Gå til innhold

E91 - 316i vs. 316d


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilken av disse ville dere ha valgt og hvorfor? Begge bilene har sine pros og cons, som at den ene er tre år nyere, men vært kjøreskolebil, den andre har M-Sport, men holder 122hk(?). Dieselmotoren har jeg god erfaring med å remappe fra tidligere biler bla. 1 serie og da går de plutselig ganske greit.

Personlig er jeg veldig glad i M-Sport, når det gjelder både understell og utseende men må jeg kanskje la fornuften seire her? -Eller er det kanskje ikke fornuftig å velge dieselen i det hele tatt?

Ingen av bilene florerer med utstyr akkurat, men er på jakt etter en driftsikker bil som mer eller mindre kun skal bli brukt 4-5 ganger i uken og på lengre helge og ferie -turer. Budsjettet er kun på 80 000 denne gangen og jeg krever stasjonsvogn og trekk på enten alle 4 eller kun bakhjulene.

Andre / bedre forslag til biler med ovennevnte krav settes også pris på.

316d - https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122388183

316i - https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=72061399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du ser på 6-syl bensin er nok diesel å foretrekke i E9x. De har sine feil de óg, men i mindre skala. 316d hadde vært mitt valg også, grunnet det som er nevnt over. Jeg foretrekker også M-Sport, men E9x LCI kler non-M veldig bra også :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig at dette er en pen bil selv uten M-Sport, savner dog hengerfeste og sotede ruter men...

Noen som vet om det skjedde noe mer på disse bilene fra 2009 til 2012? Altså til generasjon e9X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...