Buckwee Skrevet Juli 23, 2018 Share Skrevet Juli 23, 2018 Hei, Jeg lurer på hvor normalt det er at kilometer for serviceintervall går mye raskere enn faktisk kjørte kilometer? Ser at den går fra 30.000km og teller seg nedover. Nå sier bilen når jeg starter opp, at det er 20.000km til neste service, jeg har da kjørt i overkant av 5.000km Jeg har ikke jobb-kjøring, og kjører mest langturer - så jeg kan ikke forstå hva faktorer som gjør at serviceintervall går nesten dobbelt så fort som det jeg faktisk kjører? Det er ikke lenge siden jeg tok service heller, så det kan ikke være tiden som løper ut. Mvh. Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 23, 2018 Share Skrevet Juli 23, 2018 Den baserer seg vel på kjøremønsteret ditt? lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Juli 23, 2018 Share Skrevet Juli 23, 2018 Kanskje greit å opplyse om type bil og årsmodell. Men slik jeg har oppfattet dette er det tre ting. Antall km eller tid. Eller om nevnt over kjøremønster. Mener det er en kombinasjon av disse tre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 23, 2018 Share Skrevet Juli 23, 2018 Har opplevd det samme på min F31, men så «stopper» den opp når den kommer til 20000km og bruker laaaaaaang tid på å telle nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 23, 2018 Share Skrevet Juli 23, 2018 Merker det samme på min F11. Selv om det "egentlig" skal være 30.000 kilometer mellom hvert serviceintervall, ser jeg på historikken at service gjerne blir mellom 22.000 og 26.000 siden forrige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 16 timer siden, Daniel. skrev: Den baserer seg vel på kjøremønsteret ditt? Nettopp. En bil jeg kjøpte hadde 20 000 til bremseservice, i min tid har den klatret til 35 000, fordi jeg har et annet kjøremønster enn forrige eier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå