Gå til innhold

Shattered's E53 SOLGT, hva nå??


Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Shattered skrev:

Dette blir bare verre og verre. Fikk telefon i dag fra verksted, de hadde bytta sensor til høydejustering høyre bak, men var noe kalibrering eller liknende som ikke funka så de måtte feilsøke. Akkurat nå frister det å bare selge hele bilen som delebil, og heller kjøpe noe annet... :huh: Har nesten like mye flaks med bilen min som @opeth84 :P

Tenker at med all den kjøringen du har ,så har denne vært god ,men av og til dukker alt opp på en gang 😩😩.

Se lyst på det Erik ..

Tenk på meg og min x5 ,plutselig gikk gir til skogen ,15000 laken totalt fattigere med arbeid deler osv ,men var bare å brette opp ermer og tenke positivt .

Hadde sett dobbelt så mørkt på det om du hadde kjøpt en nyere F serie der regkjeder og div annet dritt hadde kveldet..

Da kan man gråte sine modige tårer 😩😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Otis skrev:

Forstår det var humoristisk, men samtidig litt sant. Men dere kjøper jo biler til maks 50k og så får feil. Slike ting skjer jo.

Enig og da må man være forberedt på diverse ja .

En kan være kjempeheldig og ting funker ,eller stikk motsatt.

Uansett så vil ting skje med gammalt eller bil som har gått langt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otis skrev:

Forstår det var humoristisk, men samtidig litt sant. Men dere kjøper jo biler til maks 50k og så får feil. Slike ting skjer jo.

Nja. Ga 75 for denne den gang jeg kjøpte den. Var jo 17 år gammel da. Så skjønner at ting ryker innimellom, men er jo jævlig kjedelig når det er sånne dyre ting. E61 kosta jeg på vanvittig mye på kort tid på, i forhold til denne. Men den ga jeg mye mer for da jeg kjøpte den.

@sveigis

Blitt lite kjøring siste året heldigvis. Kommer til å gi meg i Drammen snart så da blir det bare til og fra jobb eventuelt, som er veldig deilig. Kanskje jeg kan ta ei lavere forsikring også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at man kjøper biler som hadde en nypris på over 1 mill.. Når man da gir 75k for den så vil det medfølge endel problemer og feil😉

Og det er klart at når man ikke engang gidder legge om hjul selv, så blir det kostbart og eige gammel bil.. 

Er en grunn til at folk flest kjøper ny Rav 4 istedenfor brukt X5 til samme pris.. Koster og være kar 😁

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Jeg hadde aldri hatt råd til å kjøpe deler fra eller sette bilen til mekonomen for rep, finns det dyrere deler i verden? 

Ja Bilextra og Meca .

Likt overhalt ,hvertfall der jeg bor .

Mange ganger så har det lønt seg å bruke merkeverksted faktisk prismessig ,ikke minst på deler .

Min datter jobber som delepusher på Mekonomen og selv med hennes rabatter ,kan enkelte deler være dyrere der enn på Bmw .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo egentlig brukt å bestille deler fra Koed, og montere "selv" (kompis her inne med veldig kompispris). Så ja, merker at det koster å ha den på verksted. Jeg tjener ikke spesielt godt, har aldri vært så interessert i å skru selv (har riktignok bytta småting men ikke mekaniske deler). Nei for min del burde jeg kanskje heller kjørt Toyota fra starten :lol:

 

Kjerringa mener jeg bare burde kjøpt Skoda Octavia og tatt X5 i innbytte. Tja, kanskje ikke dumt egentlig. Mtp hvor mye penger jeg nå har betalt inn på denne frister det egentlig lite å bytte den inn, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2021 den 16.25, Shattered skrev:

Dette blir bare verre og verre. Fikk telefon i dag fra verksted, de hadde bytta sensor til høydejustering høyre bak, men var noe kalibrering eller liknende som ikke funka så de måtte feilsøke. Akkurat nå frister det å bare selge hele bilen som delebil, og heller kjøpe noe annet... :huh: Har nesten like mye flaks med bilen min som @opeth84 :P

Haha, å nei du, DET skal mye til før du nærmer deg min "Donald Duck" flaks 🤪:stupid:  Men forstår deg med tanken at det frister å selge.. Bmw kan være kostbart å eie. Jeg skal kvitte meg med touringen min, da det holder med EN 525Tds :rolleyes:

Får håpe det ordner seg med bilen din iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som EHC-modulen har tatt kvelden, at det er derfor den ikke vik heve seg i ræva. De skulle sjekke i morgen, jeg var der rett før stengetid i dag og hørte. Så kan hende de får tak i del det ikke står bmw på, da original eventuelt koster 6000 kr 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Shattered skrev:

Kan se ut som EHC-modulen har tatt kvelden, at det er derfor den ikke vik heve seg i ræva. De skulle sjekke i morgen, jeg var der rett før stengetid i dag og hørte. Så kan hende de får tak i del det ikke står bmw på, da original eventuelt koster 6000 kr 😛

Sett deg ned på Finn og saumfar alt av e53 og skaff et brukt om ikke de kan skaffe .

Trist å kjøpe sånt originalt om det ikke er det heller,hvertfall hvis skjebnen er der veien videre på denne bilen .

Billig brukt for å elliminere feil ,så dyrt og skikkelig når lommebok tillater det Erik.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 15.12.2021 den 19.23, sveigis skrev:

Er jo i bøtter og spann med  e53 som hugges og burde være en smal sak å få fatt på en sånn del .

Skjønner deg her ,alltid kjekt å få bil tilbake etter langtids sykemelding .😊😊

De har ikke funnet feilen enda, men det er noe som trekker strøm, og det er konstant feilmelding i dash. Feilkoder lest av., men ingen ting kom opp i systemet. De hadde visst lett igjennom elnettet uten å finne noe konkret feil. 

Spørsmålet nå er jo kostnad av å fikse eventuell feil her. Surfer finn for 4x4 og diesel hver dag her nå, frister nesten litt mer å kjøpe feks gammel Volvo Xc70 eller Skoda Octavia akkurat nå :lol: Agila er ingen vinterbil, savner 4x4 veldig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Shattered skrev:

De har ikke funnet feilen enda, men det er noe som trekker strøm, og det er konstant feilmelding i dash. Feilkoder lest av., men ingen ting kom opp i systemet. De hadde visst lett igjennom elnettet uten å finne noe konkret feil. 

Spørsmålet nå er jo kostnad av å fikse eventuell feil her. Surfer finn for 4x4 og diesel hver dag her nå, frister nesten litt mer å kjøpe feks gammel Volvo Xc70 eller Skoda Octavia akkurat nå :lol: Agila er ingen vinterbil, savner 4x4 veldig :lol:

Dette er ikke gøy ,men synes vel kanskje det er litt rart at de ikke har klart å finne noe på den etter så lang tid .😩😩

Veien videre her på denne kommer vel helt an på hvor lenge de skal feilsøke på den og kostnadene der.

Problemet er jo igjen om du skal kjøpe sånn type Volvo som du referer til og .Svindyr bil i sin tid og ting kommer garantert på den og ,og tenker at disse er like dyre å holde vedlike.

Men alt dette med strømtrekk burde de hvertfall klare å finne ut av ,er nesten så kvalm og sier at det skulle til og med jeg klart .😊

Både på e28,30,34 og min x5 har jeg hatt strømissues og kom i mål så dette burde de klare med tanke på det verktøyet et verksted har i dag og kompetansen de bør ha..

Men hva er feilmelding du får opp som de ikke klarer å finne utav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, synes det er ganske rart med strømtrekk ja. Var snakk om ut fra det jeg skjønte, feilmelding i dash på høydejustering. Men vet ikke egentlig, da han ene unggutten ringte med han stakkaren som står med bilen min og snakka med meg via han over telefon :P

Skal innom i morra og høre igjen. 

 

Skjønner argumentet med Volvoen, men når man ikke har bil frister vel egentlig hva som helst @sveigis :P Som sagt kikker jeg en del rundt, angrer nesten litt på at jeg ikke gikk for Octavia som sto hos forhandler her oppe - jeg og dama kjøpte en 2011 Mitsubishi ASX hos de i høst, som svigerfar bruker (og betaler for oss) - men jeg tenkte at nei, venter på X5 igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Shattered changed the title to Shattered's E53 SOLGT, hva nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...