. Programmering gjøres via OBD2, diagnosekontakten.
  • Ingen synlige tilleggsbokser eller kabelinstallasjon.
  • Nye parametre i originalstyreenheten som styrer motoren, derav ingen konflikt.
  • Oppdatering av softwaren gjøres over internett.
  • Har en lettlest meny med Engelsk tekst i displayet.
  • MyGenius har Engelsk brukermanual.
  • Smidig og løsningsorientert support med fokus på kundetilfredshet.

Funksjoner:

  • Dersom merkeverkstedet oppgraderer til ny originalsoftware kan du lese den ut.
  • Kan lagre inntil 10 programmer. Original- samt inntil ni tuningprogrammer.

Korrigeringer i softwaren:

  • Drivstoffmengde korrigeres for å få mer effekt.
  • Turbotrykk korrigeres for å sikre rett blandingsforhold.
  • Tenning og TPS-signal optimaliseres for økt gassrespons på bensinmotorer.
  • Innsprøytningstidspunkt, (tenning), optimaliseres for økt gassrespons.
  • Momentbegrensning tilpasses nye parametere.
  • Programmet tilpasses eventuelt partikkelfilter.
  • Korrigeres for unngå uønsket eksosrøyk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
6 timer siden, macrorain skrev:

Er flere som nå tilbyr veldig høy effekt på 330e, her er en på 370hk og 570nm. Skjønner ikke helt hvordan de får dette til uten å ryke kassa men, hvis ikke den zf-kassen er veldig overdimensjonert ift spek da. 

https://svenskmotoroptimering.se/optimering/bmw/3-serie/2015-f30-f31-f35-lci/30e-252hp/

 

De tåler MYE de kassene. Sjekk ut xHP flashtool, de gir ut til nesten alle 8 trinnskassene i disse dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...