Gå til innhold

2015 F11 ConnectedDrive - 3G => 4G


Anbefalte innlegg

15 timer siden, bricks skrev:

 

2G nettet til Telenor legges ned fra 2024/25

 

Det stemmer, men som i mitt tilfelle, så kjøper jeg ikke en relativt ny bil, med en teknologi fra 1990 årene.

Ikke ønsker jeg å bli medlem i den "klubben"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør da være mulig å komme opp med en dings som får 3G og 4G til å snakke sammen, en liten boks som kommuniserer på 4G-nettet og oversetter dette og sender videre på 3G-frekvensen som bilen ser. Tilsvarende har man fått til med DAB og FM.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Er det slik og forstå at connected drive har tilnærmet null nytteverdi i 2024? Sitter å tråler finn nå, vurderer hvilket utstyr jeg vil ha. Så snublet jeg over denne gamle tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, heiti said:

Er det slik og forstå at connected drive har tilnærmet null nytteverdi i 2024? Sitter å tråler finn nå, vurderer hvilket utstyr jeg vil ha. Så snublet jeg over denne gamle tråden. 

Det har nytteverdi i 2024, men ikke i 2025 slik jeg har forstått det.

Denne posten ble publisert i BMWCCN medlemsgruppe på Facebook i slutten av 2023, nedslående svar:
 

 
Quote

 

Pga. At 2g nettet blir stengt ned i løpet at 2025, har jeg spørt Bilia hva som skjer med connected drive, og appstyring av bil. Dette er svaret jeg fikk:
"Som konsekvens av at 2G slukkes i løpet av 2025 vil ikke Connected Drive tjenestene virke i de eldre bilene. som for eksempel Remote parkeringsvarmer BMW apps osv.
Jeg har vært i kontakt med Connected Drive og det vil ikke komme noen ettermonteringsløsning til 4G/5G."

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Det har nytteverdi i 2024, men ikke i 2025 slik jeg har forstått det.

Denne posten ble publisert i BMWCCN medlemsgruppe på Facebook i slutten av 2023, nedslående svar:

Gjelder dette andre biler også? i3? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, heiti said:

Gjelder dette andre biler også? i3? 

Ja i3 før den fikk 4G/LTE. Virker som om det skjedde en gang i 2017, men det får andre brukere her verifisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...