Gå til innhold

Shattered's E53 SOLGT, hva nå??


Anbefalte innlegg

På 31.1.2021 den 12.57, sveigis skrev:

Ok 😊

Den lyden som du referer til har jeg og hatt om det er en slags vibrasjon / dirrelyd,akkurat som at noe lugger .

Hos meg ble problemet løst med masse luft i dekkene foran .😊

Ulyden høres ut som den kommer fra venstre framme, kommer kår man rygger, eller svinger/bremser. Har ikke peiling, men når bilen blir satt i revers uler det med turtallet. :huh:

Har 0 på konto, så håper virkelig ikke det sier BANG og bilen faller fra hverandre. Fordelen er jo at jeg kun kjører til og fra jobb om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Ulyden høres ut som den kommer fra venstre framme, kommer kår man rygger, eller svinger/bremser. Har ikke peiling, men når bilen blir satt i revers uler det med turtallet. :huh:

Har 0 på konto, så håper virkelig ikke det sier BANG og bilen faller fra hverandre. Fordelen er jo at jeg kun kjører til og fra jobb om dagen. 

Dette vet jeg garantert ikke hvor kommer fra ,men så lenge ikke ting forverrer seg så .😊

Kan det være noe som ligger inntil feks ?

Nei vanskelig å vite uten og ha sett eller hørt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, sveigis skrev:

Dette vet jeg garantert ikke hvor kommer fra ,men så lenge ikke ting forverrer seg så .😊

Kan det være noe som ligger inntil feks ?

Nei vanskelig å vite uten og ha sett eller hørt .

Hehe ja, du kunne fått nøkkelen når jeg er på jobb en dag feks, men regner med du jobber mye selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerta 310 i dag. Kjørt jævlig mye på 2 år egentlig  :P Nå går bilen snaue 30 km hver dag, er så deilig med kort vei til jobb.  

 

20210204_065042.thumb.jpg.6b905b0c4ac248898e9132bdf39e2317.jpg

Er klar over konsekvensene for å bli tatt med telefon ja, men der jeg kjører er det ikke kontroll tidlig på morran, i hvert fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skjer fint lite her. X5 går sine 30 kilometer hver dag, til og fra jobb. Deilig med kort vei :D

Men jeg må få bestilt en time til verksted, må få fiksa rattvinkelsensor. Problemet er at jeg ikke har penger til dette, så får se når skattepengene dukker opp på konto, blir nok enklere da. 

Alle lampene i dashen begynner å lyse etter ca 1 mil kjørt, er ingen store problemer å kjøre sånn men er irriterende, samt at rattet ikke står rett. 

Har heller ikke lagt om til sommerhjul enda, det skal gjøres snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Shattered skrev:

Skjer fint lite her. X5 går sine 30 kilometer hver dag, til og fra jobb. Deilig med kort vei :D

Men jeg må få bestilt en time til verksted, må få fiksa rattvinkelsensor. Problemet er at jeg ikke har penger til dette, så får se når skattepengene dukker opp på konto, blir nok enklere da. 

Alle lampene i dashen begynner å lyse etter ca 1 mil kjørt, er ingen store problemer å kjøre sånn men er irriterende, samt at rattet ikke står rett. 

Har heller ikke lagt om til sommerhjul enda, det skal gjøres snart :D

Godt du har en bil som fungerer til ditt bruk 😊

Kjedelig med sånne småfeil ,men heldigvis ikke store greiene .

Som jeg alltid har sagt ,så er dette fenomenale biler til sitt bruk ,selvsagt ikke feilfrie som alt annet av kjøretøy .

Likevel mye bil for pengene og gode og ratte rundt i .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Godt du har en bil som fungerer til ditt bruk 😊

Kjedelig med sånne småfeil ,men heldigvis ikke store greiene .

Som jeg alltid har sagt ,så er dette fenomenale biler til sitt bruk ,selvsagt ikke feilfrie som alt annet av kjøretøy .

Likevel mye bil for pengene og gode og ratte rundt i .😊

Det er akkurat det, sitter faktisk og lurer litt på å kjøpe en annen bil etter hvert, dersom denne ikke går gjennom neste PKK. For jeg tenker at nå som jeg kun kjører til og fra jobb, MÅ jeg ikke ha BMW. Mulig det bare er en tvangstanke, vi får se etter hvert. Hadde vært litt deilig med lavere forsikring samt lavere forbruk. Men ingenting er bestemt enda, stemmene i hodet mitt blir ikke enige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

received_418532786591106.thumb.jpeg.db9cd13613a7fa735a3b677e47f4f3b1.jpeg

Synes bilen var så utrolig rar å kjøre her om dagen. Litt som å kjøre en  tømmerstokk på en måte, siden det virka så stivt å kjøre over humpler osv. Så gikk jeg ut, hørte "ppppssshhh" og tenkte shit :lol: senka bmw, er ikke det kult a? :P

Etter jobb tok jeg turen innom Mekononen, satte bilen der fra mrg og fikk svigerfar til å komme og hente meg. Er jeg skikkelig uheldig blir det en tøff måned framover nå. Men kan naturligvis også bare være en gåen belg. 

Så nå låner jeg denne av svigerfar :lol: (har ikke bilde av den faktiske bilen) opel-agila-opel-agila-1-3-cdti-enjoy-75cv-5p-75cv-5p-preto_8008198316.jpg.c5a218446ea6df67ddf100f2b5a8ccbb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhell kan skje med gamle biler og det passer stortsett aldri 😩😩.

Dett er vel et velkjent problem at luftbelger ryker ,så er nok det evnt kanskje tilkopling / slange som er gått i stykker .

Dette ordner de nok for deg og bil blir iorden .😊

En liten Opel ja ,ikke verdens beste å kjøre men gjør nytten sin .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fått igjen bilen fra verksted nå, men selvfølgelig virker ikke nivåreguleringa likevel. Spant avgårde på sommerhjul for å bytte til vinterdekk, før jeg kjørte hjem, slappa av en time og avgårde på jobb. X5 var nydelig på drittføret, men merka jo fort at rompa var helt nedpå. Rister som faen over humper. Så er det tilbake i morra, her har det kommet 40-50 cm snø i dag og mer kommer det. 2037997925_AGallery_26.thumb.jpg.d89a1d9df32b67bd0a8d60837b232d0b.jpgiIMG_20211207_085634.thumb.jpg.3faa81c250ecd44ae5f04a5f715a1b4c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare verre og verre. Fikk telefon i dag fra verksted, de hadde bytta sensor til høydejustering høyre bak, men var noe kalibrering eller liknende som ikke funka så de måtte feilsøke. Akkurat nå frister det å bare selge hele bilen som delebil, og heller kjøpe noe annet... :huh: Har nesten like mye flaks med bilen min som @opeth84 :P

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Shattered changed the title to Shattered's E53 SOLGT, hva nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...