Gå til innhold

Shattered's E53 SOLGT, hva nå??


Anbefalte innlegg

30 minutter siden, sveigis skrev:

Pent 😀👍

Takk :D

Da var 4hjulskontroll unnagjort, som jeg mistenkte var det veldig skeiv spissing på bilen. Merka også at den ble lettere på rattet :D Tenkte å slå til med sommerhjul til helga og prøve å bestille etterkontroll på mandagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Shattered skrev:

Da var sommerskoa på :D Må ha nye bakdekk, heldigvis får jeg igjen noen kr på skatten i år, så det går til dekk. received_2581088045443094.thumb.jpeg.019046dba567b20e707a98b8224e0fca.jpeg20200329_190619.thumb.jpg.0f312e06bedade3ba67a334aa2ebef8a.jpg

Godt med sommerhjul tenker jeg .😀

Hvilken dimmensjon er det på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sveigis skrev:

Godt med sommerhjul tenker jeg .😀

Hvilken dimmensjon er det på de?

Ja var deilig å få de på! Felgene er 19 om jeg husker riktig, 235 foran og 75 bak? Skal dobbeltsjekke 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 21.5.2020 den 14.05, Turbo-HF skrev:

Moro å lese, fin bil, fin tråd! :D 

Takk, mann! :D

Nå har jeg bestilt deler til bilen igjen, skal prøve å bytte bremseskiver da det rister forferdelig under oppbremsing. Synes det rister en del generelt også men kan være pga dette... skal også bytte bærekuler foran i samme slengen da dette ble "glemt" sist gang før eu. Så håper jeg den blir litt mer behagelig å kjøre igjen nå. Tenkte å kline til med service i samme slengen da det begynner å bli noen kilometer siden. Har i mellomtida bytta jobb og flytta på meg, så jeg kjører ikke så mye om dagen lenger. Jeg synes bilen fungerer supert, til tross for småting innimellom. Bilen er snart 20 år gammel. :P selvfølgelig er det ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nye bremseskiver, samt en bærearm og bærekuler. Glemte å ta bilder i dag da. Nå rister det ikke ved bremsing!

I morgen bærer det en tur innom dekksenteret for å finne nye bakdekk, forhåpentligvis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Dårlig med oppdateringer her i det siste, har naturligvis ikke noe særlig bilder heller. Men bilen går og går, fikk nettopp fiksa en ørliten diesellekkasje (sprukken slange). Har ei stund vært flekker i asfalten foran bilen, fant ut at det lakk diesel.  

Tror jeg har passert 305 nå, bilen har vært den jeg har hatt med minst tull generelt. Må bytte en bærearm foran bare, her er det nesten bare tut og kjør. 

Fikk lagt på nye vinterdekk også nå, Falken. 7500 inkl dekkhotell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, sveigis skrev:

Gode biler dette 😀😀.

Neida ,men gøy det funker og det er viktig .

Ja veldig :DSkal sies at 15 min til jobb kontra 1-1.5t har mye å si, samt man merker det på økonomien at tanken ikke fylles så ofte.  

Kunne faktisk ikke funnet meg en bedre bil, tror jeg! Men om denne gikk åt skogen nå tror jeg det hadde blitt bensin igjen :P:huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Ja veldig :DSkal sies at 15 min til jobb kontra 1-1.5t har mye å si, samt man merker det på økonomien at tanken ikke fylles så ofte.  

Kunne faktisk ikke funnet meg en bedre bil, tror jeg! Men om denne gikk åt skogen nå tror jeg det hadde blitt bensin igjen :P:huh:

 

Bensin!?!?! Klikka for deg? 🤣 merker selv på lommeboka av pendlingen min fra Vormsund til Kristiansand eller motsatt. Men glad min bruker mindre enn Audien jeg brukte. Er drøyt egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2020 den 20.04, RemyNG skrev:

Bensin!?!?! Klikka for deg? 🤣 merker selv på lommeboka av pendlingen min fra Vormsund til Kristiansand eller motsatt. Men glad min bruker mindre enn Audien jeg brukte. Er drøyt egentlig. 

Hadde jo vært gøy meden v8 med bensin før MDG totalforbyr alt av biler her i landet @RemyNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shattered skrev:

Hadde jo vært gøy meden v8 med bensin før MDG totalforbyr alt av biler her i landet @RemyNG

Hadde det. Selv om jeg har 535n. Snart er det vel ingen som eier noe bil lenger. Man må leie men det er kun de rike som får. Oss dødelige må ta buss, tog eller trikken. Men E53 med v8 hadde nok vært litt moro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjer ikke stort her nå. Har en haug med deler baki bilen da det er på tide med service igjen. Har klunkelyd på venstre side framme, bestilte en haug med deler til forstillinga i samme slengen. Finner enda ikke ut den bremselampa, er sannsynligvis et ledningsbrudd en plass. 

Plutselig har varsler for nivåreg begynt å komme og gå også. Liker ikke dette, da jeg har hatt kødd med dette før på E39, men virker som det kan være en sensor feks der også. 

Kjører kun til og fra jobb om dagen, ca 15-16 km. Deilig når tanken holder nesten 3 uker av gangen :lol: Da jeg jobba for Ringnes fylte jeg tanken 1 gang i uka eller oftere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Shattered changed the title to Shattered's E53 SOLGT, hva nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...