Benjiin1 Skrevet Oktober 11, 2018 Share Skrevet Oktober 11, 2018 Vurderer å gå til anskaffelse av en BMW M3 E92. Disse er jo velkjente for å ha dårlige rådelager. Så for å få en ekstra forsikring ønsker jeg å bytte disse(med mindre de er byttet på et tidligere tidspunkt) Har noen erfaring med dette? Hva er prisen for en slik jobb hvis man ikke gjør det selv. Har forstått at det er en 8-12 timers jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 11, 2018 Share Skrevet Oktober 11, 2018 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjiin1 Skrevet Oktober 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2018 Se der ja 36000,- er jo bare 2-200-2600kr i timen det. Jeg skjønner ikke at folk drar til BMW-merkeverksted utenfor garantien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 11, 2018 Share Skrevet Oktober 11, 2018 Ser for meg at 8-12 timer da snakker vi om en som har erfaring fra denne spesifikke jobben og har gjort det flere ganger. Er jo litt dill å bytte rådelager med motor i bil. Motor må vell løses, heves, demontere bunnpanne, vaske bort olje, så skal alt kontrollmåles og monteres. Leverer du bilen på ett random jallaverksted med lavere timepris, så bruker de nok litt mere tid også. In the bitter end blir jeg ikke overasket om forskjellen ikke er allverden. Om du har en mekaniker du stoler på er jo det greit, men når du evt skal selge bilen noen år frem i tid fremstår det veldig ryddig at en så pass kritisk jobb er utført av nettopp BMW. Tenker du kroner er det jo bare å ordne det selv? Husk 36K er inkl deler. Bunnpanne pakning, rådelager, nye rådebolter, olje og filter. Ser Turner motorsport har en pakke til ca 10k med moms. Nye motorfester i hans tilfelle var vell ca 3000 tipper jeg. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 11, 2018 Share Skrevet Oktober 11, 2018 Jeg bruker Bavaria her i Haugesund på en bil utenfor garanti og kommer til å fortsette med det. Det er det flere grunner til, for det første så har de så langt gjort veldig bra arbeid og for det andre så synes jeg de får gjort mye på en time, for det tredje så tror jeg inntil det motsatte er bevist at de kan mye om Bmw og har tilgang til siste informasjon og dokumentasjon. Jeg brukte et uavhengig verksted til min forrige Bmw og det gikk jo det også men det var stadig mye timer som ble fakturert syntes jeg den gangen så da hjelper det jo lite at timepris er lavere. Maxmek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjiin1 Skrevet Oktober 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2018 18 hours ago, hsd said: Ser for meg at 8-12 timer da snakker vi om en som har erfaring fra denne spesifikke jobben og har gjort det flere ganger. Er jo litt dill å bytte rådelager med motor i bil. Motor må vell løses, heves, demontere bunnpanne, vaske bort olje, så skal alt kontrollmåles og monteres. Leverer du bilen på ett random jallaverksted med lavere timepris, så bruker de nok litt mere tid også. In the bitter end blir jeg ikke overasket om forskjellen ikke er allverden. Om du har en mekaniker du stoler på er jo det greit, men når du evt skal selge bilen noen år frem i tid fremstår det veldig ryddig at en så pass kritisk jobb er utført av nettopp BMW. Tenker du kroner er det jo bare å ordne det selv? Husk 36K er inkl deler. Bunnpanne pakning, rådelager, nye rådebolter, olje og filter. Ser Turner motorsport har en pakke til ca 10k med moms. Nye motorfester i hans tilfelle var vell ca 3000 tipper jeg. Vel hadde det vært en korelasjon mellom å ikke bruke merkeverksted og bruke "jallaverksted" så hadde jeg kjøpt det argumentet. Men faktum er at det er personer som sitter på vanvittig mye kompetanse, gjerne mer enn teknikere ansatt på merkeverksted. Hadde du dratt på bavaria eller bilia med en E30 med s50b30 turbobygg med 800hk? Hadde du dratt på Nissan verksted med en R32GTR med rb26dett som du vil ha bygd om med smidd innmat og større turbo? Neppe, de innehar rett og slett ikke den kompetansen som kreves. Gutta på SSR Performance sier de klarer å bytte rådelager på S65b40 ila. 5-6 timer. Du kan faktisk levere bilen på morgen og hente den senere på dagen turn key til en pris 1/3 av merkeverksted M-Tech reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tech Skrevet Oktober 12, 2018 Share Skrevet Oktober 12, 2018 Veldig enig! Det finnes nok noen slike hos BMW også, men er ikke godt å vite hos hvilken forhandler de arbeider.😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedtouch_ Skrevet Januar 27, 2019 Share Skrevet Januar 27, 2019 Om det ikke var for videre salgsverdi hadde eg nok ikke brydd meg om å bruke bavaria. Bilen ble solgt for ca 1 mnd siden, og netopp at dette var utført på bavaria betydde at kjøper kjøpte min bil istedenfor andre som låg ute på finn :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Januar 29, 2019 Share Skrevet Januar 29, 2019 Sjekk med Yngve Lindgren 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 27, 2019 Share Skrevet Mars 27, 2019 Såg en video en gang på Youtube hvor de løfter ned travers litt, av med bunnpanna og bytter alt nedenifra, helt genialt. Vet ikke FRU til BMW på dette men en 7-8 timer for en erfaren tekniker burde være mer enn nok! SSP Performance har jeg et veldig godt inntrykk av men aldri brukt de selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå