williamsahr Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 Hva papirer må eg ha for å godkjenne senkesett på min bmw e46 uten om tuv og hjulstilling fra 18.08.17? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 Ha med vognkort del 2. williamsahr reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamsahr Skrevet Mai 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2018 Meine du del1? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 23 minutter siden, williamsahr skrev: Meine du del1? Nei, del 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamsahr Skrevet Mai 23, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2018 Men den ska jo ikkje opbevarest i bilen og del 1 har meir info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 (endret) Ja, men del 2 må leveres inn når du godkjenner. Fordi du skal få et nytt vognkort i forbindelse med dette,Dæ derfor må du ta med del 2. Har du halogenlamper bør du også ta med papirer på at lysa er justert korrekt i forhold til ny kjørehøyde. Endret Mai 23, 2018 av scoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 (endret) 6 minutter siden, scoot skrev: Har du halogenlamper bør du også ta med papirer på at lysa er justert korrekt i forhold til ny kjørehøyde. Må nok ha papirer på lysjustering selv med xenon også, til tross for at de har nivåregulering. Endret Mai 23, 2018 av ///M-ini95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 6 minutes ago, ///M-ini95 said: Må nok ha papirer på lysjustering selv med xenon også, til tross for at de har nivåregulering. Hvorfor? De justerer seg jo automatisk i forhold til vinkel på bærearmer foran og bak. Slik jeg har tolket det gjelder det kun biler uten automatisk regulering av lysvinkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3 Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 Det er lysjustering på xenon også,men tror ikke du trenger papirer på det. Jeg har ikke blitt spurt om det hvertfall. Men 4hjuls måling kan ikke være mer enn 4 uker gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 Sorry folkz, har sikkert lest feil. Mente å huske noen måtte vise dette med xenon lykter (med nivåreg.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 50 minutter siden, williamsahr skrev: Meine du del1? Nei, da hadde jeg sagt del 1... Har NETTOPP vært å godkjent senkesett selv. De skal ha det gamle, så får du nye vognkort etter noen dager med senkesettet skrevet inn. Ang. lysjustering, de sjekket ikke noe på min. williamsahr og Walkabout reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 Ang. lysjustering tror jeg dette varierer hvem du møter.. Har aldri tatt lysjustering før jeg har vist noen av bilene, både halogen og xenon. Vil kanskje tro hjulstillinga er for gammel, også er det såklart viktig at det er samme hjul du viser med, som hjulstillingskontrollen ble tatt med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 23, 2018 Share Skrevet Mai 23, 2018 Hjulstilling fra august 2017 blir du nok sendt hjem med. Avhengig av hvem du spør så er det 2-6 mnd gyldighet. Lysinnstilling er kjekt å ha om du skulle møte på en kranglefant, men personlig ble ikke jeg spurt da jeg godkjente. De papirene hadde jeg heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 25, 2018 Share Skrevet Mai 25, 2018 Hjulstilling kan maks være seks måneder i henhold til regelverket. Min var imidlertid 7 måneder og det gikk fint da kontrollør aksepterte dette. Jeg ble heller aldri spurt om lysjustering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mai 25, 2018 Share Skrevet Mai 25, 2018 On 23.05.2018 at 22.57, nitrox111 skrev: Vil kanskje tro hjulstillinga er for gammel, også er det såklart viktig at det er samme hjul du viser med, som hjulstillingskontrollen ble tatt med. Hvorfor er det viktig om jeg kan spørre? Jeg viste bilen min med helt andre felger (og dimensjoner) enn de som stod på da hjulstillingskontrollen ble tatt. Det var ikke noe problem for godkjenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå