Gå til innhold

Designer's E46 328i | WinterBeater | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her...

Bilen fungerer knall til isbanekjøring, men jeg håper jo å få solgt den igjen uten så mye arbeid og selvfølgelig for en sum jeg synes er akseptabelt for en 328i manuell. Dog har bil en del feil, noe har jeg tenkt til å utbedre før salg evt. Km. stand er forresten 286.000.

Listen over det negative er som følger:

  • Bremser - må bytte klosser og skiver bak
  • Bakstilling - har begynt å klunke igjen, er vel andre siden som har blitt "subframe disaster"
  • Frontfanger - har ny M-sport liggende
  • Bakfanger - må evt. skaffe
  • Rust sjåførdør
  • Bulka panser
  • Matte lykter - har prøvd å våtslipe/polere
  • Ødelagt innerlykt bak - glasset falt av, fulgte med nye baklykter i LED
  • Høyttalere fungerer kun på hside foran - Mye bra anlegg i bilen, dog oppkoblinga har blitt rotete med åra og ting bør gåes over.
  • Venstre sideruteheis bak ødelagt - ruta detter ned, har satt noe i mellom rute og dørtrekk så den holder seg oppe.
  • Slark i gir-overføring - har nye foringer liggende
  • Vinterfelger som rister - ene bakfelgen har en bulk
  • Knekte hjelpefjærer foran - Møkka sett fra TA-Technix, har allerede 1stk ny hjelpefjær på vei, kunne visst bedt om en til, for den andre røyk like etter.
  • Defekt termostat - Har ny liggende, må vel få bytta den snart :P 
  • Går ujevnt på tomgang når den er kald - Veldig rart, starter lett, går fint, men har en rar lyd på tomgang når den er kald og går litt å jager til den blir varm. Av og til er den tungstarta og da er den i nød. Stopper jeg og starter den igjen fyrer den med engang og er ikke i nød. Er dette veivakselsensor? ligger feil på den når det har skjedd en slik start hvertfall, men rart den kommer å går?
  • Dørtrekk hside detter ut av klipsene sine - Fryktelig irriterende at klipsa sklir ut og lager derfor veldig mye knirke lyd. Må dunkes inn igjen ofte... 😕.

Listen over det positive:

  • Motor bruker lite olje og ikke noe vann
  • Olje byttet hver 10-15k
  • Langkjørt de siste årene
  • Nytt senkesett montert, riktig nok TA men men
  • Bra anlegg, dog må kobles opp på nytt, rydde bak i forsterkere.
  • Fint helsort skinninteriør
  • Soltak
  • Manuell
  • EU til Mars 2020
  • Generelt fin inni, bortsett fra slitt ratt og kule
  • BT spiller 

Bilen har jo fått litt med fart som dere ser og er ikke den peneste på markedet. Men igjen det er en 328i manuell, få av disse på markedet og tenker det kan være alikevel oppnåelig med 25-35k avhengig av at jeg fikser litt før jeg selger. Ser jo kun 330i på nett per nå og de er fine og ligger til 80-100k. Har også sett 328i ute før men sjeldent under 40k selv med defekter.

 

Ting jeg hadde tenkt til å utbredre før salg er:

  • Fikse subframe disaster tilfelle 2, må fortsatt sjekke det men føles veldig likt som tilfelle 1.
  • Montere frontfangeren, vet ikke om jeg skal gidde å hive på lakk enkelt eller om ny eier skal få ha den muligheten ved at den er montert ubehandlet.
  • Montere ny bakfanger
  • Limet på glasset på den ene innerlykten bak, mangler no kabelovergang bak
  • Bytte termostat

 

Hva tenker dere? Er 30k oppnåelig for denne? Evt. bør jeg selge nå som "vinterbil" fortsatt er i tankene på folk, eller kan jeg ha den til jeg får tatt ut 335'n, dvs april/mai?

 

En annen tanke er å beholde bilen som isbanebil/reservebil for de neste årene, men da må jeg utbedre litt i motor for vil ha noe litt kvassere men like solid neste år. Tenker da: M50 innsug, Chip, nye plugger, ny veivakselsensor, nytt grenrør og eksos. havner jo da på nye 7-10k. Da er vi også oppe i kanskje å finne noe grommere til samme sum, hvis man ikke tenker skiltet bil...

 

Setter pris på alle tilbakemeldinger, evt om noen er intr. i denne så er det bare å si ifra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den nye 20-års regelen blir innført så blir det plutselig veldig billig å få tak i 328i fra Tyskland i relativt ok stand. Så om du skal selge så ville jeg vertfall ha prøvd å fått den bort før den tid kommer. Eventuelt å beholde den for bruksverdien sin del. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er det mer logisk å bare bruke bilen fram til 335 skal ut i stedet for å styre med salg og å skaffe noe annet nå. Verdien er jo ikke så høy at det blir noe veldig stor prisforskjell uansett. Så lenge den funker og det elementære er vedlikeholdt og fikset så har du nok relativt langvarig bruksverdi her som i min mening overstiger salgsverdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bilen ble solgt i Mars til en hyggelig kar fra Oslo. Han fikk også en tur i 335'n når han var innom, er så gøy å se reaksjoner til folk som aldri har sitti på i bilen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...