DRIFTER Skrevet Mai 16, 2019 Share Skrevet Mai 16, 2019 Hei, er det noen som erfaringer med uoriginalt diesel partikkelfilter? Originalt er jo latterlig dyrt. Bilen er en 2007 318d. Har renset filteret en gang, det holdt ca. 10 måneder så jeg regner med det må byttes. Motor har fint lite krefter over 3000 omdreininger og det kommer varsel på partikkelfilter etter å ha kjørt ca. 10 minutter hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 16, 2019 Share Skrevet Mai 16, 2019 Og du har sjekket driftstemperatur på motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhavaristen Skrevet Mai 18, 2019 Share Skrevet Mai 18, 2019 Du bør først kontrollere at du ikke har noen feilkoder som forårsaker stopp i regenerering. Det vanligste er defekte termostater eller glødeplugg-feil. Jeg har kun hørt negative ting om uroginale DPF - da er det nok bedre å kjøpe et brukt et. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Mai 19, 2019 Share Skrevet Mai 19, 2019 Feilsøk først. Hvis du må bytte filter anbefaler jeg å lete opp biler lik din egen med 200.000 + hos div høggere. De har i mange tilfeller akkurat bytter dpf rett før skroting. Hvis fleksikoblingen ser hel og pen ut, er filteret etter all sannsynlighet byttet. Ved hjelp av chassisnummeret finner du skiltnummer, og så er det bare å ringe rundt i BMW systemet til du finner noen som forteller deg at «jo, det ble byttet Des 2018» Kjøpte et org filter med 18.000 km gangtid for 3500,- hos en høgger til min N47. Men først må du finne årsaken til at ditt er tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet Mai 19, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2019 Takker for svar, jeg får sjekke litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet Mai 19, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2019 Hva skal driftstemperatur i denne motoren være når alt er OK? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 19, 2019 Share Skrevet Mai 19, 2019 Vil tippe du skal ligge rundt 85 grader. Det går ei grense for at regenerering skal starte, minimum 75 grader tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet Mai 19, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2019 Kjørte en tur på 4 mil nå. Fant en måte å få temperaturen på displayet ved speedometer. Temperatur var max på 71°C en kort periode, den lå mest rundt 60. Usikker på hva disse motorene skal ligge på men dette er vel veldig lavt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet Mai 19, 2019 Share Skrevet Mai 19, 2019 (endret) Da er det bare å skifte termostater, begynner ikke å regenerere når den er under 75grader å har over kvart tank (mener jeg å huske det var). Endret Mai 19, 2019 av eeikenes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Mai 19, 2019 Share Skrevet Mai 19, 2019 The following conditions must be fulfilled for a regeneration: The coolant temperature must be in excess of 75 °C the exhaust-gas temperature before the diesel particle filter must be greater than 240 °C there must be enough fuel (fuel reserve indicator light is not lit up). Whenever the reserve lamp lights up, the regeneration process is suspended. no fault codes from the air mass system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE The fault codes 480A / 245700 (from F01) and 481A / 245800 (from F01) must display the status "currently not present" Constant driving speed above about 60 km/h (approx. 38 mph). The optimum speed is about 100 km/h (approx. 60 mph). Hentet fra newtis.info https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-318d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/EZjPC6cq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Mai 20, 2019 Share Skrevet Mai 20, 2019 Nå er jeg usikker på om du har n47 eller m47 motor, men det kan være verdt å sjekke om føleren til kjølevann er OK. Jeg har byttet termostat to ganger på n47 unødvendig, da feilen lå i pluggen som sitter på kjølevannssensor. Den kan du dytte og dra litt på mens du sjekket temp før og etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet Mai 20, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2019 Jeg har vel M47, 122 hk. Skal sjekke den sensoren litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet November 5, 2019 Forfatter Share Skrevet November 5, 2019 Jeg glemte helt å oppdatere denne tråden, men feilen lå i termostaten. Jeg har byttet termostat og kjølevæske, nå regenerer det seg fint selv igjen. Jeg tenkte ikke på at motor ikke ble varm nok, er jo ikke temperaturmåler tilgjengelig uten å trikse litt på disse bilene desverre. Takk for tips folkens 😀👍 Walkabout, johanngj og Kolstad Jr. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå