Osth Skrevet September 10, 2018 Share Skrevet September 10, 2018 Hei, har du kjøpt ferdig laga bur eller bøyer du selv? Driver selv å skal få tak i bur å vil da få tak i så jeg kan få lisens om det skulle bli aktuelt, å har da hørt litt forskjellig. Noen sier at bare det gjøres etter boka så får man lisens, mens andre sier at man må ha bur med innprinta et produsent namn for at det skal bli gpdkjent, vet du noe om dette?😊 følgt med i stillhet siden du begynte, mye inspirasjon å hente hær!😊👍🏼 Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet September 16, 2018 Forfatter Share Skrevet September 16, 2018 Eg har kjøpt bur fra Pedersen racing, ferdig bøygd men må kappe sjøl. Alt du treng å vite står i bilsportboka angåande burbygging. Her er det lagt opp sånn av folk flest kan bygge bur 👍 har ikkje høyrt noko om innprinta produsentnavn osv. Dersom ein skal ha bur med FIA godkjenning er det andre krav men det veit eg desverre lite om😅 kjekt å vite at folk følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Osth Skrevet November 11, 2018 Share Skrevet November 11, 2018 Skjer det noe her eller?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet November 20, 2018 Forfatter Share Skrevet November 20, 2018 Ja styrer på med jamne mellomrom, må få teke meg ein kveld å slenge inn ein oppdatering 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet November 22, 2018 Forfatter Share Skrevet November 22, 2018 Sakte men sikkert så går det litt framover. Har blitt litt diverse andre prioriteringar sida sist update men no er prosjektet på gli igjen håpar eg 😄 Har brent ut foringar i bakstilling, her skal det sandblåses og lakkeres før nye skal på plass😊 Buret er også blitt ferdig sveisa 😄 Kjøpte meg vinklar for å forsterke kryssa på Stian motorsport, veldig lettvint kontra å lage sjølv 😅 Etter buret var ferdig sveisa var det til på neste delprosjekt, slapp bilen ned fra bukkene å heiste den deretter opp på sida ved hjelp av ein ekspansjonsbolt i taket å ei talje. La madrasser under sida på bilen i håp om å bevare bakskjerm osv. Som med dei fleste andre e46 m3 var også innfestningane til bakstilling sprekt å rusta. Slipte reint og sveisa dei isamen igjen og forsterka deretter med plater fra GS bildeler. Fekk også coilovers fra Badassparts her ein dag, alltid kjekt med nye deler 😄 Vidare frammover blir mesteparten av fokus på undersida av bilen. Slipe reint for rust, muligens punktsveise litt skøytar og deretter grunne og lakke. 😄 håpar det blir meir garasjetid i nermaste framtid! S.Terum, Marius2002, Osth og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.Wreckless Skrevet November 23, 2018 Share Skrevet November 23, 2018 Bra innsats. Akkurat det med sprekker på festet til traversen var jeg livredd for. Fikk heldigvis tak i en bil hvor det allerede var sveiset inn fester. Slikt må jo koste en formue å få gjort ordentlig i Norge om man ikke kan ta det selv? Får du TÜV på BC coilsa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet November 24, 2018 Share Skrevet November 24, 2018 Går framover her, ja 🙂 Men (for det er alltid eit men); er buret berre punkta saman? Syns det var litt rare sveisar her og der 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet November 25, 2018 Forfatter Share Skrevet November 25, 2018 På 23.11.2018 den 21.31, mr.Wreckless skrev: Bra innsats. Akkurat det med sprekker på festet til traversen var jeg livredd for. Fikk heldigvis tak i en bil hvor det allerede var sveiset inn fester. Slikt må jo koste en formue å få gjort ordentlig i Norge om man ikke kan ta det selv? Får du TÜV på BC coilsa? Rekna med det koster ein del dersom ein skal få andre til å gjer det for seg ja, er ein del jobb dersom alt skal demonteres/monterast osv. Det med TUV på coilsa veit eg ikkje, men tvila då desse er beregna for banebruk. Kan godt være bc lagar coilovers med TUV også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet November 25, 2018 Forfatter Share Skrevet November 25, 2018 På 24.11.2018 den 9.28, RF91 skrev: Går framover her, ja 🙂 Men (for det er alltid eit men); er buret berre punkta saman? Syns det var litt rare sveisar her og der 🤔 Haha ja ofte eit «men» 😊 I likheit med mange andre bur er det «punkta» ja. Veldig mange plassar på buret kjem ein ikkje til å legge fine sveisar, så fortsette likegodt i samme tralten på resten også. Ser i etterkant det med fordel kunne vå sveisa på lett tilgjengelige skøytar. Men for å gå over til det som har noke å sei så er eg ikkje bekymra for at sveisane ikkje holder dersom eg skulle take. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Osth Skrevet Desember 11, 2018 Share Skrevet Desember 11, 2018 Hvordan skal du gjøre med ledningsnett her? Har selv begynt å klippet ut av original nettet, men etter 3 kvelder med klipping å etterforskning får å finne ut hvor alt går vurderest det sterkt å rive ut alt sammen å legge opp nytt, men veldi usikker enda.. lurer derfor på hvordan andre gjør det med styring av lys å vindusviskere + div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Terum Skrevet Januar 8, 2019 Share Skrevet Januar 8, 2019 On 12/11/2018 at 5:04 AM, Osth said: Hvordan skal du gjøre med ledningsnett her? Har selv begynt å klippet ut av original nettet, men etter 3 kvelder med klipping å etterforskning får å finne ut hvor alt går vurderest det sterkt å rive ut alt sammen å legge opp nytt, men veldi usikker enda.. lurer derfor på hvordan andre gjør det med styring av lys å vindusviskere + div.. Svarer kjapt her siden Adrian er litt treig.😁 Alt av ledningsnett frå bilen er fjerna, så det blir komplett nytt. Vi skal vel lage til lys bak og framme, vindusviskerstyring og kupevifte ganske enkelt. Ellers blir det nytt ledningsnett til motor, bensinpumpe, vannpumpe, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet Januar 12, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2019 På 8.1.2019 den 18.25, S.Terum skrev: Svarer kjapt her siden Adrian er litt treig.😁 Alt av ledningsnett frå bilen er fjerna, så det blir komplett nytt. Vi skal vel lage til lys bak og framme, vindusviskerstyring og kupevifte ganske enkelt. Ellers blir det nytt ledningsnett til motor, bensinpumpe, vannpumpe, etc. Stemmer 😄👍 S.Terum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet Februar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2019 (endret) Er begynt å bli ei stund sia sist oppdatering så tenkte å skrive litt igjen. Blitt mykje jobbing å lite tid i garasjen men sånn er livet 😄 Fekk samla i hop nokon kompisar og slipte ferdig det som sto igjen under bilen. Lagde meg 2 plater i 3mm som eg skar til og sveisa inn i dempartårn bak til forsterkning. Bygde meg eit telt rundt bilen inne i garasjen å lakka bilen under. Brukte proffsprøyta til biltema og lastebillakk. Veldig deilig å få på litt lakk etter mange tima med rust osv 😄 Endret Februar 22, 2019 av A.Ertesvåg BjornarHS og mr.Wreckless reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.Ertesvåg Skrevet Februar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2019 (endret) Ellers har det ramla inn litt deler sida sist oppdatering 😄 Griffin crossflow radiator med 12» spal vifter 3L tank til ånding Tial 60mm wastegate komplett clutch, svinghjul og adapterplate til 2jz/530D kasse. Og litt snop fra wisefab 😄 Fekk snudd bilen ned på bukkar igjen, og har laga til fester til radiator samt ducting for å presse lufta inn der den skal😊 er ikkje 100% ferdig men er begynt å ligne på noko. Brukar veldig mykje papp og plastikk for å finne løysingar på ting. Endte med å skjære ut bakruta med vinkelslipar då det var det eg hadde for hand, blei faktisk greit resultat 😊 Endret Februar 22, 2019 av A.Ertesvåg S.Terum, mr.Wreckless og HalvorK reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nupen1 Skrevet Februar 26, 2019 Share Skrevet Februar 26, 2019 👏👏🏁🙋🏻♂️ A.Ertesvåg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå