Gå til innhold

Min F11 520 xdrive touring


Vingerei
 Share

Anbefalte innlegg

On 1/26/2019 at 6:58 AM, BMWlog said:

Fin bil, ville tatt senk først isåfall :) Tror kanskje felgene passer bra når du får bilen noe lavere.

 

On 1/26/2019 at 2:06 PM, E.H.D said:

Synes denne var riktig så fin med de 20’’ BBS hjula. Og som andre har sagt, hadde heller senket enn å bytte til enda større felger (som egentlig gjør senk enda mer nødvendig). 😀

 

 

Takker :) er veldig fornøyd med BBS CHR på denne, har hatt de siden 2012 på den første F10 jeg hadde. De er helt dønn strøkne og synes det passer godt til bilen. Men en senk først, det tror jeg blir det første jeg skal prøve på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin bil, F11 M-sport i sølv metallic ser alltid stilrent og flott ut.

Angående senk så ville jeg valgt AC Schnitzer, det er iallfall jeg godt fornøyd med. Senker 25 mm foran på fjørene, også kodet jeg den bare ned 15 mm bak på luftfjørene, da ligger den ganske likt i hjulbuen og har et bittelite stuk.

Ville beholdt BBS-felgene som vinterfelger også sett på noe nytt til sommeren 22" blir for stort, så maks 21", selv om jeg synes 20" også er kledelig. Style 303 fra 7-serien kler F11 veldig godt, samme med style 373 fra 6-serien, selv om de ikke er så konkave. Ellers er jo style 343 og 601 fra M5 fine alternativer.

Av uoriginale alternativer synes jeg Niche har en del fint, blant annet Essen M146, Form M157 og Vosso M204. TSW sin Chrono ser også ganske tøff ut. Ellers har jo Vossen noen fine modeller i VFS1 og VFS2. Kan heller ikke bli feil med Hamann EVO1 eller EVO2, men er det dessverre knalldyre felger som sjeldent er tilgjengelig på bruktmarkedet.

Fint og gjennomført bil allerede, men ville vurdert å lakkere refleksene bak i bilens farge og bytte blinklysene i frontlyktene til noen i krom, så slipper du det oransje gjenskinnet. Vil nok også gjøre seg å fjerne skiltplatene og feste skiltene med dobbeltsidig teip.

Er forsåvidt ganske fint med krom til sølv metallic, men om du vil holde det til sort blank og sølv metallic (jf. diffuseen) så hadde det vært fint med M5-grill i sort høyglans med doble riller, lakkering av dekselet på sideskjermene og foliering av kromdetaljene på dørhåndtakene. Selv ble jeg også fornyøyd med å foliere taket sort. Kanskje også sort N-merker på skiltene?

Skvettlapper er jeg ikke helt fan av på F10/11, men det har jo en funksjon da :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Walkabout said:

Veldig fin bil, F11 M-sport i sølv metallic ser alltid stilrent og flott ut.

Angående senk så ville jeg valgt AC Schnitzer, det er iallfall jeg godt fornøyd med. Senker 25 mm foran på fjørene, også kodet jeg den bare ned 15 mm bak på luftfjørene, da ligger den ganske likt i hjulbuen og har et bittelite stuk.

Ville beholdt BBS-felgene som vinterfelger også sett på noe nytt til sommeren 22" blir for stort, så maks 21", selv om jeg synes 20" også er kledelig. Style 303 fra 7-serien kler F11 veldig godt, samme med style 373 fra 6-serien, selv om de ikke er så konkave. Ellers er jo style 343 og 601 fra M5 fine alternativer.

Av uoriginale alternativer synes jeg Niche har en del fint, blant annet Essen M146, Form M157 og Vosso M204. TSW sin Chrono ser også ganske tøff ut. Ellers har jo Vossen noen fine modeller i VFS1 og VFS2. Kan heller ikke bli feil med Hamann EVO1 eller EVO2, men er det dessverre knalldyre felger som sjeldent er tilgjengelig på bruktmarkedet.

Fint og gjennomført bil allerede, men ville vurdert å lakkere refleksene bak i bilens farge og bytte blinklysene i frontlyktene til noen i krom, så slipper du det oransje gjenskinnet. Vil nok også gjøre seg å fjerne skiltplatene og feste skiltene med dobbeltsidig teip.

Er forsåvidt ganske fint med krom til sølv metallic, men om du vil holde det til sort blank og sølv metallic (jf. diffuseen) så hadde det vært fint med M5-grill i sort høyglans med doble riller, lakkering av dekselet på sideskjermene og foliering av kromdetaljene på dørhåndtakene. Selv ble jeg også fornyøyd med å foliere taket sort. Kanskje også sort N-merker på skiltene?

Skvettlapper er jeg ikke helt fan av på F10/11, men det har jo en funksjon da :) 

Angående skvettlapper, så har det sin bakgrunn av at skjørter og nedkant av dører blir slitt av dekkspruten, noe jeg erfarte på første F10. Men synes det ser greit ut med lapper da hehe :) (jeg er bilpleie nerd)

Jeg har tenkt litt på M550 detaljer, eksos og speil kapper. Men det er vel for at jeg innerst inne vil ha en F11 M550 hehe. Takk for tips på felger og senk, det skal jeg sjekke ut :) sjekket de felgene du nevner i går, spesielt Niche ser lekkert ut.

Enig ang skiltene og ha det med teip. Sorte N merker hadde jeg, men de datt av etterhvert, men det har med montering å gjøre. Måtte se etter ang sort m5 grill slik du beskriver, det ser jo ganske tøft ut. 

Når du senker bak med koding, er dette kode utstyr du har selv, eller gjør du dette på verksted? 

 

Edit: hva med denne felgen?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59412996

hvor kjøper man orginale eller bra replika bmw felger?

Endret av Vingerei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den med slitasje på lakken. Jeg er ikke heeelt bilpleienerd, men nå etter 160.000 kilometer var første gang jeg fikk noen proffe til å ta en polering, og side skjermer og skjørt ble faktisk fine da til tross for manglende skvettlapper :) 

Du må kjøpe fra nmerker.no og ikke det søppelet fra norgesmerket.no, det detter bare av ja.

Jeg gjorde det på verksted, men er vel flere som kan kode slikt privat også. Men skal du ha senken godkjent i vognkortet er det gjerne greit å ha en bekreftelse på hvor mye det er senket bak, det krevde de iallfall av meg (så da la jeg ved faktura/arbeidsbeskrivelse fra verkstedet som gjorde det for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Walkabout said:

Ser den med slitasje på lakken. Jeg er ikke heeelt bilpleienerd, men nå etter 160.000 kilometer var første gang jeg fikk noen proffe til å ta en polering, og side skjermer og skjørt ble faktisk fine da til tross for manglende skvettlapper :) 

Du må kjøpe fra nmerker.no og ikke det søppelet fra norgesmerket.no, det detter bare av ja.

Jeg gjorde det på verksted, men er vel flere som kan kode slikt privat også. Men skal du ha senken godkjent i vognkortet er det gjerne greit å ha en bekreftelse på hvor mye det er senket bak, det krevde de iallfall av meg (så da la jeg ved faktura/arbeidsbeskrivelse fra verkstedet som gjorde det for meg).

Det var et godt poeng ja.. Får ta en ringe runde etterhvert og høre på verkstedene hjemme.

Jeg så den tråden når den ble lagt ut på dcn, der fikk du tatt masse vaskeriper og lakken blei  utrolig fin. 

Edit: Må si M5 felger er meget pent, både 601 og den til M550.

Endret av Vingerei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen her som har erfaring med støy fra kupé vifta? Er dette en svakhet på F10/11?

Merket i går en litt høyfrekvent slite lyd, minner meg om lager slitasje i vifta. Så forsvant den igjen senere, og kom tilbake i dag. Har slått vifta av og på, så er ganske sikker på at det er vifta som er problemet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vingerei skrev:

Noen her som har erfaring med støy fra kupé vifta? Er dette en svakhet på F10/11?

Merket i går en litt høyfrekvent slite lyd, minner meg om lager slitasje i vifta. Så forsvant den igjen senere, og kom tilbake i dag. Har slått vifta av og på, så er ganske sikker på at det er vifta som er problemet. 

 

Kom surklelyd fra min vifte, fordi AC-gassen var tom. Fylte på ny AC-gass, også bedret det seg betraktelig :) Vet ikke helt om det kan stemme med den lyden du opplever, men kan jo hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Walkabout said:

Kom surklelyd fra min vifte, fordi AC-gassen var tom. Fylte på ny AC-gass, også bedret det seg betraktelig :) Vet ikke helt om det kan stemme med den lyden du opplever, men kan jo hende.

Har fått tips på AC anlegget i dag, så skal prøve og fram provosere i morra, med og kjøre temp opp og ned. Ulyden øker ikke med turtallet på vifta virker det som. Så jeg har en knapp på AC . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lenge siden jeg har oppdatert her.

Men denne ulyden viste seg og være noe løv som hadde satt seg ved kupevifta. Mekaniker hadde opp alt av deksler og gjorde rent hel ned til vifta. Så nå er det støyfritt.

Har også fått tatt garanti aksjoner nå, EGR ventil og kondenser på AC som viste seg og være skvær tom. Dette var det lang ventetid pga ventetid på kondenser, var den beskjeden jeg fikk. Pluss sprengt verksted kap på Bilsalongen (bilia) i Skien. 

Har også hatt en del feil på Adblue systmet. Her er det byttet flere komponenter, det siste var selve slangen fra tanken og fram. Pga en varmekabel i slangen som tok kvelden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
23 minutter siden, Vingerei skrev:

Er det noen tips til pakninger på baklykter på F11? Har byttet en lykt pga dårlige pakninger, men er det løse pakninger og få tak i her ? Den andre begynner å bli dårlig. 

Her er iallefall oversikt over originale deler til baklykten:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5J51-EUR-03-2014-F11N-BMW-520dX&diagId=63_1460
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Vingerei skrev:

Er det noen tips til pakninger på baklykter på F11? Har byttet en lykt pga dårlige pakninger, men er det løse pakninger og få tak i her ? Den andre begynner å bli dårlig. 

Tror ikke det er pakninger å få tak i løst. Har måttet bytte to av mine lykter også på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Marius2002 said:

Her er iallefall oversikt over originale deler til baklykten:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5J51-EUR-03-2014-F11N-BMW-520dX&diagId=63_1460
 

takk for tips :)

6 hours ago, Walkabout said:

Tror ikke det er pakninger å få tak i løst. Har måttet bytte to av mine lykter også på grunn av dette.

Jepp, jeg ser GS har noe tilbud nå. Så er vel bare og bestille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...