dopus Skrevet Mars 30, 2019 Share Skrevet Mars 30, 2019 (endret) La merke til denne lyden da jeg hadde bilen på tomgang i forbindelse med hengerfeste som ikke vil kjøres inn under bilen. Er det det fryktede regkjede problematikken med N47 jeg hører??? Endret Mars 30, 2019 av dopus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 30, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2019 får svare litt selv her jeg da. Har hatt meg en god kjøretur med bilen og lyttet på motor da jeg komm tilbake, kan ikke høre lyden, men da er motoren god og varm. Fikk også en pm fra en hyggelig kar her på forumet som hadde hatt samme lyden som hadde fått konstatert at det mest sannsynlig ikke var relatert til regkjede. Siden lyden forsvinner på varm motor er jeg nok så sikker på at det sannsynligvis ikke er regkjede relatert. Bilen skal inn på recall på EGR kjøler i løpet av April, får få mekaniker til å lytte på lyden dersom den fremdeles er der på kald motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 30, 2019 Share Skrevet Mars 30, 2019 Reg kjede er vel også mest hørbar ved oppstart og stopp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 30, 2019 Share Skrevet Mars 30, 2019 (endret) Muligens et reimhjul som lager lyd? 2 timer siden, Otis skrev: Reg kjede er vel også mest hørbar ved oppstart og stopp? Tja, er det nok slakk så hører man vel det hele tiden Endret Mars 30, 2019 av Daniel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 30, 2019 Share Skrevet Mars 30, 2019 Remstrammer eller hjul, prøv spøre spindelen til strammeren, den kan vibrere så lager den litt lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet Mars 31, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2019 Takk for tips.Skal følge litt ekstra med, og sjekke inni meĺlom om lyden endrer eller forverrer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsbs79 Skrevet April 9, 2019 Share Skrevet April 9, 2019 Høres ut som samme lyden jeg har på min X5,Bavaria sier de ikke hører noen ulyd fra reg kjede..... Gi beskjed om du finner ut hva det kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet April 10, 2019 Share Skrevet April 10, 2019 (endret) Etter det jeg har lest, så skal slakk i kjede høres med ca. 1500rpm. Det spiller ingen rolle om motor er varm eller kald. Men dette skal være fikset etter 2010-mod og at kjedeproblemet gjelder i hovedsak pre-2011. Hvis det er kjede, så bør man kjenne en god mekaniker på privaten. Delene koster ikke så mye. Man skifter ut hele kjede-systemet, glide-skinner, strammer og drev. Tror det er snakk om deler for litt over 4000kr. Det er arbeidet som er issuet. Man må ta ned gear-kassen og gjøre jobben derfra. N47 har jo registeret bak på motoren mot gear-kassen og ikke framme som tidligere En som har gjort dette noen ganger bruker 12 timer. Vi snakker om 15000kr i arbeid. En som ikke er erfaren, kan bruke det dobbelte av tiden Endret April 10, 2019 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet April 10, 2019 Forfatter Share Skrevet April 10, 2019 Takk for info. Får høre hva dem har å si hos BMW / Bavaria når bilen skal inn på EGR kjøler recall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet April 12, 2019 Forfatter Share Skrevet April 12, 2019 Stakk en tur innom den lokale BMW forhandleren etter jobb i dag, og fikk en mekaniker til å høre på motor/lyd. I følge han var dette helt normal lyd på disse motorene, var visst normalt med litt mekanisk støy, og med kjede bak i så ble lyden litt forsterket av torpedoveggen, men som sagt, i følge mekanikeren så hørtes den helt normal ut. ///M-ini95 og Larsbs79 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter moss Skrevet November 6, 2021 Share Skrevet November 6, 2021 Har fått samme lyd i min n47🥴 ble det noe værre med tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 6, 2021 Share Skrevet November 6, 2021 5 minutter siden, Peter moss skrev: Har fått samme lyd i min n47🥴 ble det noe værre med tiden? Det er lettere å høre når den blir varm. Og ja, det blir stadig mer støy. Mistenker du det, så ville jeg fått det sjekket ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå