Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Er det dyrt eller komplisert å programmere den sånn som foreslått lengre opp i tråden ? Hadde jo vært mindre slit for kassen om den låser seg i litt lavere hastighet 😃 Sluromatic er jo ikke så sunt 😂

Er i dialog nå 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tennbrikket skrev:

TRF la inn annet program på min. Før gikk vel den i lock up ved 120, nå er det 80. Lokomotiv👍

Det vil jeg tro at det er lokomotiv ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ler litt Jan, var virkelig kjipt å lese om girkassa og ikke minst diskusjonene som fulgte - men du ordlegger deg så vanvittig bra og vet å finne riktige bilder for å beskrive situasjonen. 😅

Veldig fint å se at du har fått den på veien igjen og at den foreløpig ser ut til å oppføre seg, håper den fortsetter med det i laaaaang tid fremover nå. Blir også spennende å se hva det neste blir, dersom det blir salg av denne. Neste bil som havner i dine hender er uansett heldig, for du tar virkelig vare på det du har. 🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, idapederse skrev:

Beklager at jeg ler litt Jan, var virkelig kjipt å lese om girkassa og ikke minst diskusjonene som fulgte - men du ordlegger deg så vanvittig bra og vet å finne riktige bilder for å beskrive situasjonen. 😅

Veldig fint å se at du har fått den på veien igjen og at den foreløpig ser ut til å oppføre seg, håper den fortsetter med det i laaaaang tid fremover nå. Blir også spennende å se hva det neste blir, dersom det blir salg av denne. Neste bil som havner i dine hender er uansett heldig, for du tar virkelig vare på det du har. 🥰

 

Her er det bare å le ,nytter hvertfall ikke å grine 😅😅.

Måten som jeg la ut post på ,beskriver den faktiske hendelse det var friskt for å si det sånn Ida 😊

Men joda den er oppe og går nå igjen og fungerer fint heldigvis .

Ja det håper jeg og at den gjør ,det verste av alt er jo at jeg ikke er redd for å selge den til noen ,da jeg har 100% samvittighet på alt .

Det viktigste for meg er å selge den til noen som vet hva det innebærer å eie en eldre bil .

Ja det blir spennende dette etterhvert med bilsalg og kjøp ikke minst .

Tusen takk for fine ord .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, sveigis skrev:

Her er det bare å le ,nytter hvertfall ikke å grine 😅😅.

Måten som jeg la ut post på ,beskriver den faktiske hendelse det var friskt for å si det sånn Ida 😊

Men joda den er oppe og går nå igjen og fungerer fint heldigvis .

Ja det håper jeg og at den gjør ,det verste av alt er jo at jeg ikke er redd for å selge den til noen ,da jeg har 100% samvittighet på alt .

Det viktigste for meg er å selge den til noen som vet hva det innebærer å eie en eldre bil .

Ja det blir spennende dette etterhvert med bilsalg og kjøp ikke minst .

Tusen takk for fine ord .😊😊

Friskt kan jeg godt tenke meg at det var, kan fort bli litt vel heftig om begge er litt varme i toppene på en og samme gang. 😅 Godt dere kom til enighet til slutt. 😊

Samvittigheten skal det ikke stå på her nei, men som du skriver er det nok også viktig at kjøperen er klar over at det er en eldre bil vedkommende kjøper, med de fordeler og ulemper dette måtte medføre. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, idapederse skrev:

Friskt kan jeg godt tenke meg at det var, kan fort bli litt vel heftig om begge er litt varme i toppene på en og samme gang. 😅 Godt dere kom til enighet til slutt. 😊

Samvittigheten skal det ikke stå på her nei, men som du skriver er det nok også viktig at kjøperen er klar over at det er en eldre bil vedkommende kjøper, med de fordeler og ulemper dette måtte medføre. 😊

Ja så om du vet om noen som vil kjøpe en velholdt og grei ikke minst påkostet  x5 så si ifra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man omsider opp panseret på e87 igjen 😊

Var mange tips ute og gikk ,alt fra umulig til vanskelig men av med begge grillene og inn med skrujern ,så lirke litt og vips åpent .

Syndern var lett og se :

IMG_0058.thumb.jpeg.5f492fa2c3ca2773898ac22f53a5a9a1.jpeg

Så begge vaiere ble bestilt og blir byttet fortløpende 😊

Ble og etterfylt en skvett olje da den varslet dette her om dagen .

Dæven den har virkelig fått dratt på seg km i sommer ja ,men smiler like fint fremdeles .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116 i.upd
På 25.7.2023 den 11.29, sveigis skrev:

Da fikk man omsider opp panseret på e87 igjen 😊

Var mange tips ute og gikk ,alt fra umulig til vanskelig men av med begge grillene og inn med skrujern ,så lirke litt og vips åpent .

Syndern var lett og se :

IMG_0058.thumb.jpeg.5f492fa2c3ca2773898ac22f53a5a9a1.jpeg

Så begge vaiere ble bestilt og blir byttet fortløpende 😊

Ble og etterfylt en skvett olje da den varslet dette her om dagen .

Dæven den har virkelig fått dratt på seg km i sommer ja ,men smiler like fint fremdeles .

Er det to vaiere til panseret på e87 😳 Hvor mye koster de ? Mistenker at den kommer til å ryke før eller siden på min også 😅 Kan ta deg faen på at den ryker midt på sureste kaldeste vintern 😂 Så vurderer å skifte forebyggende 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Er det to vaiere til panseret på e87 😳 Hvor mye koster de ? Mistenker at den kommer til å ryke før eller siden på min også 😅 Kan ta deg faen på at den ryker midt på sureste kaldeste vintern 😂 Så vurderer å skifte forebyggende 😉

Ja det er to vaiere Tore 😊

De koster 294 pr stk mener jeg .

Om du opplever tull ,så like greit å bytte de før vinter og kulde setter igang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter fire år og 90000 km er nå e53 solgt .

Dette må være det raskeste salget jeg har hatt noen gang på 31 år med bil og 29 forskjellige biler .😊

Alt skjedde forrige mandag da en ringte og lurte på om jeg ville selge x5 ,noe jeg sa ja til .

Han kom bort og nesten sjokkert over hvor hel den var ,enda mer overrasket over hvor mye jeg hadde papirer på som var gjort .

Vi tok en lang kjøretur ,som jeg forlangte og han bare smilte fornøyd.

Jeg sa til han at denne bilen har det vært byttet girkasser på og den som står i nå og var brukt ,samtidig at å eie en sånn gammel bil da kan alt skje ..

Da fikk jeg til svar ,da har du ikke eid Audi a6 allroad.

Han spurte om prisen og konto nummer ,jeg sa sum  og vips var jeg uten x5 😊

Foruten girkassene ,så har det vært en fin tid med denne og har levert .

Vil og takke dere som har fulgt meg her med tips og fine ord .

Nå blir det en ventepølse en stund til jeg vil kjøpe en nyere F10 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Upd

Gratulerer og kondolerer med salg. :) 

Det var virkelig en flott eksemplar av en E53 du hadde. 

Jeg tror du kommer til å stortrives i BMW F10. Det var den bilen jeg var mest fornøyd med hva gjelder kjøreglede og driftssikkerhet. 

Lykke til med kjøp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Gratulerer og kondolerer med salg. :) 

Det var virkelig en flott eksemplar av en E53 du hadde. 

Jeg tror du kommer til å stortrives i BMW F10. Det var den bilen jeg var mest fornøyd med hva gjelder kjøreglede og driftssikkerhet. 

Lykke til med kjøp! :) 

Jo takk for det 😊

Ja det var et godt eksemplar dette vil jeg si .

Det skal bli en sånn på sikt ,men først en x5 erstatter inntil videre .😊

Og denne gangen har fruen fått bestemme .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...