Gå til innhold

Finnes det noe marked for E24 M6?


Benjiin1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe en BMW E24 M6 med m88-motor(260hk) da jeg syntes de er utrolig fine. Ser at M635Csi ligger veldig høyt i pris, mens M6(Us-modeller) ligger noe lavere i det amerikanske markedet(fortsatt ganske høy pris). Hvordan tror dere  det norske/europeiske markedet er vedrørende M6?

DSC_0047-1280x840.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et marked ja, men det vil nok koste deg noen kroner/€ skal du ha et pent eksemplar. Jeg tror noe av grunnen til at M6 (USA-utgaven) er billigere er at den er mindre attraktiv enn M635CSi. I tillegg til at M6 har lavere effekt (260hk vs 286hk) så har den også samme understellet (grovt sett) som en "vanlig" 635, og utseendemessig er ikke de store USA-støtfangerne ikke spesielt vellykket. Etter 1987 fikk både US og EU de samme plastfangerne, slik at de optisk sett ble mer like.

M6

bmw_m6_42.jpeg

 

M635CSi

bmw_m635_csi_7.jpg

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er noe dritt med USA modeller fra denne perioden er at det er så mye forskjeller fra euro modeller. Digre fangere, uattraktive sikkerhetsløsninger innvendig, lav effekt, andre lykter og noen vanvittig støgge US only lakkfarger (beige lakk med brunt skinninteriør f eks 🤮)Men, fordelene med USA modellene er ofte at de har gått i tørre klimaer. Utvalget er stort og prisene kan være attraktive. Videre har ofte USA modeller mer utstyr og det kan være lettere å finne biler med manuell kasse. Tar du deg jobben med å bytte fangere og bygge om lys til euro spec, så har du en flott bil som absolut vil være en innvestering. Historisk sett så er det Euro utgavene som har gått opp i pris først, så når det ikke er flere «gunstige» euro modeller igjen så går USA utgaven opp i pris. Det er bare å se på E28 M5 hvordan dette har tatt avgårde..

Jeg synes du absolutt bør skaffe deg en M6, dette er en bil som garantert ikke vil tape seg i verdi. Så er det opp tid deg som eier å avgjøre hva du vil gjøre ut av den for verdien sin skyld. Det vil være ett marked for den når du skal selge 😀

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at spørsmålet kom opp siden jeg kjøpte meg en M6 1985 i sommer. Kom over den helt tilfeldig. Har funnet ut at det er 13 stk som eier M6 i Norge og jeg fikk tak den ene av 2 som er solgt ny i Norge i 85. Men ser at det er en jobb å gjøre for å få den i 100% bra stand. Men etter å ha lest innleggene er det muligens verdt det! Men i Tyskland må det være et marked og det er  totalt laget ca 5855 stk og 1800 gikk til Far East og Amerika. 4000 stk er solgt i Europa. Selv om du må betale noe mer enn en 635 er det nok en bra investering over tid. En annen ting - det koster å restaurere en M6!    

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 14.9.2018 den 14.24, Kjell F skrev:

Fint at spørsmålet kom opp siden jeg kjøpte meg en M6 1985 i sommer. Kom over den helt tilfeldig. Har funnet ut at det er 13 stk som eier M6 i Norge og jeg fikk tak den ene av 2 som er solgt ny i Norge i 85. Men ser at det er en jobb å gjøre for å få den i 100% bra stand. Men etter å ha lest innleggene er det muligens verdt det! Men i Tyskland må det være et marked og det er  totalt laget ca 5855 stk og 1800 gikk til Far East og Amerika. 4000 stk er solgt i Europa. Selv om du må betale noe mer enn en 635 er det nok en bra investering over tid. En annen ting - det koster å restaurere en M6!    

 

 

Bare for å poengtere, det ble vel kun solgt M635CSi i Europa. M6 er US-modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pedi skrev:

Bare for å poengtere, det ble vel kun solgt M635CSi i Europa. M6 er US-modellen.

Nesten helt riktig. M635csi er Europa modellen, M6 er USA og Japan.

Men tilbake til trådstarter. I stedet for og importere en M6 som i mine øyne kun er en slappere M635csi hvorfor ikke heller sjekke ut L6. Det var jo den ultimate luksus coupeen  i USA på 80 tallet. Jeg vet ikke om det finnes noen av de i Norge, spottet en på en bilmesse i Tyskland for noen år siden. Det var mye skinn.

Litt spesielt og putte inn et ekstra klimaanlegg i et i utgangspunkt ubrukelig baksete. Det ble jo ikke noe større plass bak der av den grunn. Egentlig litt rart at BMW kunne levere dette i E24 mens L7 som var luksusutgaven av E23 aldri fikk dette ekstrautstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...